Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:@Cherie, ik begin meer en meer te denken dat je gelijk hebt. Ik krijg mijn hengst na wat oefenen nu wel bijna correct lopen aan de dubbele longe, maar zodra die grens aan de voorkant eraf is, is ie weer stokkreupel, kan ook niet de bedoeling zijn toch?
hwn schreef:Niet echt nee, al 2 of 3 jaar aan het aanmodderen ermee, heeft al alle mogelijke onderzoeken gehad, thermografie wees op problemen in SI-gewricht, maar infiltraties hebben niets geholpen, nochtans geen artrose te zien of zo. Loopt zich volgens mij gewoon vast/kapot van de zenuwen (is 3 jaar geleden van super rustige hengst veranderd in een ijsberende stresskip), heb nu vorige week uiteindelijk gekozen voor chemische castratie, en eens dat werkt, krijgt ie een weidemaatje (was nu geen optie, want met merries in de buurt doet ie agressief tegen ruinen/hengsten, en veulens fokken wil ik momenteel ook niet) en zie ik wel hoe het uitdraait.
cherie78 schreef:Moll schreef:wie heeft jou geleerd dat de weerstand biedende handdan straf moet zijn, en met straf bedoel ik hard.
Ik heb het nog niet eens gehad over "straf" of "hard".
Ik had het over een correctie-middeleen correctie-middel kan in allerlei gradatie's.
Maar het blijft zoals het woord al zegt; een CORRECTIE.
cherie78 schreef:[Dat "ijsberende stresskip" herken ik heel goed. Zo was mijn Welsh Cob ook.
Nadat ik op deze manier van rijden was overgegaan, is dat enorm verbeterd.
De paarden die daarna onder het zadel zijn opgeleid, zijn ook op deze manier getraind.
hwn schreef:cherie78 schreef:[Dat "ijsberende stresskip" herken ik heel goed. Zo was mijn Welsh Cob ook.
Nadat ik op deze manier van rijden was overgegaan, is dat enorm verbeterd.
De paarden die daarna onder het zadel zijn opgeleid, zijn ook op deze manier getraind.
Is zijn gedrag in de wei ook veranderd door andere manier van rijden? Die van mij is niet bereden, wel ooit zadelmak gemaakt, maar verder niet veel mee gedaan, dus ik denk dat ik hem best gewoon op pensioen zet en rust probeer te brengen in zijn leven.
hwn schreef:als je artrose, scoliose, discusbulging, hyperlaxiteit van de gewrichten, beginnende bochel, holle onderrug en zo hebt, is dat niet zo simpel. Bij de eerste oefening gaat het bij mij al fout: ik laat mijn hoofd teveel hangen en steek mijn kin teveel vooruit (zoals in je avatar, maar niet zo extreem). Als ik mijn hoofd in de juiste houding zet, dan heb ik het gevoel dat ik niet meer kan slikken en dat ik mijn speeksel niet meer wegkrijg.
En heb dan nog paarden die iets te breed zijn voor mijn smalle lijf, zodat mijn bekken dan ook nog soms es op slot schiet.
x_Kimberlyxx schreef:Ik ga iets zeggen waar heel veel mensen het misschien niet mee eens zijn, maar ik ga het combineren..
Ik ga proberen te trainen met de dingen waarvan ik denk dat die goed zijn voor mijn paard en mijn uit de AR en die uit de dressuur.