paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:05

suleilitha schreef:
Tja..... toch moet je van een kundige instructrice kunnen verwachten dat die kan zien of een zadel wel of niet goed past.

Als het echt beroerd ligt: ja
Maar vaak genoeg ligt een zadel niet bepaald optimaal, maar valt het aan de buitenkant gewoon minder op.
Wat ze wel moeten kunnen zien is wat een zadel met jouw houding doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:05

Cinnepin schreef:
klopt ;) als t zadel niet lekker lag ahd ze dat idd wel gezegt, ze heeft er naar gekeken en vond t idd goed liggen!
waar ken jij mn lesgeefmensje van eigk? via dat paardje van merel? die komt daar vandaan geloof ik?

nee joh het paard van dr mams heeft er 1 maand gestaan en toots die heeft er een jaartje gelopen zodat laura een veulen dr uit kreeg. maar die had ze niet daarvandaan hoor :)
ken dr trouwens via frida..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:06

Dus als ik het goed begrijp had ze nog verzet toen ze net zadelmak was, maar later heeft ze dat wel gekregen?
Of begrijp ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:07

Cinnepin schreef:
omdat ik al eerder zei daar had ze t verzet nog niet dus kan je t niet vergelijken, ze liep daar net onder t zadel ;) en ik heb die foto's zelf niet meer, mijn pc is eens gecrasht geweest enw eg alle fotós

als vief ineens zo zou gaan lopen zou ik toch echt willen weten wat er mis is :\ en niet dan maar met bitloos gaan rijden.. maarja das ook je eigen beslissing natuurlijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:07

ooh ik dacht dat t paardje daarvandaan kwam hahaha ( zag foto's in d rprofiel ,met onze bak op de achtergrond enzo )
frida? huh waar kent die haar van dan? ( ben niks nieuwgierig hoor :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:08

kazary schreef:
Dus als ik het goed begrijp had ze nog verzet toen ze net zadelmak was, maar later heeft ze dat wel gekregen?

toen ze net zadelmak was en een tijd daarna liep ze wel lekker nageeflijk maar daarna ineens met dr hoofd in de lucht en rug wegdrukken.. zoiets was t geloof ik :)

Anoniem

VivaLaVida schreef:
Anoniem schreef:
omdat ik al eerder zei daar had ze t verzet nog niet dus kan je t niet vergelijken, ze liep daar net onder t zadel ;) en ik heb die foto's zelf niet meer, mijn pc is eens gecrasht geweest enw eg alle fotós

als vief ineens zo zou gaan lopen zou ik toch echt willen weten wat er mis is :\ en niet dan maar met bitloos gaan rijden.. maarja das ook je eigen beslissing natuurlijk. :)

da is geweest maar we konden niks opmerkelijks vinden, dus toen gezegt probeer bitloos, en zodoende op bitloos gegaan ;) ik ga niet zelf zomaar aanmodderen, die tijd benk wel voorbij ;)

Zamora

ik wordt echt gek, mn pc is traag en elke keer als ik wat wil posten komen er tig berichtjes voor :(
Maar ja ik heb Noa daar in de opfok gehad.
Het is leuk mens en kan vast goed lesgeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:09

Cinnepin schreef:
ooh ik dacht dat t paardje daarvandaan kwam hahaha ( zag foto's in d rprofiel ,met onze bak op de achtergrond enzo )
frida? huh waar kent die haar van dan? ( ben niks nieuwgierig hoor :P )

omdat dr toenmalige jaarling bij haar in de opfok stond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:10

Zamora schreef:
ik wordt echt gek, mn pc is traag en elke keer als ik wat wil posten komen er tig berichtjes voor :(
Maar ja ik heb Noa daar in de opfok gehad.
Het is leuk mens en kan vast goed lesgeven!

ja joh noa dara getsaan? haha wist ik niet :P
Maar tis idd een super leuk mens, ook heel lief vind ik ;) ook voor haar dieren en de andere dieren ;)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:10

Logisch.. Het probleem oplossen bij het gevolg ipv de oorzaak :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:11

VivaLaVida schreef:
kazary schreef:

toen ze net zadelmak was en een tijd daarna liep ze wel lekker nageeflijk maar daarna ineens met dr hoofd in de lucht en rug wegdrukken.. zoiets was t geloof ik :)

als het niet medisch is en ineens is opgekomen zou ik de fout bij mezelf zoeken.. en niet bij de optoming..
maar goed dat ben ik..

@ cinnepin.. heeft je instructrice zelf ook ervaring met bitloos rijden, want het vergt wel een andere aanpak

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:11

@cinnepin: ja vond ik toen ook! :j

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:15

@Cinnepin

Ik begrijp niet helemaal waar je naar toe wilt. Je opent een topic, stelt je mening, vraagt om een mening van een ander, en luistert niet echt naar wat ze te zeggen hebben.

Weet je wat je zou kunnen doen??
Tis maar een tip hoor..

besteed maar eens de tijd die je aan deze in mijn ogen onzin discussie probeert te voeren..wellicht leer je dan iets beter te rijden, en te zitten. en je paard beter aan het lopen te krijgen.

Ik volg deze discussie, met verbazing al vanaf gisteravond, en al die tijd probeer je alles te weerleggen, waar anderen je willen helpen...

Je vraag wat.. krijgt andwoordt maar je wilt/doet er weinig mee.. dus tenzij je iets anders wilt.. zou ik zo denken dat je je gelijk wilt halen met wel of niet bitloos, begrijp ik verder niet wat je nu wilt bereiken...

dus, zou ik zeggen, besteed de energie aan het leren rijden.. tis nu echt niet zo dat je paard nu wel of niet beter loopt met of zonder bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:17

[quote="FitzChivalry"]

misschien is die oorzaak wel t bit, het is toch duidelijk dat e zoiets alleen bij t bit doet? dat zeg ik je toch?
Als jij je paard b.v een appel geeft, en steeds als jij haar een appel geeft krijgt ze koliek, dan geef jij haar die appel ook niet meer, dat komt imo precies op t zelfde neer, het probleem van gestresst zijn naar t bit toe is er . En zoals ik ookal eerder aan gaf een paar weken geledne longeerde ik haar ff met bitje, ff kijken, gelijk weer kop omhoog, echt bijten op t bit ( enz elfs stressen en daardoor zweterig worden terwijl ze nog niks gedaan had ). Bit eruit gehaald, en bitloos gelongeerd, paardje lekker kalm geen sterren kijken maar wel zelfde traing, dan is t voor mij zo klaar als een klontje

tandsrtsen bij geweest, en geen gebitsproblemen dus daar kan t ook niet aan liggen, da erbij geweest geen mediche problemen, ja dan is t toch al zo klaar als een klontje?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-09 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:18

Jesser schreef:
@Gast9373

Ik begrijp niet helemaal waar je naar toe wilt. Je opent een topic, stelt je mening, vraagt om een mening van een ander, en luistert niet echt naar wat ze te zeggen hebben.

Weet je wat je zou kunnen doen??
Tis maar een tip hoor..

besteed maar eens de tijd die je aan deze in mijn ogen onzin discussie probeert te voeren..wellicht leer je dan iets beter te rijden, en te zitten. en je paard beter aan het lopen te krijgen.

Ik volg deze discussie, met verbazing al vanaf gisteravond, en al die tijd probeer je alles te weerleggen, waar anderen je willen helpen...

Je vraag wat.. krijgt andwoordt maar je wilt/doet er weinig mee.. dus tenzij je iets anders wilt.. zou ik zo denken dat je je gelijk wilt halen met wel of niet bitloos, begrijp ik verder niet wat je nu wilt bereiken...

dus, zou ik zeggen, besteed de energie aan het leren rijden.. tis nu echt niet zo dat je paard nu wel of niet beter loopt met of zonder bit.

nee maar wel veel minder gestrest en alles, en IK voel dat en jij niet

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:19

Ik snap dat je bitloos wil rijden, en ook de reden daar achter.. ik rijd zelf ook bitloos, maar ik heb wel gemerkt dat het een hele andere aanpak vergt dan met bit rijden, omdat de begrenzing aan de voorkant toch moeilijker is en paarden snel op de voorhand willen gaan lopen, zeker als ze een bit "gewend" zijn.

Daarom vroeg ik ook of je lesgeefster zelf ook ervaring heeft met bitloos rijden, zoniet zou ik toch uitkijken naar iemand die daar wel ervaring mee heeft.

En als de oorzaak niet medisch is, dan moet je toch naar de ruiter gaan kijken..

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:23

ze weet hoe de vork in de steel zit bitloos ja ;)

Ja maar als ze zo anders is bij t bit dan zonder bit ligt het volgens mij niet aan de ruiter ( dan zou iedereen die haar met en zonder bit hebben gereden niet met bit overweg kunnen en ook een z ruiter heeft het gevoeld ).
Precies dezelfde traing met en zonder, ze werd zel;fs zweterig ( dit kan een uiting zijn van pijn overigens, zels vaak is dat zo )
geeft mij toch echt een rede bitloos te rijden :P
En een harde hand heb ik niet, eerder te zacht, ben al snel bang dat ik t beest pijn doe hoor, maar daar word aangewerkt dat ik best strenger mag ziojn :P zo aai ik haar ook met een zweepje ipv ik haar een tikje geef hahahah

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:27

Ik heb me verkeerd uitgedrukt denk ik..
Het ging bij mij over de bitloze foto's waarbij je paardje duidelijk op de voorhand loopt, wat natuurlijk niet best is voor je paardje.

Misschien helpt het om vanaf de grond je paard sterker te maken dmv grondwerken (kijk eens op paardenbegrijpen.nl)
dan leert ze zich beter te dragen zonder ruiter, en zal het ook beter gaan met..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:34

zijn we ook mee bezig, we zijn keihard aan t trainen
Maar de reden van t bitloze is dus wat ik eerder aangaf, en je ziet gewoon dat ze op foto 2 ( en de volgende komende foto's ) een veel lijerere en rustigere uitstraling hebt als foto 1 ;)
Het rijtechtnische komt allemaal wel, daar zijn we mee bezig ;) en was ook niet t doel van het topic :P

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:55

Ik moet toegeven..
Ze heeft een rustige houding ja bij het bitloze..Maar als je het mij vraagt iets té rustig..eerder lui-ig of sjokkend de bak door..Beetje vogeltjes kijken onderweg..denken wat d'r vriendinnetje aan het doen is. Maar niet met d'r gedachte bij wat ze moet doen. Ligt niet aan de pony maar aan de hulpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:58

Passief, Ladygiroc en veel te vrijblijvend.... en de motor aan de achterkant die het niet doet. Maar dat heeft met de beenhulpen te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:59

Ladygiroc schreef:
Ik moet toegeven..
Ze heeft een rustige houding ja bij het bitloze..Maar als je het mij vraagt iets té rustig..eerder lui-ig of sjokkend de bak door..Beetje vogeltjes kijken onderweg..denken wat d'r vriendinnetje aan het doen is. Maar niet met d'r gedachte bij wat ze moet doen. Ligt niet aan de pony maar aan de hulpen

een daarom heb ik les ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:17

Kellieeh schreef:
Daar gaat het niet om. als jij ten eerste MIJn fotos op bokt neerzet ( zonder mij er dan op ) zonder toestemming van mij. dt vind ik punt 1 niet leuk.
Punt 2 loop je nu bij dwaallicht te zeiken dat ze geen fotos mag plaatsen.
En punt 3. ookal heb je me hoofd zwart gemaakt. het gebeurt gewoon niet. en ik kan nu ook hel wat fotos erop pleuren van mij op bonito die 100x beter zijn( even voor de duidelijkheid niet mijn houding etc) maar waar bonito zelf beter loopt en waar je dus ook ziet dat ze veel meer kan.
Maar dat word er momenteel niet uitgehaalt.
Dat is geen uitval naar jou cindy.
DAt is mijn eigen mening net zogoed dat ieder ander hier op bokt die heeft.
We proberen alleen maat tips te geven. maar op alles heb je een weerwoord dat het toch niet zo is. waarom plaats je ze dan als je het zelf zo goed weet!?

Ik vind je een zeikert, het zijn maar foto's en jij komt niet eens in beeld.

TS is heel netjes geweest om je hoofd zwart te maken (had ze ook niet hoeven doen), dus ga jezelf maar even temmen. :+
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 09-02-09 17:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:19

KellyZ schreef:
Kellieeh schreef:
Daar gaat het niet om. als jij ten eerste MIJn fotos op bokt neerzet ( zonder mij er dan op ) zonder toestemming van mij. dt vind ik punt 1 niet leuk.
Punt 2 loop je nu bij dwaallicht te zeiken dat ze geen fotos mag plaatsen.
En punt 3. ookal heb je me hoofd zwart gemaakt. het gebeurt gewoon niet. en ik kan nu ook hel wat fotos erop pleuren van mij op bonito die 100x beter zijn( even voor de duidelijkheid niet mijn houding etc) maar waar bonito zelf beter loopt en waar je dus ook ziet dat ze veel meer kan.
Maar dat word er momenteel niet uitgehaalt.
Dat is geen uitval naar jou cindy.
DAt is mijn eigen mening net zogoed dat ieder ander hier op bokt die heeft.
We proberen alleen maat tips te geven. maar op alles heb je een weerwoord dat het toch niet zo is. waarom plaats je ze dan als je het zelf zo goed weet!?

Ik vind je een zeikwijf, het zijn maar foto's en jij komt niet eens in beeld.

TS is heel netjes geweest om je hoofd zwart te maken.

Ik vind jou een onbeschoft persoon om iemand anders zo uit te schelden..
van de TS zelf mogen ook geen fotos geplaatst worden ;) dus zij is ook een zeikwijf dan?