Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:bietjuhh schreef:geen zin om 170 pagina's door te lezen eigenlijk,
maar hoe lossen jullie het op als paard achter de teugel kruipt?
Ze, rijden nu veel overgangen om achtief te houden is die ook vooral is het ook in stap in draf al stukken minder maar zijn er bepaalden figuren die je kan rijden zodat beterder wordt? of echt alleen maar schakelen? hij is veder wel zo los als wat.
* Edit, ze heeft les.
idd schaklen (extra naar voren wanneer hij achter de teugel kruipt en in moeilijke gevallen handen omhoog en "eruit" halen) en ook lang en laag - uitnodigen om de hand te volgen en de hals te verlengen.. (enkele gevallen wanneer het extreem op de voorhand loopt niet)
jamesreits schreef:Mijn paard liep eerst ook echt niet aan de teugel,
maar een beetje druk op zen bit en ze hoofd vloog de lucht in
toen heb ik het ook maar ff zo gelaten en steeds beetje meteen los teugeltje gereden soortvan en eerst geporbeerd hem goed voorwaarts te rijden want het is een fries en hij is niet zo vlug. en ineens deed hij het en nu als ik vraag dan gaat hij meteen naar beneden.
bij mij was et een kwestie van geduld denk ik
Karen_enter schreef:Misslolliex schreef:Mijn verzorgpony wil met zadel als ze aan de teugel moet lopen, duurt het heel lang, En gaat ze met haar hoofd schudden,
Maar zonder zadel wilt ze zo aan de teugel lopen, En gaat niet schudden....
Ik heb précies hetzelfde probleem!
Kelly_16 schreef:hee
Ik weet niet of iemand mij tips kan geven, maar ik ben nu bezig om mijn haf aan de teugel te gaan laten lopen.
Heeft iemand misschien tips/ oefeningen hiervoor?
_annefleur_ schreef:Kelly_16 schreef:hee
Ik weet niet of iemand mij tips kan geven, maar ik ben nu bezig om mijn haf aan de teugel te gaan laten lopen.
Heeft iemand misschien tips/ oefeningen hiervoor?
een haf is meestal niet echt de snelste, zorg dat ie goed op je been is en voorwaarts loopt.
ik zeg altijd: voorwaarts, neerwaarts
hij moet is naar voren zijn voor die nagefelijk kan lopen.
lekker naar voor rijden en kneden in je handen, ik denk dat je dan al een heel stuk op weg bent.
Bizzybijtje schreef:Kneden in je handen en naar voren rijden? Zet dan gewoon neer dat ze hem in de krul moet trekken...
En haflingers zijn echt lang niet altijd langzaam hoor...
Gewoon zorgen dat je paard lekker los is op beide kanten, en een goede impuls heeft.
Quebelle schreef:hallo iedereen,
ik huur een manegepaard,hij is 16.
bij iedereen loopt hij mooi aan de teugel ùaar bij mij lukt het niet,ik doe hetzelfde als hun maar het lukt niet.
ik weet dat ik iets verkeerds doe maar ik weet niet wat..
in de les gaat hij na een tijdje ontspannen en brengt z'n hoofd naar omlaag maar dan begint hij echt te hangen op het bit.
hoe kan ik dit verbeteren?
leifs,Quebelle
Hoefjes_S schreef:Ik rijd zelf elke week een behoorlijk voorwaarts paard..
Maar hoe krijg je juist zo'n paard lekker aan de teugel ?