runningkawa"]Ik denk dat jij het uitzonderlijk getroffen hebt gehad, met die jury. Ik zou inderdaad pleiten voor het door laten werken in elk onderdeel, maar meestal gebeurt dat niet.
En die paarden die dan bomproof zijn omdat ze koeler in het bloed staan spelen dan ook vals?...
[/quote]
Nee, die zijn gewoon zo geboren en die verliezen wel weer op ander vlak. Er staat niets over hoe een paard gefokt moet zijn in het reglement, zover ik weet.... (zijn ezels en/of muilezels toegestaan? (Sjef kan ze ook leren piafferen, zegt ie
!)
)
[quote="runningkawa schreef:Ik werd continue afgestraft op elk onderdeel (dus een keer of 20), denk dat 1 slippertje minder punten kost.![]()
Maar ik vond over de rug lopen belangrijker dan het voor de Ll gedoe en uiteindelijk meer punten scoren.
net wat je balangrijk vind![]()
En bij mij zijn dat niet de punten, maar wel de rug van mijn paard...
klassiek en voor de LL is niet altijd beter voor je paard...
Ik ben het helemaal met je eens dat je kiest voor je paard en dat zou iedereen moeten doen. Geen probleem ook als je in je training zo te werk gaat. Op de wedstrijd weet je echter de regels en het zou zo moeten zijn dat je weet dat als je je niet aan de regels houd, dat je niet op hoge punten hoeft te rekenen. Jij doet dat ook niet en dat is een goeie instelling.
Als je paard de 1e keren erg kijkerig is, kan je best voor wat meer controle gaan, ook tijdens de wedstrijd, maar dat hoort je dan wel punten te kosten. Met de tijd hoort je paard te leren, en de ruiter te leren hem beter te controleren (binnen de regels) en dan is het probleem opgelost, toch?
zijn ezels en/of muilezels toegestaan? (Sjef kan ze ook leren piafferen, zegt ie
!)

(t/m die met die heeeele lange kwoot