"Go & Ho " principe met impuls?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: "Go & Ho " principe met impuls?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:45

Mijn paard is helemaal niet ver door gereden volgens het go en ho principe. Toch vind ik het ook in onze training terug. (had nog nooit van dit systeem gehoord)
Ik heb een paard wat van nature flegmatiek is maar wat we wel goed aan het been hebben gekregen. We zijn nu steeds verder naar de verzameling door aan het werken. Hier komt voor mij go en ho heel erg van pas. Na hem in een voorwaarts tempo losgereden te hebben vraag ik hem meer onder te treden voor de verzameling. Ik ga ik iets zwaarder zitten, maak een ophouding en geef geen been. Hij komt terug in tempo maar blijft wel door macheren van achter, heerlijk simpel, weinig werk van mij en ook weinig storing voor het paard. Als hij zijn impuls verliest, rij ik weer naar voren of ik geef ik extra been (go en ho is dus ook niet volledig doorgevoerd)

Aqua, voor iemand die zoveel ophef maakt, maak je je er wel erg gemakkelijk van af als er om een inhoudelijk antwoord gevraagd wordt. Ik zal je topic eens doorspitten.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:19

Sterkte .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:22

Citaat:
Het leren dragen is dus een proces apart en heeft dus niets met gangen te maken. Zodra ik ga stappen is het proces al positief afgerond. Het blijkt een welkome voorbereiding op het werkelijke rijden.

Kun je dan nu beschrijven wat jij doet dat een paard dit ook meteen toe kan passen in zijn bewegingen. (met het verhaal van de onwillige schouder in het achterhoofd)

Hier zeg je nl zelf al dat een paard in beweging iets anders is dan een
Citaat:
paard in stilstand:
Tijdens het stappen merkte ik dat het paard dus niet goed wilde wenden. .................(opm. in een wending heeft het paard altijd een andere balans. Het dier moet namelijk met de binnenbenen een kleinere pas maken dan met de beide buitenbenen of een grotere pas maken met de buitenbenen dan met de binnenbenen een minder grote pas maken. Maakt het dier de passen even groot, dan zal het rechtdoor gaan)

volumia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:39

Aqua8horse schreef:
volumia: Maar hoe kan een paard blijven lopen als je het paard een Ho signaal geeft? Dat is dus mijn vraag. Bovendien spreken ze dan van impuls. dat is iets wat ik helemaal niet snap?

Een paard moet in alle overgangen terug voorwaarts blijven denken (impuls houden), zodat hij op het achterbeen halthoud en niet zakt van voren.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 06:56

[quote="Aqua8horse"]piepelotje: Ik beweer het niet alleen ik ben er mee bezig!!!! En wat mijn achtergronden zijn en wat ik wel en niet weet, weet ik zelf prima. Ik geloof niet dat iemand die mij niet eens kent, daar iets over zou kunnen zeggen, denk jezelf dat dat handig isl Pipelotje?
Kan ook niet zeggen dat het van jouw handig is
Ik beweer hier niks, Jij beweert dat je een systeem(uitvinding) hebt die ons Nederlands team de Duitsers kan laten verslaan.
Correct.....
Als jij dan niet weet hoe de top z'n systeem in elkaar steekt?? waarop baseer je dan je uitspraak?
Jij beweert iets te hebben uitgevonden wat geen anderen al voor jouw gedaan hebben. Als jij nu dit niet weet (wat blijkt ho en go is nieuw) (hoe steekt go en ho in elkaar, was jouw vraag)
Dan mag ik daaruit toch opmerken zonder jouw te kennen , alleen op jouw discusies hier dat je dat niet weet. Of weet je het wel maar lok je discusies uit??

Dat ik niet kan uileggen waar het over gaat is, slecht jouw mening.
Als ik dit topic doorspit kom ik misschein op 80/90% die het niet snapt

Die respecteer ik. Maar dat er al heel veel mensen wel begrijpen wat ik bedoel, geeft mij geen enkele reden om te gaan twijfelen aan mijn theorie. Die theorie is sluitend en de bewijzen zijn duidelijk.

Kijk dat vinden dus hier en heleboel mensen hier met me niet.
we hebben geen bewijzen gezien. Er zijn van jouw geen Cliniks, sportsuc 6. omt alleen vna jouw zeg zeg

Het feit dat mensen een bepaalde theorie niet begrijpen, hoeft per definitie niet aan de schrijver te liggen. Sommige mensen begrijpen het direct, voor anderen wordt het duidelijker als ze het in de praktijk ervaren en voor weer anderen is het gewoon te hoog gegrepen. Dat bedoel ik helemaal niet lelijk, dat kom je in het dagelijkse leven gewoon tegen. Niks bijzonders dus.

Ik heb de bewegingen van het paard logisch inzichtelijk gemaakt.
Dat stelt mij in staat om alle rijtechnische problemen of problemen met een niet medische oorzaak, op te kunnen lossen. Gewoon omdat het logisch is. En, heel belangrijk vind ik, op een rijtechnische en eerlijke manier, dus zonder hulpteugels en andere kunstjes
.

Daar gaan we weer..... hulpteugels kunstjes. Wie zegt er nu dat mensen die go en ho rijden altijd hulpteugels , kunstjes gebruiken

Hoe kom je erbij dat ik er overheen lees dat jullie ook willen dat de balans uit het paard komt?
Omdat je er elke keer weer naar vraagt. En in deze zin zeg je dat je dus ook wilt dat balans uit het paard komt.
Dat willen go en ho ruiters dus niet alleen.

Met de rest van je verhaal ben ik het helemaal oneens!!!
Ja, ik denk dat een paard uit balans raakt als je alleen met de teugels een Ho signaal geeft.
:Z

Hier zit je weer te slapen. Waar heb jij gelezen dat deze ruiters niet op hun zit rijden???????

(Overigens ook als je met meer dan 2 ons druk op de teugels rijdt) En dat is ook heel logisch. Een paard heeft een evenwicht. Als je voor wat aan dat evenwicht doet, moet je daar achter ook wat aan doen.Dat denk jij....... Go en ho is een training die dat been dus aan het paard overlaat. Hij sluit deze balans/evenwicht zelf aan.

Op eigen benen lopen doen ze volgens mij in ieder geval niet.
Volgens mij is er geen impuls mij Go & Ho op die manier die jij beschrijft.
Niet hoe ik het beschrijf hoor! Kijk eens of de top geen impuls heeft

Hoog van de toren??? Wel nee, hoe kom je erop. Jij zorgt door op het paard te gaan zitten dat het paard in een andere balans komt.

Yes..... mee eens. Maar denk je niet dat een paard zelf deze onbalans moet corrigeren???
Ga jij nu eens met iemand op je rug lopen. Dan zal jij zelf balans zoeken wat jij verlangt van de persoon op je rug is dat hij in je beweging mee zit. Want alleen op die manier zal jij je balans vinden.

Hoe kom jij erbij dat ik mijn paard zou storen? Ik rijd puur op mijn zit en mijn benen.

Denk je werkelijk dat je een paard niet stoort met je zit en benen??
wat denk je van elke keer dat jij je zit aantrekt , benen geeft. wat voor gewichtsverplaatsing er mee te pas komt

Het is jouw oordeel of je denkt dat je van een systeem kan spreken. Ik vind DAT persoonlijk nog al hoog van de toren blazen. Je kent de methode niet eens, laat staan het effect ervan. Ik, en met mij velen, weten dat het wel degelijk een systeem is.

In deze zin spreek je jezelf onnoemlijk tegen.....

Een systeem die deuren opent die anders gesloten blijven. En dat alles in het voordeel van het welzijn van de paarden en voor de combinatie.
Heb nooit beweert dat jij niet denkt dat je in het welzijn van je paarden en lesklanten denkt!!

Grappig, dat wat jij beweert tegengesteld is aan de praktijk!
Wij controleren helemaal niets en laten het juist aan het paard over. We begeleiden het paard. In dit systeem past de ruiter zich dus aan, op een natuurlijke manier welliswaar door het natuurlijke van een paard op een natuurlijke manier te bespelen
.

Ik vind dat je toch een heel belangrijke natuurlijke factor weg laat. Het natuurljke vluchtinstinckt laat je weg.
Je denkt met jouw manier dat je een paard moet helpen om balans te vinden. Ik denk dat paarden daar zelf in staat toe zijn als je hun natuurlijke instincten niet gaat uitbannen.
Jij leert een paard dragen in stilstaand.........
En dat is al meer m'n vraag geweest waarom?? Waarom ontneem je het paard z'n ongemak weg te nemen door te gaan lopen.
Als jij iemand op je rug hebt wl je ook je evenwicht herstellen door passen naar voor naar achter te gebruiken. Als die persoon maar stilzit zal je het snel vinden en stil kunnen gaan staan.
Als ze blijven gewichtsverplaatsen door inwerking dan maken ze je het extra moeilijk.

Als je het nou eens een keer ervaren zou hebben....[/quote]

Ik heb msschein jouw systeem niet ervaren maar wel wat je zegt dat je er mee bereikt.
Ik heb al meerdere paarden/malen het ultieme gevoel gehad van samenwerking, dat alles met niks ging. Dat alle probleempjes zowat nooit bestaan hadden.
Maar nog nooit heb ik dat in 8 min bereikt door stil te staan.

volumia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 07:38

Helemaal mee eens Piepelotje!!!

Heb ik alleen geen zin in om dit allemaal uit te zoeken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 07:43

Ik moet altijd denken aan proffessor Trelahwney, Zwamborn in het nederlands.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 08:24

Pipelotje: Ik denk toch echt dat het jouw probleem is dat je het niet begrijpt. De dingen die jij interpreteert in je tamelijk opvallend verhaal, kloppen dus eenvoudig niet met de inhoud van mijn theorie.
Ik denk daarom ook dat jouw conclusie niet relevant is in dit geval.

Luister nou eens: ik heb balans in het paarden vanaf het moment dat ik er op ga zitten(dan moeten ze mij namelijk al dragen) Dus ik hoef ze niet meer te helpen met balans te vinden. Ik begeleid alleen de balans, in de oefeningen bijvoorbeeld. Maar ook in de wendingen. Om een oefening in mijn ogen correct uit te kunnen voeren heb je balans nodig? Ben je het daar mee eens?

Dat jij en met jou velen niet kunnen begrijpen dat je in 6-8 minuten een paard in balans kan hebben is een feit. Maar dat jullie er ook maar vanuit gaan dat het dan ook niet kan, viind ik een uitermate kromme gedachte.
Ik zal dat zomaar gaan beweren en vooral ook volhouden!!! Als ik iemand anders zou zijn, zou ik dat willen proberen!!! Als ik iets in 6-8 minuten kan bereiken waar normaal gesproken veel langer op getraind moet worden, zou ik mezelf heel dom voelen als ik daar geen gebruik van zou maken en ook zeker het gevoel hebben dat ik mijn paard mogelijk te kort zou doen door het niet te proberen.

Jullie gaan er met jullie denkvermogen nog steeds van uit dat het onmogelijk is.....dan moet je dus gewoon jaren blijven trainen zoals je dat nu doet!!!!

Vinden jullie een draagtechniek, die is ontwikkeld om het doel wat paardenmensen willen bereiken met hun paard, die de trainingstijd voor dat doel aanzienlijk kan verkorten, niet revolutionair dan?

Er is toch volgens velen hier, weinig nieuws wat ik schrijf. Ik vind het dan toch op z'n minst merkwaardig en vreemd dat jullie de draagtechniek en het effect ervan niet kennen????

Impuls heb je alleen als je balans hebt in je paard. Mee eens?
Wel nu, als een aantal topruiters dat werkelijk zouden hebben, dat zouden ze ook een piaffe correct kunnen uitvoeren, denk je ook niet?

Dat zie ik in ieder geval niet. Wat ik zie, is een piaffe zonder tact, schwung en impuls. Waarom? Kijk maar eens goed naar de benen....de 2 voorbenen gaan snel en gehaast, overigens met elkaar ook niet in tact. De achterbenen gaan traag en haperend, ook niet met elkaar in tact. Laat staan dat de 4 benen met elkaar in harmonie bewegen.
In een piaffe (balans oefening bij uitstek) horen de 4 benen in tact te gaan, met schwung en impuls.
Dus van het op eigen benen lopen is hier geen sprake.

Vluchtinstict gebruiken en dan vervolgens ervan uitgaan dat het paard ontspannen kan zijn? Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Ik leer hem dragen zodra ik er op ga zitten. Omdat hij dan vanaf dat moment in balans is en zijn rug dus goed gebruikt. Minder kans op blessures en al een paar jaar training verder waardoor ik direct optimaal kan werken met mijn paard!!!

Ik hinder mijn paarden niet, ik werk samen met mijn paard aan het doel wat ik wil bereiken. Daarbij bespeel ik het natuurlijke evenwicht van mijn paard, die zich daar uitermate prettig bij voelt

Niet misschien, jij hebt het systeem waar ik in train nog niet ervaren. Anders zou je niet de dingen zeggen die je zegt.
Je bent het er niet mee eens, je gelooft het niet maar het houd je nog steeds bezig. In theorie kom je er niet uit, als ik jou was zou ik toch zeker willen weten dat het NIET werkt en zou ik dat zelf willen ervaren.

Er is toch niets mooier dan iemand die hoog van de toren blaast, niets begrijpt van paardrijden, in 6-8 minuten een paard iets kan leren op een vriendelijke manier waar bijna iedereen jaren overdoet, gewoon te ontmaskeren? Zeg nou zelf dat zou vanuit jullie ogen toch geweldig zijn....eindelijk verlost van de in jullie ogen zo slaapverwekkende theorie????

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 08:27

amondi schreef:

Dat is toevallig, ik ook

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 08:33

pol013: Door het leren dragen, geef je het paard balans. Je maakt hem namelijk duidelijk dat hij jou beter kan dragen als hij zijn rug rond maakt. Je vertelt hem eigenlijk dat zijn rug dan sterker wordt en dat hij dan met jou op zijn rug in balans komt. Hierdoor kan hij veel beter bewegen en heeft hij geen pijn en kans op blessures. Alleen paarden kunnen niet communiceren zoals wij mensen dat kunnen. Dat wat ik net geschreven heb, maak ik hem duidelijk in een taal die hij begrijpt. Namelijk door het natuurlijk bespelen van het natuurlijke evenwicht.
Zodra hij dus gaat lopen werkt alles optimaal. Is het je zo duidelijk?
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 08-08-05 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:33

Poeh... ben net terug van vakantie en er is alweer een flink topicte vinden

A8H: waarom heb je het over vluchtinstinct? Ik zou het meer baseren op gehoorzaamheid.

En je hebt dragen en dragen: dragen als in dat het paard de ruiter draagt (wat me logisch lijkt, anders stort ie neer) en je hebt dragen als in een gesloten (verzamelde) draf met verbinding van achter naar voren (dus licht contact) incl. impuls.

En balans heb je alleen als je impuls hebt. Zonder deze impuls kan de rug niet optimaal gebruikt worden omdat het paard in dat geval te veel op de voorhand gaat lopen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:36

Helaas(wat is helaas) zit ik op het niveau van Ron en heb ik allang mijn boeken in de lucht gegooid en het opgegeven.
Geeft niet, ieder zijn eigen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 08:44

Tyrza: Daar heeft pipelotje het over. Ik doe niets met het vlucht instinct.

Ik bedoel gewoon dragen in zin van dragen. Ik zit op het paard en ik leer het paard om met zijn nieuwe gewicht in balans te komen. Dat dragen in een gesloten draf, ken ik ook. Maar dat heeft hier niets mee te maken.
Impuls en balans zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door impuls krijg je balans. Zonder balans is impuls onmogelijk.

amondi: Ik ken het boek helaas of niet helaas niet eens. Maar ik vond de Nederlandse naam zo grappig en toepasselijk!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:07

Aqua8horse schreef:
Dat jij en met jou velen niet kunnen begrijpen dat je in 6-8 minuten een paard in balans kan hebben is een feit. Maar dat jullie er ook maar vanuit gaan dat het dan ook niet kan, viind ik een uitermate kromme gedachte.
Ik zal dat zomaar gaan beweren en vooral ook volhouden!!! Als ik iemand anders zou zijn, zou ik dat willen proberen!!!

Dat is geen kwestie van begrijpen, maar geloven. Jij beweert dat het kan maar:
- je wilt geen foto's en filmpjes op bokt plaatsen
- je wilt de theorie niet duidelijk uitleggen
- je wilt geen wetenschappelijk onderzoek
- er zelf mee aan de slag gaan kan helemaal niet omdat daar niet genoeg informatie voor is

Kort en goed hebben we dus vooral je mooie blauwe ogen om op af te gaan...

Aqua8horse schreef:
Vinden jullie een draagtechniek, die is ontwikkeld om het doel wat paardenmensen willen bereiken met hun paard, die de trainingstijd voor dat doel aanzienlijk kan verkorten, niet revolutionair dan?

Niet als je het zo stelt, volgens mij zijn alle methoden / systemen bedoeld om het doel in kortere tijd te bereiken. Als je dat inderdaad in een minuut of 10 zou kunnen bereiken, dan misschien... Maar dat weten we niet want zie bovenstaande. En het is me ook niet duidelijk of iemand, als die bij jou komt, daarna wel weet hoe het moet.

Citaat:
Impuls heb je alleen als je balans hebt in je paard. Mee eens?

Nee.

Citaat:
Wel nu, als een aantal topruiters dat werkelijk zouden hebben, dat zouden ze ook een piaffe correct kunnen uitvoeren, denk je ook niet?

Nee, ik kan nog minstens duizend andere redenen bedenken waarom een piaffe niet correct kan worden uitgevoerd.

Aqua8horse schreef:
Er is toch niets mooier dan iemand die hoog van de toren blaast, niets begrijpt van paardrijden, in 6-8 minuten een paard iets kan leren op een vriendelijke manier waar bijna iedereen jaren overdoet, gewoon te ontmaskeren? Zeg nou zelf dat zou vanuit jullie ogen toch geweldig zijn....eindelijk verlost van de in jullie ogen zo slaapverwekkende theorie????

De theorie hoeft misschien niet slaapverwekkend te zijn, alleen de manier waarop die gebracht wordt is niet altijd even duidelijk of boeiend geschreven.

Voor mij is het in elk geval geen reis naar Verweggistan waard... Bovendien denk ik niet dat jij je terugtrekt uit de discussies als er iemand van Bokt is die bij jou langskomt en dan toch nog niet tot je volgelingen behoort. Of wel? Dan zijn er vast andere redenen te bedenken waarom die persoon het niet begrepen heeft. Te dom, te vooringenomen, te ... tsja...

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:55

amondi schreef:

Hier komt tie weer

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:06

piepelotje je hebt het goed verwoordt en slaat daar mee de spijker op zijn kop,

Hoeveel jaar gaat dat boek nog op zich later wachten aqua aangezien je er al 2 jaar mee bezig bent, En komen daar wel foto`s in.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:22

Aqua
Om even terug te komen op het rijden van wedstrijden (en om meteen aan van de redenen aan te halen hoe het mogelijk is dat jij zogenaamd nooit een goed uitgevoerde piaffe ziet).
In jou verhaal van het manegepaard (ander topic) geef je zelf al aan dat externe factoren een paard danig kunnen storen in zijn concentratie. Ben ik het helemaal mee eens. Ik ben ook van mening dat daarom wedstrijden de ultieme test zijn van het bevestigd hebben van de oefeningen.
ik kan tijdens een buitenrit al zigzaggend over het zandpad een correct tot goed appuyement uitvoeren. In de rijbaan gaat dat veel minder makkelijk, in een proef al helemaal niet. Daar spelen namelijk veel externe factoren mee (oa stress en mogelijkheid om je lang voor te bereiden, onderschat de moelijkheid niet van een oefeing precies op het juiste moment in te kunnen zetten) Om leuk te kunnen rijden in de rijbaan is betekend nog niet dat je ook leuk kunt rijden in een proef.

Ik de beelden van de kur in hagen nog eens zitten bekijken en ik zie daar paarden (salli en ling) die keurig tot zeer goed tactmatig appuyeren. Ik weet dus niet waar jij je beweringen op baseert?

daarbij lees ik in jou uitleg topic dat je een paard eerst rijdt in een langzame stap omdat dat makkelijker is. Ik zie dat heel anders.
Als een paard door mul zand moet lopen (zwaar en moeilijk om je evenwicht te behouden) gaat hij graag sneller. Een jong paard gaat vaak in een voorwaartse draf beter dan wanneer je meteen probeert hem rustig te laten draven.

Ik heb zelf jaren gedanst en ik vind niets zo moeilijk als een dans in slowmotion uit te voeren, waarom? omdat je dan staat te wiebelen op je benen, de vaart die je maakt geeft ook stabiliteit.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 08-08-05 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:31

Heb er trouwens geen zin meer in, .. tenminste nu niet.

Wat ik nog wel over kwijt wil is Aqua zolang jij geen passage, piaffe kan laten zien die perfect is hou dan je mond over mensen die wel een piaffe kunnen laten zien.
Hoe jij daarover denkt bewijst voor mij dat je er zelfs nog nooit dicht bij bent geweest. En dat omdat ik als eenvoudig ruitertje mezelf wel kan inleven waarom een piaffe/passage niet altijd perfect uitgevoert wordt.
En zolang jij beweert /uitsluit dat er zoveel factoren meespelen in een perfecte uitvoering van een oefening.

krijg ik zoiets waar praten we dan nog over..................

Wou nog wel kwijt dat ik zoveel mooie beschrijvingen gezien heb van heel wat ruiters over go en ho. Zelfs van ruiters die het dan niet gebruikten maar wel het goed konden omschrijven .

En als ik dan m'n bescheiden mening mag geven hoop ik dat deze mensen een boek schrijven want dan kan ik er tenminste wat mee.

En laat mij maar proff weet ik al niet zijn. Ik beweer geen systeem te hebben ontwikkeld. En m'n lage boompje vangt dan ook geen wind...........Smileeeeeeeeeeeeeeeee
Waar zijn die smilies in snel antwoorden

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:52

Paardrijden is ook met de tijd meegaan.

Kijk eens naar de wereldkampioenschappen 1980-1990 en heden... een groot verschil, maar ik denk dat de kampioenen van toen zich schamen als ze het terugzien...

Vroeger was er zwart-wit tv en nu kleur en zelfs digitaal...

Vroeger liep men uit elkaar en met het bit voor de loodlijn, met een aan-de-grond-genageld bewegingsmechaniek, erg plastisch en "gewoon".

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:20

Jaaaaaaaaa vroegah was alles beter? Toch!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:50

Mwah, ik ben het niet in alles met je eens; Vond destijds Rembrandt toch wel heel apart. Die liep ook heel lichtvoetig door de baan.

Afbeelding

Niet voor niets goed voor goud op de olympiade
En het achterbeen kwam ook nog mee....
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 08-08-05 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:57

Dat valt mij ook op dat er tegenwoordig veel op de voorbenen gelet wordt. Dat er ook nog een paar achterbenen bijhoren is niet meer zo van belang.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:03

Ben ik helemaal met je eens. Soms zie ik in de GP paarden echt in 2 stukken lopen. Ik vind het om te huilen. Ik hou altijd vast aan het volgende principe: bij een goed dressuurpaard is het achterbeen een fractie eerder over dan het voorbeen en de hoek van voor- en achterbeen moet ongeveer gelijk zijn. Let er maar eens op...

Kan wel een paar foto's zoeken die illustreren wat ik bedoel.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:06

Ja leuk.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:23

Afbeelding

vergelijk even met rembrandt....

En zo kan ik nog talrijke hedendaagse GP combinaties uit de mouw schudden.

Heb bewust deze gekozen omdat dit paard qua type het meest met rembrandt overeen komt. (allebei trakkies)