Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:het dragen en overstappen heeft alles te maken met waar het middelpunt van het paard zich bevind.
Anoniem schreef:arie53 schreef:Goede uitgestrekte gangen worden alleen bepaald door de ruimte van het zweefmoment.
Niet alleen de ruimte van het zweefmoment is bepalend voor een goede uitgestrekte gang. Er komt echt nog wel meer bij kijken Arie.
Citaat:
4.4 FEI Extended trot.
The horse covers as much ground as possible. maintaining the same candance, he lengthens his steps to the utmost as a great result of great impulsion from the hind quarters. The rider allows the horse, remaining "on the bit" without leaning on it, to lengthen his frame and to gain ground.
Simpelman schreef:Het overstappen heeft deels met de bouw te maken en deels met het niveau van training.
Een jong paard dat zich ontwikkeld gaat steeds beter (over)stappen.
Anoniem schreef:arie53 schreef:Goede uitgestrekte gangen worden alleen bepaald door de ruimte van het zweefmoment.
Niet alleen de ruimte van het zweefmoment is bepalend voor een goede uitgestrekte gang. Er komt echt nog wel meer bij kijken Arie.
Citaat:arie53 schreef:4.4 FEI Extended trot.
The horse covers as much ground as possible. maintaining the same candance, he lengthens his steps to the utmost as a great result of great impulsion from the hind quarters. The rider allows the horse, remaining "on the bit" without leaning on it, to lengthen his frame and to gain ground.
Babootje schreef:Welke van de 2 Nombrado?
Wat moet ik zien aan de foto's?. Ik zie ze niet stapppen. Het enige dat ik zie is dat de zwarte op een ongelijke ondergrond staat.
Babootje schreef:Babootje schreef:Welke van de 2 Nombrado?
Wat moet ik zien aan de foto's?. Ik zie ze niet stapppen. Het enige dat ik zie is dat de zwarte op een ongelijke ondergrond staat.
Kun je antwoord geven Nombrado, wat die foto's voor mij dan zouden moeten verduidelijken. Kun je ze toelichten. Waarom heb je ze geplaatst in deze discussie?
oji schreef:Middelpunt is totaal niet interessant. Zwaartepunt wel, maar dat is idd niet alleen van de lengte en vorm van de rug te maken, maar ook opwaartse/neerwaartse bouw en massaverhouding voor en achterhand.
nombrado schreef:haha, je vind het totaal niet interessant?
Jullie begonnen over overstappen. Dat heeft alles met de bouw van een paard te maken.
Maar als het niet interessant is ga ik echt niet enig moeite doen om uit te leggen.
Misschien googlen? kan je veel over vinden
loriene schreef:nombrado schreef:haha, je vind het totaal niet interessant?
Jullie begonnen over overstappen. Dat heeft alles met de bouw van een paard te maken.
Maar als het niet interessant is ga ik echt niet enig moeite doen om uit te leggen.
Misschien googlen? kan je veel over vinden
Tuurlijk!!!!
Misschien weet je het zelf niet?
Doe je best eens en leg uit?
Ik vind het wel interessant.
hwn schreef:Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat een overbouwd/neerwaarts gebouwd paard "automatisch" zal overstappen omdat de achterbenen langer zijn dan de voorbenen, en dat dit vaak niet positief is.
Ik wil van hieruit es uitwijken naar de bewering van Arie dat paarden met teveel "volbloed" niet de geschikte bouw hebben voor dressuur (door de te steile achterbenen had ik begrepen). Mijn vraag: kan je dan bijv. een iets overbouwd paard niet verzamelen? Of moet je die op een aangepaste manier rijden, en niet op de klassieke dressuurmanier? Of kan je die gewoon niet gezond dressuurmatig rijden?