Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Dat snap ik dan niet?
het is in 8 min. te leren?
Of begrijp ik het nu zo verkeerd?
Citaat:Karl66 schreef:
Dus als ik het goed begrijp komt het er heel simpel gezegd hier op neer, het paard verliest zijn evenwicht en jij drukt hem weer terug in evenwicht?
runningkawa schreef:En ik doe al aan reiki en mediteren, dus komt wel goed uit.
gaan we zweverig rijden
Karl66 schreef:Aqua8horse schreef:Karl66:Logisch dat je het niet snapt: ik geef geen hulpen om stil te blijven staan...ik geef het paard hulpen om te leren dragen, dat is wel heel wat anders!!![
[/quote]
ben een beetje blond dus ik snap je uitleg nog niet helemaal, je zal het paard toch eerst moeten leren reageren op een bepaalde hulp voor hij er iets mee kan.
bv je leert een paard eerst aan de longe met stemhulpen te gaan draven, dan onder het zadel met stem- en beenhulp, voordat je een paard op beenhulp in draf kan laten gaan.
Vandaar dat ik niet begrijp dat een groen paard zomaar op die hulpen reageert of een beleerd paard ze niet als drijvende of ophoudende hulpen ziet en dus tegenstrijdige signalen krijgt.
. Betteke schreef:Geweldig! Aqua haar methode in Jip en Janneke taal.
Nou ff kijken of ik het goed begrepen heb: ik pak een zweep tik mijn paard overal zo'n beetje aan, klak met mijn tong in het ritme van het paard zijn passen en hij danst!!!!!!!!
Dat ik daar zelf nou toch niet op gekomen ben zeg. Zo eenvoudig ik ga het zo meteen gelijk uitproberen op mijn paard, beest krijgt de avond van zijn leven.
friemel schreef:ben een beetje blond dus ik snap je uitleg nog niet helemaal, je zal het paard toch eerst moeten leren reageren op een bepaalde hulp voor hij er iets mee kan.
bv je leert een paard eerst aan de longe met stemhulpen te gaan draven, dan onder het zadel met stem- en beenhulp, voordat je een paard op beenhulp in draf kan laten gaan.
Vandaar dat ik niet begrijp dat een groen paard zomaar op die hulpen reageert of een beleerd paard ze niet als drijvende of ophoudende hulpen ziet en dus tegenstrijdige signalen krijgt.
. shadow0 schreef:Ok, ik begin er iets van te snappen. Maar bij mensen werken die reflexen lang niet bij iedereen even sterk of nauwkeurig... zit daar bij paarden ook verschil tussen?
Wouter24 schreef:imo DE koning van de piaff:
Bonfire