Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Citaat:Het leren dragen is dus een proces apart en heeft dus niets met gangen te maken. Zodra ik ga stappen is het proces al positief afgerond. Het blijkt een welkome voorbereiding op het werkelijke rijden.
Citaat:paard in stilstand:
Tijdens het stappen merkte ik dat het paard dus niet goed wilde wenden. .................(opm. in een wending heeft het paard altijd een andere balans. Het dier moet namelijk met de binnenbenen een kleinere pas maken dan met de beide buitenbenen of een grotere pas maken met de buitenbenen dan met de binnenbenen een minder grote pas maken. Maakt het dier de passen even groot, dan zal het rechtdoor gaan)
Aqua8horse schreef:volumia: Maar hoe kan een paard blijven lopen als je het paard een Ho signaal geeft? Dat is dus mijn vraag. Bovendien spreken ze dan van impuls. dat is iets wat ik helemaal niet snap?
amondi schreef:Ik moet altijd denken aan proffessor Trelahwney, Zwamborn in het nederlands.

Aqua8horse schreef:Dat jij en met jou velen niet kunnen begrijpen dat je in 6-8 minuten een paard in balans kan hebben is een feit. Maar dat jullie er ook maar vanuit gaan dat het dan ook niet kan, viind ik een uitermate kromme gedachte.
Ik zal dat zomaar gaan beweren en vooral ook volhouden!!! Als ik iemand anders zou zijn, zou ik dat willen proberen!!!
Aqua8horse schreef:Vinden jullie een draagtechniek, die is ontwikkeld om het doel wat paardenmensen willen bereiken met hun paard, die de trainingstijd voor dat doel aanzienlijk kan verkorten, niet revolutionair dan?
Citaat:Impuls heb je alleen als je balans hebt in je paard. Mee eens?
Citaat:Wel nu, als een aantal topruiters dat werkelijk zouden hebben, dat zouden ze ook een piaffe correct kunnen uitvoeren, denk je ook niet?
Aqua8horse schreef:Er is toch niets mooier dan iemand die hoog van de toren blaast, niets begrijpt van paardrijden, in 6-8 minuten een paard iets kan leren op een vriendelijke manier waar bijna iedereen jaren overdoet, gewoon te ontmaskeren? Zeg nou zelf dat zou vanuit jullie ogen toch geweldig zijn....eindelijk verlost van de in jullie ogen zo slaapverwekkende theorie????
amondi schreef:Ik moet altijd denken aan proffessor Trelahwney, Zwamborn in het nederlands.