Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:Niet in de dressuurmatige betekenis van het woord, volgens mij niet, geen "hankenbiegung", paard loopt stuwend ipv dragend te zien aan het ver naar achter geplaatste achterbeen dacht ik.
Simpelman schreef:@_Marinke_,
Je paard is in middendraf en dan daalt de achterhand niet hij moet namelijk stuwen.
oji schreef:rompstabiliteit is minstens even belangrijk voor de recht opgaande mens hoor. En voor niet grazende dieren... wat denk je van een kat balancerend over een tuinschutting....Dus waarom je nou dit als iets evolutionairs voor grazende zoogdieren omschrijft....beats me...
_Marinke_ schreef:Babootje, paard is niet zo gebouwd hoor. Dat valt nog wel mee! Niet een hele goede foto (moet eens foto's op stand gaan maken kom ik achter... Heb er geen 1!) maar hier zie je wel een beetje dat hij niet een hele lage kont ofzo van zichzelf heeft: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7633_n.jpg
(je hebt wel gelijk dat hij al snel zo loopt, dit zie je op onze rijfoto's ook terug, vind het persoonlijk enorm moeilijk om hem op het achterbeen te krijgen, heeft veel (hoog) front, word sterk en achter is een slappe vaatdoek...)