Paard heel erg traag

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard heel erg traag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:02

Maar ik vraag me af TS, waarom wil je er zo graag op? Het dier heeft al amper spier, wat heeft het dan voor meerwaarde om er op te klimmen als je in feite precies hetzelfde doet maar het alleen maar zwaarder voor hem maakt? Dat snap ik niet helemaal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:10

Anoniem schreef:
Maar ik vraag me af TS, waarom wil je er zo graag op? Het dier heeft al amper spier, wat heeft het dan voor meerwaarde om er op te klimmen als je in feite precies hetzelfde doet maar het alleen maar zwaarder voor hem maakt? Dat snap ik niet helemaal.

ik vraag mij dat ook af...en niet alleen bij TS.Het schijnt voor jonge meiden gewoon heel belangrijk te zijn om te kunnen rijden.Vandaar dat als dit paard niet opknapt hij na de zomer ingeslapen word.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:13

Anoniem schreef:

Dit begrijpen meerdere mensen niet (inclusief ikzelf!!), maar TS luistert toch niet. Al velen mensen hebben aangegeven dat ze er beter niet meer op kan gaan rijden, maar ze volgt het 'advies van de DA' op.......... %)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:42

ilonamandjes schreef:
Anoniem schreef:

Dit begrijpen meerdere mensen niet (inclusief ikzelf!!), maar TS luistert toch niet. Al velen mensen hebben aangegeven dat ze er beter niet meer op kan gaan rijden, maar ze volgt het 'advies van de DA' op.......... %)

Ik snap daar ook niks van. Oké, je hoeft niet alle reacties blind te geloven, maar op bokt zitten zeer kundige mensen en als je toch alleen je dierenarts gelooft : waar heb je dit topic voor nodig?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:44

Meid gebruik je gezonde verstand, doe hem naar iemand die er NIET meer op gaat en koop zelf een ander paard.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:47

Ik begrijp het ook niet meer. TS wil er met alle geweld op rijden.

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien hard maar TS, je bent heel erg egoïstisch bezig. Op een paard die geen rugbespiering heeft, zo dun is, buiten adem is als hij alleen maar stap, niet wil lopen ga je niet zitten. Laat dat arme paard eerst aansterken en beter worden. Of laat hem inslapen.

Je vader wil er ook geen geld meer in stoppen en je weet dus ook niet hoe het echt met zijn hart gesteld is. Je vader wil niet testen op cushing en als hij niet opknapt dan wordt hij ingeslapen. Maar echt verder kijken naar wat er echt aan de hand is, doen jullie niet. Maar vervolgens wel spieren willen gaan kweken met een trainingschema.

Ik heb ook eerlijk gezegd een beetje twijfels over het advies van de dierenarts. Eerder gaf TS aan dat de dierenarts een scan wilde maken en dat ze alleen rustige stapritjes mocht maken. Vervolgens mocht ze het werk gaan opbouwen middels een trainingsschema (niet wetende hoe de conditie van dat hart is). Wij hebben dit zelf ook meegemaakt met ons oudje. Die had ook een lekkende hartklep en hield ook vocht vast in zijn benen (en later ook vocht in de koker en onder zijn buik). Daar kregen wij het nadrukkelijk advies om er niet meer op te gaan zitten. Dat hart wordt nooit meer beter maar alleen maar slechter.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:51

4 dagen terug ligt het paard bijna dood in de stal en nu denk je er weer aan om er op te gaan zitten?
Waar ben jij mee bezig!

Doen alsof je om hem geeft en hem daarom in wilt laten slapen na de zomer gaat er bij mij dus niet meer in.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:56

Ze luistert toch niet wat je ook zegt,ik geloof echt niet alles hoor.Weet niemand waar ze woont, om dan face to face te praten. Dit is echt erg, maar ze is pas 15 he.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:57

Je kan ook gaan wandelen in het bos. Voor hem leuk, maar niet zo belastend ( ik heb wel geen idee of je mag wandelen met zijn klachten)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:58

Pas? Al.
Er wordt hier gedaan of ze 11 is.
Als je 15 bent begrijp je echt wel dat je niet op de doodziek paard gaat zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:00

Nou inderdaad. Dat je vijftien bent betekent niet dat je niks snapt hoor, mijn zusje van 11 zou zelfs begrijpen dat je op zo'n paard niet moet rijden. Zo moeilijk is dat niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:04

Nou zo kan ie wel weer! Ik denk echt dat TS het beste voor heeft met haar paard! Zulke uitspraken zijn heel bot! En ook makkelijk te maken zo vanachter je PC. Heb dan ook getemt..

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:06

MarjanB schreef:
Nou zo kan ie wel weer! Ik denk echt dat TS het beste voor heeft met haar paard! Zulke uitspraken zijn heel bot! En ook makkelijk te maken zo vanachter je PC. Heb dan ook getemt..

Het zijn geen botte uitspraken, het is gewoon de realiteit.
Op dit paard zou niemand meer moeten willen gaan zitten :(

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:09

Prima tem maar. Ik zie het botte niet van ons. Wel naar het paard toe.
Mag daar niets van gezegd worden dan?
Dus jij vind het prima dat iemand op de paard gaat zitten dat vier dagen terug nog bijna dood in stal lag en dat eind van de zomer af gemaakt wordt omdat het dus zo ziek is. Dus dood ziek.
Waarom moet daar zo hoognodig nog op gezeten worden?
Ts geeft aan dat als ze wil andere paarden kan rijden.
Doe dat dan.
Knuffel en verwen dit paard dan nog lekker. Hij is op.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:11

Huh? Paard ligt nog geen week geleden doodziek en je wilt er nu al weer opstappen? Ik ben ook maar 15, maar ik zou nooit op een ziek, zwak, en graatmager paard stappen. Waarom is rijden zo belangrijk voor je als het ten koste gaat van je paard... Als mijn paarden alleen al een stap kreupel lopen krijgen ze gewoon rust tot wanneer ze dat nodig hebben. :\

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:30

Pernilla, ik weet niet waarom. Ik vind het gewoon leuk om soms nog eventjes op hem te zitten. Echt niet lang hoor. En ik doe het verder ook gewoon rustig aan met hem.
geerke, ik kan er ook voor kiezen om hem zelf dood neer te laten vallen. Wat heb je liever?
marleen, ik kan hem echt niet meer wegdoen hoor. Sowieso omdat ik veel te veel van hem hou, maar verder, welk persoon met gezond verstand wil nou nog zo'n paard? (niet bot bedoeld) maar er moet alleen maar geld in, en niet veel mensen hebben dat voor hem over. Als ik hem wegdoe, komt hij misschien wel weer in de handel terecht, dat wil ik echt niet hoor!
Damian, ik ga ook geen conditie meer opbouwen. Maar 15 minuutjes stappen kan toch wel eventjes? Ik merk aan hem namelijk dat hij wandelen gewoon ontzettend saai vindt.
bruintje, dood in de stal is een beetje overdreven. Hij had inderdaad koorts. Maar dat is nu helemaal weg, en hij is weer bijna helemaal de oude. Er zit nog vocht in zijn been, maar verder heeft hij nergens meer last van.
marleen, wat geloof je dan niet? Dat ik niet met vreemde mensen mag afspreken via internet, komt echt door mijn ouders. Ik kan niets anders dan dat zeggen.
Femke, ja dat doe ik ook veel met hem. Wandelen is nu juist heel goed voor hem. Vooral veel stappen. Maar elke dag wandelen vindt hij een beetje saai. En het is nu ook een beetje te warm. Maar ik kijk gewoon morgen hoe hij eruit ziet. En of hij het warm heeft of niet.
Marjan, bedankt. Ik heb echt het beste voor met hem! Ik snap gewoon niet dat niemand (behalve jij dan) dat snapt. Alleen omdat ik er op wil zitten om even een kwartiertje te stappen, omdat hij het aan de hand saai vindt. Daarom dacht ik voor wat afwisseling.
Femke, toen ik dit topic maakte had ik nog geen dierenarts. Ik hou het nu alleen nog bij voor de mensen die daarom gevraagd hebben.

Edit:
Trouwens net besloten dat ik er morgen toch maar niet opstap. Ik ga denk ik even naar de winkel om nieuwe maislijnzaadbrok te kopen, want die is op. Daar ga ik dan nog maar een beetje van geven voor het lekker. Daarna ga ik op stal óf even in het bos lopen als het heel warm is, óf even vrijheidsdressuur doen.
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 25-08-16 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:39

Als hij wandelen saai vindt, waarom zou hij wandelen terwijl jij er op zit dan wel leuk vinden? Dat is toch totaal niet logisch! :?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:40

Waarom niemand dat zou zien?

Omdat op een paard rijden dat in dergelijke staat is, gewoon puur egoïsme is.
Ik heb mijn paard gekocht om te rijden en rijden zal ik.

DAAR struikelen mensen over. Licht grondwerk, wandelen in het bos, goed, maar telkens weer erop stappen doe je dat dier geen plezier mee. Maar dat lijkt je niet echt veel te kunnen schelen gezien je er toch weer iedere x opkruipt. Je bent geen kind meer en oud genoeg om in te zien dat dat niet kan.
Op jouw leeftijd zette ik mijn verzorgpaard maanden stil wegens een stofallergie hoestje. Veel minder erg waar dat arme dier van jou doorgaat.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:41

Pernilla, geen idee, ik dacht voor de afwisseling?
xLes, ik heb nu toch besloten (zie vorig bericht) dat ik niet 15 minuutjes ga stappen. Ik ga wel even wandelen of vrijheidsdressuur doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:44

Dood in de stal overdreven?
Lees zelf even je bericht eens terug.
Je paard stond zwaar te ademen.
Hij viel naar voren toe tegen zijn stal aan. Hij heeft totaal geen conditie schreef jij zelf de 22e.
De pijn en koorts zullen nu vast wel weg zijn maar zijn hartkwaal en conditie niet beter met dit weer.

Maar weet je.
Je gaat maar je gang.

Ook ik verlaat dit topic.
Er op zitten is gewoon nog zo leuk schrijf je.
Prima. Dan weet ik genoeg.
Jij vind wandelen saai en wil egoïstisch meer.
Moet je doen.
Tot hij neer klapt net als vier dagen terug hij ook steun nodig had aan de stal wand.
Maar saai is dat in ieder geval niet. :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:47

Lees dan toch! Ik ga er niet meer op zitten! Lees mijn vorige bericht dan!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:12

Kimmie, deze reacties had je kunnen verwachten. Of je erop gaat zitten of niet, moet je eigenlijk helemaal zelf weten wat mij betreft (ik vrees dat het allemaal voor zijn fysiek niet heel veel meer uitmaakt namelijk, dagen van dit paardje zijn inmiddels toch geteld). Maar zet het in ieder geval niet meer hier op bokt. Je bent aan niemand verplicht om alles wat je doet of laat met Oreo hier te melden, je maakt het alleen maar moeilijker voor jezelf.

Ik hoop dat je nog een paar weken veel van je paardje kan genieten, daarbij een beetje in het oog houdend wat het paardje zelf nog leuk vindt. En dat je hem dan zijn eeuwige rust gunt. Met een kundige (!) dierenarts om hem zachtjes over die drempel te helpen.

Weet je wat me opviel aan de foto's van jou met Oreo? Klink misschien raar, maar jullie lijken op elkaar :D En daar bedoel ik niets raars of verkeerds mee. Gewoon leuk om te zien. Zoals honden en hun baasjes ook qua uitstraling nog wel eens op elkaar willen lijken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:13

Kijk dan naar de tijd van plaatsen.
In zo'n korte tijd krijg ik op mijn mobiel niet zo'n stuk tekst getypt.
Daarnaast heb je al eerder geschreven dat je er niet meer op zou gaan zitten.
Maar ik ben blij om te horen dat je het nu niet meer doet. Voor oreo en ook jou veiligheid.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:23

Je gaat er wel op zitten, dat doe je toch.Vandaag zeg je nee en morgen weer ja.Houden van is er NIET meer op stappen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:36

Mijn merrie heeft ook een slechter hart en een lekkende hardklep. Ik heb volledig rood licht gekregen om er nog ooit op te stappen. Zij is nu wel enkele jaren ouder. Maar met dit weer mag ik zelfs van mijn da niets met haar doen. Zelfs niet gaan wandelen. Het is hier 30 graden en als ik er nu mee ga wandelen,heb ik gegarandeerd problemen. Dus gewoon laten doen en zorgen dat ze schaduw hebben. Er zit nu door de warmte te weinig zuurstof in de lucht en met hart problemen is dit niet goed om ook maar te gaan wandelen.