goede oefeningen 3jarige?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:49

Nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!!!
Ik dacht dat er in het topic niet meer gesproken werd. Krijg er ook geen berichten van!
Die 3 jarige van ons heeft nog een lekkere actie uitgehaald
Ze zijn oudjaarsdag door de omheining heen gevlogen. Gelukkig geen prikkeldraad maar ze heeft wel een flinke schram en het been is vrij dik. Ze loopt niet onregelmatig oid. We koelen 2 keer per dag. Wat zouden jullie doen erop om gewoon wat rond te stappen of wat te longeren zonder poespas? Stilzetten is zeker geen optie daar wordt het been alleen maar dikker van

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:38

Mistral94, jeetje dat is echt vervelend zeg. Ik zou haar lekker stappen, om niet te veel druk op het been te krijgen.
Beterschap aan je Vtje

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:18

Mistral, iid een beetje stappen (aan de hand), meer niet. Verder gewoon rust.

Ik heb gisteren Velvet alleen even buiten gegooid, en even mee gespeeld. Grappig beest, waar ik loop, loopt zij ook. Beetje uitdagen, totdat ze gewoon ging lopen alsof ze aan de longe liep. Erg leuk zo'n jong dier, zo nieuwsgierig, energievol, echt leuk om te zien. Ik word er zelf gewoon vrolijk van.

Ik hoop dat dat de bak vandaag goed is, het heeft vanacht toch wel gevroren.

Velvet heeft nu toch wat meer rust, ivm het weer, maar dat vind ik ook niet zo erg. Kan ze mooi groeien. Straks als het beter wordt, kan ze nog genoeg lopen.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:22

@Twinklebel: Het is wel koud weer komend weekend voor een eerste buitenritje! Maar waarom ga je niet eerst even wat in de bak rijden om haar daarna uitgebreid uit te gaan stappen in het park / langs het fietspad? Je hebt wel een drukke weg over te steken, maar vanaf de hooipolder ook maar een klein stukje voor je bij het fietspad zit toch? Jullie zitten wel goed voor de zandvlakte En het is zomers ook best te doen naar het Abtswoudse Bos.

Ik hoop komend weekend weer een lange rit naar het bos te kunnen maken, maar dan moet het natuurlijk niet weer gaan sneeuwen of ijzelen...

@Mistral: Ik zou haar lekker stappen op de verharding; aan de hand, en een keer erop zal ook geen kwaad kunnen. Volum heeft van't weekend een trap op z'n spronggewricht gehad, het is gewoon een schram en iets dik, maar hij loopt goed dus ik ben gewoon een rustige buitenrit gaan maken. Beweging is juist goed, al moet je het goed in de gaten houden.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:26

Oh ja; de sneeuwfoto van Volum die ik had beloofd:

Afbeelding

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:35

Volum ziet er goed uit, en heeft dezelfde hobby als Velvet zie ik, beetje wroeten in de sneeuw.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:47

Ja hij vond het prachtig Ik verdacht hem er ook sterk van dat hij daar had willen gaan rollen. Ze hadden namelijk een pad sneeuwvrij gemaakt, en daarmee een grote hoop sneeuw gecreeerd. Daar heeft Volum dus lekker in staan spelen en wroeten

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:52

Wat een leuk stel zijn jullie!
Heerlijk dat ie ook zo speels is.

Rytm

Re: goede oefeningen 3jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:19

Geweldige foto!!
Dat neusje..!

Vla stond van de week met die sneeuw heel serieus alle sneeuw van het hek van de paddock te eten.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:53

Bedankt allemaal!

Leuk zeg die sneeuw foto! Waarschijnlijk kun je van de week meer maken, ze hebben het wel weer over sneeuw toch?!

Weet je wat het stomme is, ze loopt er niet vreemd op. Ze trekt wel wat maar goed het been is dik en pijnlijk dus dat is logisch. Ze is al een keer eerder door de omheining gevlogen toen had ze ook een schram. Maar nu is het been zo dik, de schram ziet er verder goed uit!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:25

Bedankt! We hebben Volum ook expres even de tijd gegeven om te wroeten in de sneeuw voor het extra effect

Het ziet er inderdaad naar uit dat er nog zat mogelijkheden komen voor sneeuwfoto's. Ik had ze nu meteen maar gemaakt zodat ik voor volgend jaar in ieder geval leuke kerstkaarten kan maken van Volum [je kan niet vroeg genoeg zijn ] Maar als het straks weer gaat sneeuwen zullen er meer foto's volgen!

@Mistral: als haar been echt zo dik is, dan zou ik het even een paar dagen bij alleen stappen aan de hand houden. Al is het maar voor de zekerheid.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:40

We koelen wel 2 keer per dag maar gisteren hebben ze een dag door gebracht op stal en dat was vandaag erg goed te zien.
Toen ze naar buiten gingen was haar been erg dik, ondanks dat waren ze op het land wel aan het vliegen dus echt last zal ze niet hebben (gelukkig!) Hoop dat het snel weer wat af zakt, begint gewoon te kriebelen, ook omdat we sinds vorige week haar nieuwe zadel hebben!

Ja dat is wel een idee om nu sneeuwfoto's te maken en die volgende jaar als kerstkaart te gebruiken!

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:52

ik meld mij ook met een 3jarig paard.. heb morgen mijn eerste wedstrijdje met haar!! een klein wedstrijdje bij ons op de club.
Mijn paard is zadelmak gemaakt in het bos ik heb er wel voor het eerst opgezeten maar een jongen met wat meer lef heeft haar iets door gereden! nu is ze dus al een tijdje zadelmak sinds het zomer ongeveer! Mijn moeder wil morgen mijn proef opnemen en ze wil ook nog wat foto's maken zodra ik die heb zal ik er hier wel wat neer zetten.

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:02

Spannend ladyenpippie! Ik ben erg benieuwd hoe het morgen gaat.

Ik heb Velvet eerst even flink gepoetst, wat een haar kwam er vanaf zeg. Ik hoop dat ze nog wel wat haar overhoudt.
Ik heb haar eerst aan de longeerlijn gedaan, beetje rennen. Eerst komt er een klein ventje op de fiets over de weg, met zo´n ratelding langs de spaken. Velvet staart op de kont en strot erop.
Daarna gingen de klussers bij de buren weer verder, door de bomen heen zag ze wel iets en het maakte geluid, dus erg spannend allemaal. Ze stond helemaal te trillen.
Even laten kijken en weer verder gelongeerd, wat stap draf stap draf gedaan, op uiteraard stemhulpen, ze luisterde wel heel braaf. Dus ik dacht: nu kan ik er wel op. Best spannend natuurlijk, een week er niet op gezeten en fris weer en een rumoerige omgeving. Ik ben er op blijven zitten, direct aan het werk gezet, nou ja werk, iig direct met overgangen begonnen, stap draf stap draf, ze luisterde goed naar mijn hulpen (stemhulpen).
Dus ik vond het heel braaf, dat ze toch bleef luisteren ondanks alle spannende dingen.
Toch weer lekker hoor, middagje vrij en lekker tutten met je paard, heerlijk!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:26

Dat ben ik helemaal vergeten te vertellen.
Heb 29 januari eerste (onderlinge) wedstrijdje met Vladimir.

Spannend..!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:52

Spannend zeg, mooi leer moment zo'n onderlinge!

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 08:56

Maatjuh , succes hoor, is super zo'n wedstrijdje

Morris, Zo dat heeft Velvetje weer braaf gedaan.

Ik heb gisteren Volansky lekker los gelongeerd(zonder longeerlijn) Na een paar prachtige bokkensprongen, luisterde hij ook goed naar mijn stem. Behalve als hij een merrie hoort haha .Dan moet hij altijd even laten zien dat hij de man is

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:33

Spannend hoor zo'n eerste wedstrijd. Met Volum wacht ik nog een tijdje, we gaan er rustig de tijd voor nemen; maar van 't jaar zullen we vast wel eens voor de lol een wedstrijdje gaan rijden. Eens kijken of Volum het leuk vind

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:47

Volansky is toch geen hengst of wel? (Ben het even kwijt )
Als je dan die verhalen weer hoort besef je toch weer hoeveel mazzel je eigenlijk met zo'n jonkie hebt, ze zijn zo puur nog.
Net echte kleuters, die nemen ook geen blad voor de mond.

Met Vla ga ik trouwens FNRS proefje starten, ik weet alleen nog niet welke. Ben benieuwd hoe hij het vindt, hij ziet tenslotte geen verschil tussen "echt" en FNRS.

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:42

Maatjuh, ja Volansky is nog hengst! En eigenlijk gaat het hartstikke goed!

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:05

Knap hoor, dat het dan zo goed gaat!

Ik ga vanavond dummie spelen op een W-hengstje. Ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen.

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:24

Javayo, ik las net je topic.
Ik zou even rustig aan doen, zolang het spronggewricht nog dik is. Alleen wat stapwerk. En als het met een week niet over is, zou ik de DA bellen.
Diertje is nog zo jong, die moet nog langer mee dan vandaag.

En een beetje rust kan echt geen kwaad.

Sterkte...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:33

Marliesje, Wat ga je doen? Ik snap hem even niet. Ben blond ja.

Gaaf hoor, van Volansky dan. Wij hebben ook een V-hengst op stal staan. (Wou zeggen 3jarige maar dat issie natuurlijk officieel niet meer, maar krijg 4jarig niet over mn lippen)
Die gaat ook heel goed, wel heel erg mans is hij. Hij staat naast Vla en als ik langskom met Vla begint hij al te gillen.
Maar meisje rijdt met hem buiten en springt af en toe al laag met hem, gewoon voor de lol hoor. Gaat heel erg goed, rijden tussen merries enzo. Ook geen probleem.

K ga even Javoyo's topic lezen..
[Edit] Vervelend zeg!! Beterschap maar!

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:18

Bij ons op stal speel ik sindskort dummie bij de paarden die ingereden worden. Dus ik mag er de eerste paar keren aan de longe op. Als ze los mogen neemt degene waarmee ik het goed over.
En vanavond mag ik voor het eerst op Wobelisk, een hengst van net 3 jaar.

Ben het verder wel eens met Morris trouwens wat betref Javayo, doe maar rustig aan.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:21

Ow zo.
Wat leuk! Is hij echt al drie dan? In januari..
Succes in ieder geval!!

Wij hebben ook een Wtje op stal..Wrotter heet hij.
En Wibraldi en Whatever, maar die staan nog lekker in de opfok.
Daar gaan we van de zomer pas mee aan de slag denk k.