Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:49

Als ze wegrent zodra ze je ziet weet je genoeg :=

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 17:59

Whahahaha.....misschien ren IK wel weg als ik haar weer zie....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:06

Dat is ook nog een optie :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:20

terpentijn schreef:
Whahahaha.....misschien ren IK wel weg als ik haar weer zie....

_O-

Ik begin ook serieus de "vind-ik-leuk"knop te missen, maar ben vooral benieuwd naar het vervolg van julie verhaal.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:40

Zo, vanmorgen weer met Jaopie gereden, met z'n nieuwe zwarte leatherlook-glimdekje. Het is de QHP Las Vegas. Nou nog een bijpassende leatherlook rijbroek d'r bij kopen. Staat zowel chic als stoer.... We zijn ook nog een half uur naar buiten geweest. Hij kwas knetterfris, maar niet schrikkerig. Buiten alleen gestapt, omdat ik voor de zekerheid nog geen gekke dingen wil doen met rechtsachter, dat gaat nu net weer prima allemaal.

Verder krijgt J. voorlopig niks meer, want er moet de komende tijd in Khavanna geinvesteerd worden, die ik overmorgen (!) al weer ga ophalen. Spannend!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:43

Heel veel plezier terpentijn! Lekker genieten van je stoere merrie :-D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:48

Dat vraagt natuurlijk om een foto van Joapie met zijn nieuwe dekje. En jij straks met je nieuwe rijbroek. Hahaha

Veel plezier straks met je stoere merrie.

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:11

mag je wel ff nieuwe outfits gaan scoren voor op jane..... uh... khava! cowboylaarzen + spijkerbroek past wel bij dr !

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:27

Haha, ik moet voor Calamity Khava ALLES nog gaan scoren... ik heb nog helemaal niks voor d'r!
Ja een halster, en een vliegendeken (die ze bij CC al weer gemold had), en een blauwe regendeken voor in de winter. Dat is 't.

Een (hele goede) kennis van mij zag het nieuwe leatherlook dek voor Jaopie en die zei stellig: Aha, 't eerste item voor Khava is er al, zie ik. Fout, 't was voor Jaopie.

Voor Khava heb ik nog geen flauw idee, maar 't zal allemaal wel weer ernstig in de papieren gaan lopen.
Zelfs als ik tweedehands ga kijken. Ik moet haar eerst - hoe gek dat ook klinkt - een beetje "leren kennen'', om er een beeld bij te kunnen maken, dat bij haar past.
Als ik haar met de dingen ga uitdossen zoals Jaopie ze heeft (en die dat makkelijk kan hebben) dan rijdt ze voor schut (en ik ook). Want die heeft heel veel met bling, opzichtige toestanden zoals een wit hoofdstel, zilveren dek en dat soort grappen. Maar met zijn stoere uiterlijk staat dat niet overdreven, te meer daar het allemaal zwart, wit of zilverkleurig is. Geen kleurtjes dus.
Vanmorgen reed ik bijv ook met een zwart Mexicaans hoofdstel met allemaal strass-steentjes er op.
Valt niet eens echt op bij hem.

Ik denk dat Khava er mee uit zou zien als een kermis-atrractie.....

Zij moet echt hele andere dingen, maar ik moet eerst even uitpuzzelen wie en wat ze nu echt is.

Dat het richting cowboytje-indiaantje-freestyle zal gaan is wel al duidelijk.

Maar natuurlijk is het ook juist wel weer een uitdaging om zo helemaal opnieuw te beginnen met een totaal ander type.

Als ze thuis is zal ik een nieuw topic openen over hoe het hier dan weer verder gaat.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:02

Terpentijn, wij verwachten binnenkort een Mode&Design topic!
Succes er mee! Je hebt er in elk geval plezier in dus winkelen voor Khava zal geen straf zijn. ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 15:28

Khava rijden zal ook wel geen straf zijn.... als ik CC mag geloven.

Of Jaopie moet het als "'straf" ervaren dat hij zometeen hier niet meer de enige is die de weide uitgehaald wordt en waar mee gereden en gedaan wordt.... 't is een beetje jaloers/bezitterig type., haha.

Ik hoor al weer dat ik er in volgend topic niet onderuit kom met foto's en filmpjes aan te komen... en daar ben ik helemaal geen ster in....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:40

hihi je hoeft ook geen ster te zijn, maar showen moet je wel. haha. Ben wel benieuwd.. je kan uiteraard alvast oefenen om het ijs te breken met Joapie :D Ik wacht geduldig hihi

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 15:58

Haha, Jaopie was hier altijd voor mij de ster...en dat blijft-ie voor mij ook.

Zowel Jaopie als ikkus zullen nu moeten leren dat er een dame in het spel is "waar wat mee moet". En dames zijn doorgaans nogal veeleisend...... (ik natuurlijk helemaal niet...)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:58

Ben weer helemaal bij gelezen en wat leuk over twee dagen al het op halen van "onze" prinses. Weer veel gelachen met lezen. Gelukkig is Joapie weer goed. Nog twee nachtjes slapen Terpetijn en je prinses is waarschijnlijk weer bij je thuis....

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:55

Ik ben normaal niet zo'n volger, maar vind dit topic wel leuk :D Leuk paardje, leuk dat ze op zo'n rustige manier beleerd wordt en ik ben heel benieuwd hoe dat straks verder gaat :) Is het boomloze rijden al uitgeprobeerd bij haar? Of krijg jij die vuurdoop vrijdag? :P

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 13:44

Nou , ik ga d'r dus NIET halen morgen.....!

CC heeft ieg. nog een week extra nodig, o.a. voor het boomloos zadel uitproberen, zag vanochtend haar PBtje.
Zijn enkele dagen uitgevallen vanwege ziekte/niet lekker van haar kant.
Jajaaaa, volgens mij wil ze Khava gewoon niet meer kwijt... :7

Hoe dan ook: het wordt even uitgesteld. Ja, we houden de spanning er in... :Y)

Geen punt, alleen...

ik weet niet hoe ik dit nu weer aan Jaopie moet vertellen... straks wordt-ie kwaad en gaat-ie d'r in z'n eentje halen.... }>

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:20

Zelf denk ik dat KING Joapie die chicken op dit moment nog kan missen als kiespijn. Blijft hij lekker in het middelpunt van de belangstelling staan.
Verstandig besluit Terpentijn!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:24

Terpentijn, ik zie je topic nu pas. En jij klaagt over de naam van mijn paard........ Jaopie?????? :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:37

Oei...ik geloof dat CC je een loer probeert te draaien.. Die wil Khava stiekem gewoon houden haha! :P

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 14:59

@Giolli... joh, wist je niet dat mijn paard Bonte Jaopie van de Weideblick heette (in de wandelgangen Japie)?
Weet je wat het ergste nog is.... ik heb die naam nog zelf voor 'm uitgekozen ook: Japie op z'n Drents.
Dus niet, zoals velen ook wel schrijven Joapie, want dat is Gronings. Het is Jaopie... maar ik begrijp je vermaak maar al te goed... hahaha. Er is wel vaker over gelachen, mijn hoefsmid noemde hem expres altijd hardnekkig Sjakie bijvoorbeeld....

@friendly: ja, die wil d'r niet meer kwijt natuurlijk....ik ga maar lease-kosten rekenen geloof ik...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:10

_O- Ik wil Jaopie uiteraard niet beledigen, maar die denkt volgens mij alleen maar.. wanneer houd die vent zn kop s :D Als je net als mijn Luke bent (dat idee heb ik een beetje namelijk) kan ik me dat ook best voorstellen haha.
Jammer Terpentijn nog even geduld dus. Ja vorige week was CC hier ook niet. Staat Penny en Lilly te wachten tot ze de wei inmogen.. nee nog niet meisjes.. CC komt rijden. En dan komt ze niet.. niet bewust niet afgemeld hoor, gewoon druk met haar gezinnetje die ook brak en beroerd was. Ben benieuwd wanneer je dr dan komt halen. Zou graag even kennis komen maken.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 15:12

Jouw Luke? Is dat je vriend? Die zal dan wel Lucky Luke heten, hahaha.

Welnee, dat denkt Jaopie helemaal niet, die denkt hoogstens: Lamaarlulle, die ouweh..., ik vind de omgeving net wat interessanter...Is toch juist lekker, als je maar wat in het rond kan leuteren en paard trekt zich er geen reet van aan? Dacht je dat die Dobermanns van mij bij ieder woord van mij in de houding springen? Neuh....
Nee, die zijn net als Jaopie... kunnen niet met maar ook niet zonder mij.
Reageren alleen op een strikt commando, niet op wat los gekakel.

Ik weet nog niet wanneer ik Khava kan komen halen, ik neem aan dat dat mede en met name afhangt van CC, want die staat nog enkele dingen voor ogen die ze met Khava wil doen voordat ze d'r laat gaan, had ik begrepen. Voorlopig weet ik nog niets!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:36

haha, ja dat kan ook natuurlijk. Luke is mijn zoontje van 10. Hier luisterd niks haha

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 15:52

NIKS?!? Nou, dat kan ik hier echt niet hebben.
Iedereen, mens of dier, mag hier van mij doen alsof-ie Oostindisch Doof is, tot op een zeer zekere hoogte. Dan word ik serieus. En dan moet er geluisterd worden. Zo niet, word ik net zo serieus kwaad.
Als 't de moeite van het kwaad worden waard is tenminste. Dat is het overigens meestal niet.
Lachen kost minder moeite dan kwaad zijn.

Nou is dit ook een mannenhuishouden (nou ja, huishouden) met autistische broer en oude schildersleermeester van 80, dus dat verschilt allicht wat van het "normaal gebruikelijke".

Vrouwen of kinderen hebben we hier geen last van, gnagnagna....

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:13

terpentijn schreef:
NIKS?!? Nou, dat kan ik hier echt niet hebben.
Iedereen, mens of dier, mag hier van mij doen alsof-ie Oostindisch Doof is, tot op een zeer zekere hoogte. Dan word ik serieus. En dan moet er geluisterd worden. Zo niet, word ik net zo serieus kwaad.
Als 't de moeite van het kwaad worden waard is tenminste. Dat is het overigens meestal niet.
Lachen kost minder moeite dan kwaad zijn.

Nou is dit ook een mannenhuishouden (nou ja, huishouden) met autistische broer en oude schildersleermeester van 80, dus dat verschilt allicht wat van het "normaal gebruikelijke".

Vrouwen of kinderen hebben we hier geen last van, gnagnagna....

Dan wacht maar af als Khava terug is.... }>