Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aqua8horse schreef:Ja, Friemel...knap dat jij het begrijpt joh!
Betteke en Dobbel hebben elkaar helemaal gevonden. Zij begrijpen er geen 'piep'van en gaan nu slapend paardrijden! Succes dames.
dobbel schreef:dat gebeurt al een paar jaar zo betteke, het is dat friemel zijn best doet om het een beetje uit te leggen, mag aqua een voorbeeld aan nemen in plaatst van het af te schuiven op friemel

Aqua8horse schreef:Betteke: Antwoord waarop? Dat wat ik zeg begrijp jij toch niet? En voor Jip en Janneke taal moet je bij Friemel wezen, geloof ik. Bovendien heb ik van slapend paardrijden geen kaas gegeten, hoor!

dobbel schreef:ja en voor wie zal dat gelden ik ben eerlijk in mijn andwoorden maar ja jij hebt een selectief geheugen maar dat ben ik al van je gewend, en betteke vroeg wat over leerlingen en ik geef daar even andwoord op ja dat je dat niet leuk vind is niet mijn probleem, Maar wel de waarheid
Karl66 schreef:aqua, mag ik je een goed idee aan de hand doen? Reageer alsjeblieft niet meer op dobbel!
dobbel, mag ik jou ook een goed idee aan de hand doen? Reageer alsjeblieft niet meer op aqua!
hopelijk heb ik hier het laatste woord voor jullie allebei geschreven, want wij als overige lezers zitten hier niet echt op te wachten!!!
Karl66 schreef:Dacht ik het te begrijpen en nou ben ik het weer helemaal kwijt. Het paard zal toch moeten compenseren om met een mens op zijn rug in evenwicht te blijven, anders struikelt hij alle kanten op toch? Het leren dragen is toch juist leren omgaan met het nieuwe evenwicht?
Natuurlijk kan die fysio mij leren hoe ik zak cement moet dragen om daar zo weinig mogelijk lichamelijke schade van te ondervinden maar ik krijg toch echt wel spierpijn na een uurtje cement sjouwen omdat mijn spieren er niet aan gewend zijn.
Daarnaast begrijp ik niet hoe jij het in die 6-8 minuten klaarspeelt dat een paard takt, souplesse, schwung, aanleuning, verzameling heeft en daarnaast nog rechtgericht is, want dat maakt samen die balans.
Mijn probleem is dat je aldoor zegt het is de draagtechniek, zonder te vertellen wat nou het idee erachter is. Ik had uit alle uitleg hiervoor begrepen dat het een stimulus respons idee was waardoor het paard zijn evenwicht onder de ruiter vindt maar dat blijkt het dus niet te zijn.
Ik begrijp het nou echt even niet meer.
Karl66 schreef:aqua, mag ik je een goed idee aan de hand doen? Reageer alsjeblieft niet meer op dobbel!
dobbel, mag ik jou ook een goed idee aan de hand doen? Reageer alsjeblieft niet meer op aqua!

Citaat:Dan is dit toch het toppunt van evenwicht; paard doet lekker zijn eigen ding en ruiter ligt te slapen

Betteke schreef:Jullie zijn wel nieuwsgierig naar mijn methode zeg!
Pas op, dit zijn foto's uit eigen werk