Wat is het bijzondere van Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 01:33

Pipo schreef:
Klinische hko bestaat niet, de paarden die kreupel lopen en bij adb komen, hebben geen last van werkelijke hko, die hebben last van een ruiter die zijn eigen paard kompleet de vernieling in heeft gereden, die het paard zo strak door het lijf gereden heeft, dat ie er van kreupel is gaan lopen. Dit denk ik al de hele tijd, omdat dat grapje van naar buiten stellen bekend is bij me. Dit zijn mensen die altijd maar die kop naar binnen lopen de trekken, waardoor het dier schever en schever is geworden. En die arme ziel is er kreupel van gaan lopen, en de veearts kan het maar niet vinden!!! De ruiter voelt het niet, en snapt het maar niet, heeft niet door dat het paard maar van een ding last heeft, en dat is van de ruiter. En daarom zijn de sceptici het hier niet met de trainingsmethode van de bodt eens, omdat ze het zelf niet hebben, hun paarden gaan niet kreupel lopen van ellende! verrot gereden, zoals we het in gewone termen noemen.

wil er wel wat over zeggen Knipoog in zoverre.. ben ik het aardig met je eens... en is hard ja, kun je je voorstellen hoe sommige mensen staan te kijken bij een 'antoine' Verdrietig maar ook 'sommige' die blijven voor 'struisvogel' spelen Huilen

Verder ken ik het 'trucje' van het naar buiten stellen ook ... ipv naar 'binnen lopen trekken' ... maar wat nu als we 'alleen maar' naar buiten zouden stellen en 'binnen' volledig zouden 'vergeten' ? Haha!

overigens heb ik jullie genoteerd hoor, om evt. in Lunteren te komen kijken, hartstikke goed !!!
dus Pipo komt en Anoukie... en ja.. het is op een zaterdag.

Lovely; kom jij ook?

groetjes

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 02:07

Tim VDH schreef:
Tussen het straalbeen, de slijmbeurs (bursa navicularis) en de diepe buigpees zit naar mijn weten geen kraakbeen!!!! Of wordt de anatomie ook al in twijfel getrokken?

Ehhhhh???????? De onderzijde van het straakbeentje waar de diepe buiger overheen glijdt is bekleed met kraakbeen!!!!!

En jij studeert diergeneeskunde????????

zie hier voor een uitleg voor de doorsnee leek:
uitleg hoefkatrolontsteking

nog meer uitleg

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 09:55

fabienne schreef:
Maar Jolande nou heb je nog niet verteld wat voor een middel dat dan is? Hoe heet het?
En ik heb volgens mij toch begrepen uit jouw tekst dat het middel met ondersteuning van magnesium de kalk op de juiste plaats brengt, maar daar heb je voor je kraakbeen toch niks aan!

Hallo Fabienne,

Ik weet niet zeker of er geen kraakbeen zit. Ik dacht van wel maar dat is niet echt van belang voor het wel of niet kreupel zijn van het paard. Van belang is de conditie van die bursa navicularis, want daar loopt de pees doorheen en niet over het "kale bot".

Het middel waar het hier om gaat heet een bisphosphonate.
Het is een een middel waarvan ze de precieze werking nog niet achterhaald hebben een waarvan ze ontdekken dat het voor een steeds breder wordend scala van bot en kraakbeen afwijkingen kunnen inzetten.
Men is begonnen met het in te zetten voor malignant hypercalcaemia (in het nederlands: botontkalking als gevolg van een kanker soort waardoor het calcium gehalte in het bloed hoog wordt) Vervolgens zijn er tig studies gestart naar aanverwante afwijkingen waaronder ook reuma, osteoporose,en artrose. Ook studies naar verlies van kraakbeen.
Het is zoals het er nu naar uit ziet weer zo'n duizend poot medicijn als bv de "overal" voor gebruikte ontstekingsremmer prednison, alleen met heel wat minder bijwerkingen.

Zoals ik al zei de wetenschap is in beweging er komen telkens nieuwe dingen bij. Wat gisteren nog onmogelijk leek is vandaag wel mogelijk!

Maar vergeet nu even niet dit "medicijn" staat in de kinderschoenen. Wij en nog 1 andere persoon in Nederland hebben dit middel omdat we aan die clinical trial mee doen. En met succes voor wat betreft het herstel van het bot zoals we schreven.
Alleen door de chaos na 11 september is het haast niet meer mogelijk het spul te importeren, ze worden bedankt daar in het Midden Oosten. Maar dat is een weer een heel ander onderwerp.

Adrienne

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:29

Pipo schreef:
Ik ben er helemaal uit, na nogmaals het topic gelezen te hebben, denk ik nu het lichtpunt gezien te hebben. En die is heel hard voor sommige onder ons, helaas, maar ik ga het zeggen zoals ik denk:

Klinische hko bestaat niet, de paarden die kreupel lopen en bij adb komen, hebben geen last van werkelijke hko, die hebben last van een ruiter die zijn eigen paard kompleet de vernieling in heeft gereden, die het paard zo strak door het lijf gereden heeft, dat ie er van kreupel is gaan lopen. Dit denk ik al de hele tijd, omdat dat grapje van naar buiten stellen bekend is bij me. Dit zijn mensen die altijd maar die kop naar binnen lopen de trekken, waardoor het dier schever en schever is geworden. En die arme ziel is er kreupel van gaan lopen, en de veearts kan het maar niet vinden!!! De ruiter voelt het niet, en snapt het maar niet, heeft niet door dat het paard maar van een ding last heeft, en dat is van de ruiter. En daarom zijn de sceptici het hier niet met de trainingsmethode van de bodt eens, omdat ze het zelf niet hebben, hun paarden gaan niet kreupel lopen van ellende! verrot gereden, zoals we het in gewone termen noemen.

Anoukie:

Goh Pipo, je zegt nu precies ineens heel erg direct wat ik 15 pagina's lang al bedekt probeer te vertellen,......... Klinkt afgezaagd, maar zo denk ik er dus ook over,......

En daar zou ik aan willen toevoegen dat op het moment dat een paard daadwerkelijk HKO heeft (dus op foto's zichtbaar), AdB dit ook niet kan verbeteren/genezen op langere termijn. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij tot ik zelf het tegendeel zie/hoor/bewezen heb gekregen. Want in deze 18 pagina's heb ik nog niemand gehad die mij met duidelijke argumenten heeft kunnen overtuigen. En dan kun je zeggen dat ik skeptisch ben of het niet wil geloven: NIET WAAR! Ik ben gezond kritisch en dat zou iedereen moeten zijn

Ik wil niet meer reageren maar ik kan het niet laten....... Pipo, heel jammer zo'n opmerking, voel me zelfs persoonlijk aangevallen. Mijn paard heeft HKO (dit komt door een ongeluk dat hij heeft gehad als veulen en mischien ook door mijn rijden) in graad 3 en 4. Ik heb altijd te horen gekregen dat ik met stelling naar binnen moest rijden, hier komen we weer op het punt van instructie wat jij door je opmerking toch beaamt, of jij wil geloven dat het dan om HKO gaat of om een ander soort kreupelheid laat ik even buiten beschouwing.
Anoukie, tuurlijk kan Antoine HKO niet genezen! Het is geen tovenaar. Hij kan het wel leefbaar maken door paard en ruiter het gewicht juist te laten verdelen.
Volgens mij is alles inmiddels wel gezegd en treden we een beetje in herhaling. Is het niet handiger om een nieuw topic op te starten als jullie naar een lesdag zijn geweest? Dit wordt naar mijn gevoel een beetje een welles/nietes onderwerp.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:29

Pipo"]
[quote="Helgemm"]Zal hier ff wat mensen uit een droom helpen: Ieder paard heeft hoefkatrol!!!
Waar hier over gesproken word is hoefkatrol ontsteking. Maar deze paarden worden niet geheel genezen, door ze recht te maken vinden ze hun balans. En daardoor is de kreupelheid weg, omdat het gewicht correct verdeeld word. Een paard loopt dan dus van achtere uit!!
[/quote]

Goeiemorgen, dat weet iedereen hier, dus dat hoef je niet te vertellen, daarom hebben we het ook over hko! de h= hoef k= katrol en de o= ontsteking.
[/quote]

[quote="chantal1"]
Duh!!! nee daar waren wij nog niet achter maar het is KEIgoed van je dat je opmerkt dat ieder paard een hoefkatrol heeft.
Scherp gedacht!
[/quote]

[quote="fabienne"]
Gelukkig dat niet iedereen zo blond is Haha!
[/quote]

HAHAHAHAHA! Geweldig die reacties! Lag helemaal dubbel.

[quote="Sjuimpje"]
[quote="Pipo schreef:
Klinische hko bestaat niet, de paarden die kreupel lopen en bij adb komen, hebben geen last van werkelijke hko, die hebben last van een ruiter die zijn eigen paard kompleet de vernieling in heeft gereden, die het paard zo strak door het lijf gereden heeft, dat ie er van kreupel is gaan lopen.

Euhm,
niemand die hierover iets kwijt wil?
[/quote]

Overigens, misschien is klinische HKO geen HKO, maar bij AdB komen ook paarden met HKO wat via foto's is uitgewezen. Natuurlijk lopen die paarden daarna weer kreupel als de ruiter de hulp van AdB niet meer heeft. Zoals ik al eerder zei: een instructeur krijgt echt niet in één lesje alles zo uitgelegd dat een ruiter er alleen verder mee kan. Je moet de materie eerst eigen maken en dat lukt gewoon niet in een keertje.

Nou, dat is mijn antwoord, en TvdH en ook Lusitano hebben al antwoord gegeven, een hele harde waarheid alweer he Pipo? ik hoop niet dat je van slag bent.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:08

Ik vind het wel heel frapant dat nu juist de genen hier die niks van de Bodt’s ideeen over HKO willen weten en het totale onzin vinden met dit soort opmerkingen uit de hoek komen.
Jullie beweren bij hoog en bij laag dat wat de Bodt zegt niet kan , valse hoop wekt , bla bla bla.
Maar nu blijkt dat jullie niet in staat zijn de mensen die, met deze manier van aanpakken in aanraking zijn geweest te overtuigen, wordt de door jullie verguisde methode tegen deze mensen gebruikt.
Ik weet niet hoor Pipo je gelooft het wel of je gelooft het niet.
Maar om plotseling zo aggressief en kwetsend uit de hoek te komen omdat je niets beters weet te verzinnen vind ik toch wel erg ver gaan. Je gaat even vrolijk voorbij aan het feit dat de gene die zo’n paard treffen, daar veel om geven en erg veel moeite hebben. Je rukt het gene waar je niet in gelooft uit verband en misbruikt het om mensen te kwetsen, walgelijk!
Ik hoop dat jij nooit en te nimmer mee hoeft te maken dat een dierenarts tegen je zegt , “sorrie hier kan ik niet veel meer aan doen je paard heeft hoefkatrol ontsteking”. En dat er dan een Pipo bij komt staan die begint te roepen “ het is je eigen schuld! het is je eigen schuld” .
Maar ja als ik lees hoe je nu zo over gevoelens van een ander walst zal zo’n uitspraak van een arts voor jou wel geen inpact hebben. Jij denk vast alleen maar “opruimen, verzekering inkasseren en een andere kopen!”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:20

Adrienne schreef:
Ik hoop dat jij nooit en te nimmer mee hoeft te maken dat een dierenarts tegen je zegt , “sorrie hier kan ik niet veel meer aan doen je paard heeft hoefkatrol ontsteking”. En dat er dan een Pipo bij komt staan die begint te roepen “ het is je eigen schuld! het is je eigen schuld” .

Op de site van De Bodt staat dit:

"Zijn jarenlange ervaring leerde hem dat hoefkatrolontsteking en kreupelheid bijna altijd het gevolg zijn van een verkeerde training."

En als ik me niet vergis, dan kun jij je hier wel in vinden, maar in wezen staat er toch hetzelfde? Want dit is een van de dingen waar ik het wel mee eens ben, namelijk dat er verschrikkelijk veel paarden naar de ratsmoedee gereden worden, maar niet altijd met HKO als gevolg (van alleen verkeerd trainen).

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:22

We gaan het de 25e gewoon zien...
Waar kan ik me aanmelden?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:22

Pipo, ik hoop dat je mijn verhaal goed hebt gelezen. Ik hoop ook dat je dus begrijpt dat ik me zwaar beledigd voel door jou opmerkingen over slecht rijden!!! Ik neem jou die opmerking niet in dank af en vind het zeer kwetsend. Ik hoop ook dat je het eigenlijk niet zo hebt bedoeld, al is het maar om mijzelf weer beter te laten voelen.
Zoals je in mijn verhaal hebt gelezen is een deel van Pablo zijn problemen veroorzaakt door mij. Maar om mij zo over een kam te scheren met al die andere die hun paarden wel ff verrot rijden, sorry......

Ik hoop dus dat als jou paard ook HKO gaat krijgen, wat ik uiteraard niet een paard toewens, ik erbij kan zijn en jou eens vierkant in je gezicht kan uitjennen dat je toch wel HEEEEEEL slecht bent geweest voor je paard en hem lekker helemaal verrot hebt gereden.

Of ben je, net wat Adrienne zegt, iemand die zijn paard gelijk verkoopt of naar de slacht brengt zodra het even tegen zit? Ken daar ook wel een paar van hoor, die zo hun eigen probleem proberen op te lossen door er van weg te lopen (in dit geval paard weg doen).

Pipo, je hebt dus duidelijk geen flauw idee hoe kwetsend jou opmerking is geweest voor mij en waarschijnlijk meerdere hier op bokt.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:23

Adrienne schreef:

Adriene je hebt niet goed gelezen wat Pipo schreef:
Die stelt juist dat de paarden die bij AdB terechtkomen helemaal geen HKO hadden, maar verreden zijn.

Dat beweert AdB zelf dus ook; dat de paarden verreden zijn! Dus dat het je eigen schuld is dat je paard kreupel is geworden.....en van hem accepteer je dit zonder blikken of blozen! Tevens draagt hij dan oplossingen aan om het paard weer goed te krijgen.

Alleen geloven wij niet, dat de paarden die bij AdB beter worden echte HKO hadden!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:24

Pipo schreef:

Oke Pipo, als het je bedoeling was mij keihard te raken waar het het meest zeer doet, dan is het je gelukt. Proficiat. Ik hoop dat je er erg trots op bent dat je zulke gemene uitspraken kunt doen. Je beschuldigd nu even in een klein stukje tekst alle eigenaren van hko paarden er van, er zelf schuldig aan te zijn dat hun paard pijn heeft. Hartelijk bedankt. Verdrietig
Bovendien schreef je dat de paarden die bij AdB terechtkomen helemaal geen HKO hadden, maar verreden zijn. Dit is niet waar, er zijn zat paarden met ´echte´ HKO om het dan maar zo te noemen, waaronder mijn Raci, die goed gingen lopen onder zijn instructie. Maar goed jij zult het wel beter weten als HKO goeroe want dat denk je geloof ik te zijn en je bent nou eenmaal veel vaker bij een lesdag van de Bodt geweest dan ik toch?
Laatst bijgewerkt door Jolande op 04-12-02 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:27

Daar gaat ie weer Lovely heeft weer een ingang gevonden.
Als je naar hem toe zou gaan om te kijken hoe het in elkaar steekt zou je weten dat hij het niet bedoeld . Weer een duidelijk teken dat jij alleen maar selectief leest!
Hij bekijkt de bouw van het paard en gaat daar op door. Hij zegt niet dat de ruiter zijn paard moetwillig in de vernieling rijdt.
Maar ja dat kun jij niet weten natuurlijk want jij bent te krenterig en te eigenwijs om gewoon te gaan kijken!
Mensen kinderen wat steek jij in je uiterlijkheden!
Laatst bijgewerkt door Adrienne op 04-12-02 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:28

Jolande"]
[quote="Pipo schreef:

Oke Pipo, als het je bedoeling was mij keihard te raken waar het het meest zeer doet, dan is het je gelukt. Proficiat. Ik hoop dat je er erg trots op bent dat je zulke gemene uitspraken kunt doen. Je beschuldigd nu even in een klein stukje tekst alle eigenaren van hko paarden er van, er zelf schuldig aan te zijn dat hun paard pijn heeft. Hartelijk bedankt. Verdrietig
[/quote]

Hoe kan het zijn dat AdB je dan niet keihard heeft geraakt? Want die zegt precies hetzelfde!!!!!! Tenslotte is de ruiter degene die de verantwoording heeft voor zijn paard, ook voor het verkrijgen van goede instructie. Dat dat soms moeilijk is zal niemand ontkennen. Maar zoals AdB beweert: de paarden krijgen HKO doordat ze verkeerd gereden zijn!!!!!!!! Lees mijn vorige reactie hierboven!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:28

Nee Lovely, klopt. Hangt denk ik ook af waar het paard het meeste gevoelig voor is. Ik ken iemand die instaat was om steeds verschillende paarden met peesblessures te rijden. Ook diegene die zij les gaf (ze kwam van Deurne) hadden ook vaak problemen met peesblessure. Nu ze van de stal weg is zijn de peesblessures drastisch afgenomen. Misschien is het type rijden ook van belang bij type blessures die een paard krijgt. Zij reed met enorm veel druk en dwang, super scherpe sporen, bit en strak aan de slof. Aan de andere kant werden de paarden zo beroerd gereden dat ze waarschijnlijk niet eens tijd hadden om HKO te vormen omdat de peesblessures als eerste naar voren kwamen. Toch schijnt ze met een paard wel redelij te scoren en rijdt daar volgens mij Prix sgeorge mee (of hoe je dat maar mag schrijven). Misschien zegt dat wat over de kwaliteit van het paard.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:31

Peesblessures, spierverkrampingen, rugproblemen (wervelkolom en spiertechnisch), gewrichtsbeschadigingen, en ga zo maar door. En HKO ook, maar dan wel met de juiste factoren.
Gezonde beweging is de manier om je paard goed te houden en hem beter te maken, dat klopt.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:37

Adrienne schreef:
Daar gaat ie weer Lovely heeft weer een ingang gevonden.
Als je naar hem toe zou gaan om te kijken hoe het in elkaar steekt zou je weten dat hij het niet bedoeld . Weer een duidelijk teken dat jij alleen maar selectief leest!
Hij bekijkt de bouw van het paard en gaat daar op door. Hij zegt niet dat de ruiter zijn paard moetwillig in de vernieling rijdt.
Maar ja dat kun jij niet weten natuurlijk want jij bent te krenterig en te eigenwijs om gewoon te gaan kijken!
Mensen kinderen wat steek jij in je uiterlijkheden!

Niet persoonlijk worden.....hou je aan het onderwerp!

Natuurlijk rijden mensen hun paarden niet moedwillig in de vernieling, dat heeft NIEMAND hier beweerd!!!!!!!!!
De meeste mensen zijn - mag ik hopen - volkomen te goeder trouw en met de beste bedoelingen met hun paarden bezig.

Dat je een paard helemaal vast kan rijden is een algemeen aanvaarde waarheid als een koe. Dat het paard daardoor op allerlei fronten heel veel pijn kan hebben is ook algemeen bekend.
Het is nooit leuk om onder ogen te zien dat je zelf die pijn veroorzaakt hebt, maar het is wel zo.
Iedere ruiter heeft waarschijnlijk een moment in zijn paardenleven gehad waarop hij dit heeft meegemaakt, op welke manier dan ook!

Dat is confronterend, maar het gaat erom wat je eruit leert!!!!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:37

fabienne"]
Hoe kan het zijn dat AdB je dan niet keihard heeft geraakt? Want die zegt precies hetzelfde!!!!!! Tenslotte is de ruiter degene die de verantwoording heeft voor zijn paard, ook voor het verkrijgen van goede instructie. Dat dat soms moeilijk is zal niemand ontkennen. Maar zoals AdB beweert: de paarden krijgen HKO doordat ze verkeerd gereden zijn!!!!!!!! Lees mijn vorige reactie hierboven!
[/quote]

Oke, ik zal je in grote lijnen zeggen wat mij over Raci verteld is. Antoine keek eerst naar de bouw van Raci. Ze bleek gebogen te zijn naar rechts en (daar hoef je geen specialist voor te zijn om dit te zien) heeft een enorm scheef bekken. Resultaat: overbelasting van linksvoor door verkeerde lichaamshouding (dit is ook het been met de grootste problemen). Ik wil gerust toegeven dat ik nog niet goed genoeg kan rijden om dit soort dingen te corrigeren. Maar om dit op die toon van Pipo te horen is erg aanvallend en pijnlijk. Antoine is in elk geval veel gevoeliger op dit gebied en alleen daarvan kan Pipo al heel veel leren. Hij probeerd je niet ergens van te beschuldigen maar wijst alleen op de oorzaak van het probleem, in Raci´s geval een scheef bekken, een lichaam gebogen naar rechts en een ruiter die niet wist dat dit de oorzaak was en dit ook niet op wist te lossen, en helpt dit op te lossen. Als dat van jou niet mag, prima, maar laat mij gewoon dat doen wat mij goed lijkt voor zowel mezelf als mijn paard.

[quote="fabienne"]
Natuurlijk rijden mensen hun paarden niet moedwillig in de vernieling, dat heeft NIEMAND hier beweerd!!!!!!!!!
[/quote]
Jawel, Pipo heeft dat beweerd in haar eigen woorden.

[quote="fabienne schreef:
Dat je een paard helemaal vast kan rijden is een algemeen aanvaarde waarheid als een koe. Dat het paard daardoor op allerlei fronten heel veel pijn kan hebben is ook algemeen bekend.
Het is nooit leuk om onder ogen te zien dat je zelf die pijn veroorzaakt hebt, maar het is wel zo.

Je uitspraak zou kunnen kloppen als ik Raci werkelijk zo vaak had kunnen rijden om dit al te veroorzaken, maar dat is niet het geval. Raci heeft meer andere problemen gehad dan alleen de hko (ze is jarenlang het pispaaltje op de wei geweest en heeft dus heel wat klappen gevangen van andere paarden waardoor rijden weer niet mogelijk was). Bij Raci is het puur een lichaamsbouw fout die ik niet heb weten te corrigeren in die keren dat ik haar heb kunnen rijden in de afgelopen 4 jaar (omdat ik niet wist dat de fout er was en dat ik die uberhaupt zou kunnen corrigeren). Maar goed, als jullie mij de schuld willen blijven geven over iets waar je de ballen van weet, ga je gang als je je daar prettig bij voelt.
Laatst bijgewerkt door Jolande op 04-12-02 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:42

Er worden inderdaad heel veel paarden naar de filistijnen gereden door hun ruiters. Maar doen die dat expres??? Lijkt me niet.
Kiezen die ruiters expres een "slechte" instructeur? Lijkt me niet, daar moet je door ondervinding achterkomen, zeker als je zelf nog niet veel ervaring hebt.

Ik heb zelf ook een tijdje les gehad van iemand die vond dat ik mijn paard voorwaarts neerwaarts moest rijden, terwijl het arme dier niet eens normaal in balans door een bocht kon komen! Deze instructrice was gediplomeerd en heeft zelf ook redelijk hoog gereden. Tja.

Stel je bent zo'n ruiter als Pipo schetst: met overdreven binnenteugelgebruik en je paard raakt kreupel en krijgt etiket HKO. Na een hoop gesleutel zonder resultaat belandt je bij een clinic van de Bodt. Daar leer je dat je van die binnenteugel af moet blijven.... en je paard loopt ineens goed. Dat is dan het moment waarop je er achter kunt komen dat je weleens een niet zo goede instructeur hebt.

Het hele HKO gebeuren is vaag en daar blijf ik bij. Het zou mij niets verbazen als alle HKO klachten uit de weke delen komen (bijv. slijmbeurs) en helemaal niets met het straalbeentje te maken hebben. Maar ik kan er naast zitten.
Slijmbeursontstekingen ontstaan meestal als gevolg van overbelasting.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:46

Sorry Jolande ik ben dat niet met je eens.

Pipo schreef:
Klinische hko bestaat niet, de paarden die kreupel lopen en bij adb komen, hebben geen last van werkelijke hko, die hebben last van een ruiter die zijn eigen paard kompleet de vernieling in heeft gereden, die het paard zo strak door het lijf gereden heeft, dat ie er van kreupel is gaan lopen. Dit denk ik al de hele tijd, omdat dat grapje van naar buiten stellen bekend is bij me. Dit zijn mensen die altijd maar die kop naar binnen lopen de trekken, waardoor het dier schever en schever is geworden. En die arme ziel is er kreupel van gaan lopen, en de veearts kan het maar niet vinden!!! De ruiter voelt het niet, en snapt het maar niet, heeft niet door dat het paard maar van een ding last heeft, en dat is van de ruiter.

Ik lees hieruit dat het gebeurt door onwetendheid en onkunde!!!!!!
Maar ze zegt het inderdaad op een niet erg tactische manier Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:48

Fabienne, bij mij kwam het wel aan als een extra trap tegen mijn schenen. Ik had al eerder in deze topic toegegeven dat ik ook deels oorzaak ben van mijn problemen met Pablo. Dat weet ik maar al te goed en vind het helemaal niet leuk. Gelukkig weet ik het dus en ben bezig om dit te verbeteren. Maar om dat nog een lage opmerking van Pipo erover heen te krijgen, nee dat heb ik niet verdient.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:52

Dan komen we weer terug bij mijn 1e post in dit topic,
kijk verder dan de staldeur...

Niemand rijd zijn paard express naar de knoppen en het is heel goed dat mensen dan bij bijv. AdB aankloppen,
alleen vervolgens stortten mensen zich daar helemaal op en kijken net als bij de vorige instructeur niet meer om zich heen.
Ik ben super tevreden over mijn huidige instructie, alleen ik ga dus ook naar AdB om eens te kijken wat ik daarvan kan meepakken.

Net als bijv. Eleonoor, die naar ik aanneem thuis instructie heeft, vorige week eens bij Haanstra is geweest en ook openstaat voor AdB, dat is volgens mij de enige juiste mentaliteit.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:00

Juist Sjuimpje, flink rondkijken overal en jatten wat je jatten kan! Doe ik ook en dat bevalt me uitstekend.

Maar sommige mensen raken van teveel info gewoon in verwarring en houden het liever gewoon bij 1 instructeur. Moet ook kunnen, als het dan wel een goede is!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:05

Maar hoe weet je dan of het een goede is?
Het is niet zo dat ik overal les hoor, ik probeer eens per half jaar eens een clinicje mee te pakken, maar ik zie wel regelmatig lessen van andere instructeurs.
Of ik ga bij het losrijden kijken op een wedstrijd wanneer mensen worden geholpen door de 1 of ander.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:13

Ik vind dat Sjuimpje het hier goed bekijkt, dat lijkt mij een zeer doeltreffende manier.
Maar, ADB mag wel zeggen dat je je paard verrot rijdt en Pipo niet.
Verder ben ik het dus ook niet met de theorie van ADB eens omdat ik een paard ken dat 2 jaar niet is bereden en in de wei heeft gestaan en toen HKO heeft gekregen (nee geen klinische). Dus waar zit men. De Bodt dan met de theorie dat je je paard verklooit? Wel is het zo dat dit paard niet tegen eiwitten kan, een tijd veel te veel gevoerd is en kuil heeft gehad.
Tja en nu he?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:17

Mieke schreef:
Juist Sjuimpje, flink rondkijken overal en jatten wat je jatten kan! Doe ik ook en dat bevalt me uitstekend.

Maar sommige mensen raken van teveel info gewoon in verwarring en houden het liever gewoon bij 1 instructeur. Moet ook kunnen, als het dan wel een goede is!

Ik hoor inderdaad ook altijd dat mensen maar les willen nemen van 1 instructeur, anders is het te verwarrend. Ik vind dat zo'n klinkklare onzin he! iK heb zelf les van 3 verschillende mensenn en vrijdag heb ik ook nog les van AdB. VAn iedereen pik ik iets goeds eruit. Ik leer van ALLEMAAL!