Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aqua8horse schreef:Billy: dat komt omdat je het natuurlijke evenwicht van het paard op een natuurlijke en vriendelijke manier bespeelt. Daarna bouw je dat gewoon op.
runningkawa schreef:Als jij zegt dat te doen door een of andere paranormale gave, geloof ik dat.
Er bestaan zoveel dingen tussen hemel en aarde, dus warom niet.
Echter, zelfs nog een paar pagina;s terug, word gezegd dat er niks zweverigs gedaan word.
maar dat klopt dan niet.
En ik neem zeker aan dat niet iedereen het kan leren, heb ik dan anders gezegd?
Maar nu denk dat het nog minder mensen zullen zijn.
Misschien moet je er dan een andere cursus aan vooraf geven, ik doe maar een rare gooi, communiceren met dieren of zo.
En in je uitleg hoor dan ook zeker te zeggen dat het hier gaat om niet gewoon paardrijden, maar dat je er paranormaal aangelegd voor moet zijn
runningkawa schreef:Het natuurlijke evenwicht van geen enkel paard is op de achterhand, dus ineens op die achterhand dragen kan niet anders dan problemen geven.
Gewoon van de voorhand, naar horizontaal naar zitten gaan, is ook weer niet revolutionair, in 8 min wel, maar dat kan geen enkele spier en pees aan, ook niet met zweverige dingen
Aqua8horse schreef:
RK In mijn ogen gaat het om wat het meest functioneel is zonder bezwaar voor de gezondheid, uiteraard.
Persoonlijk geef ik dan de voorkeur aan het leren dragen omdat ik dan meteen kan beginnen met het werken van ontspanning naar inspanning omdat de balans er al is. In mijn ogen is dat functioneler.
Billy schreef:In 8 minuten?
En volgens mij verstoor je als ruiter altijd het natuurlijk evenwicht van een paard, en kost het juist daarom zoveel moeite en tijd voor een paardenlichaam zich ingesteld heeft op het nieuwe evenwicht wat hij met de ruiter moet bereiken.
En wil jij het natuurlijke evenwicht in 8 minuten zo bespelen? Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Daarom ben ik zo benieuwd naar een clinic, want dan kan ik het met eigen ogen zien.
Aqua8horse schreef:Ik heb je alleen gevraagd of het leren dragen een gave zou kunnen zijn. Ik zeg niet dat het zo is. Zoals je weet betsaat de theorie uit logica en die kent men niet in de paranormale wereld.
runningkawa schreef:Dan denk ik dat ik onder dragen meer dragen versta dan jij en daar de spraakverwarring komt.
(ook weer een voorbeeld waarom beeld zoveel meer zegt dan 1000 woorden)
Aqua8horse schreef:KiWiKO: Waar baseer je dat paranormale op?
KiWiKo schreef:Aqua8horse schreef:Ik heb je alleen gevraagd of het leren dragen een gave zou kunnen zijn. Ik zeg niet dat het zo is. Zoals je weet betsaat de theorie uit logica en die kent men niet in de paranormale wereld.
nou ben ik wiskundig erg sterk, je kan zeggen dat mijn logisch denkvermogen bovenmatig ontwikkeld is........... maar deze logica snap ik niet![]()
![]()
maarja ik blijf wel blont natuurlijk
Aqua8horse schreef:
MIsschien komt het omdat het beeld wat je hebt niet compleet is en daarom bepaalde "conclusies" verkeerd trekt.
runningkawa schreef:Luek site gevonden, allemaal oude bekende
http://xray.messageboard.nl/11656/viewt ... highlight=
Je hebt volkomen gelijk Kafue.
En zodra ze op Bokt geen zinnige opmerkingen naar een ander toe kunnen maken, laten ze gewoon de topics op slot doen.
Ik verdenk de moderators van Bokt, dat ze ook anti Aqua zijn en dat hierdoor makkelijker een slot op topics gezet worden, waar men teveel over de Aqua discussieërt.
grappig, hebben we heel veel over te zeggen
lanca
Ik ben HappyH op bokt. Die H staat voor horse, en op mijn petje staat een klein antie rolkur teken, aangezien ik al permanent gebannen was voor ik überhaupt een reactie kon plaatsen. Maar dit kwam omdat Herbie ook is geregistreert. Ik durfde even geen duidelijk no rolkur teken aan.
herbie
Op Bokt weten slimme dobbel en betteke, (wat een namen trouwens ),
niet dat HappyH en ik bij elkaar horen.
Zo kan ik bij beide af en toe nog via pb nog wat uitspraken utlokken of iets dergelijks.
Ik doe me af en toe voor als vredesstichter die mensen normaal met elkaar wil laten discussiëren. ( slim he!!!! ).
herbie:
Ben er laatst nog een beetje onrust wezen stoken, onder de naam
Kudah.(maleis voor paard
herbie is getrouwd met Lanca op Bokt
runningkawa schreef:Luek site gevonden, allemaal oude bekende
http://xray.messageboard.nl/11656/viewt ... highlight=
Je hebt volkomen gelijk Kafue.
En zodra ze op Bokt geen zinnige opmerkingen naar een ander toe kunnen maken, laten ze gewoon de topics op slot doen.
Ik verdenk de moderators van Bokt, dat ze ook anti Aqua zijn en dat hierdoor makkelijker een slot op topics gezet worden, waar men teveel over de Aqua discussieërt.
grappig, hebben we heel veel over te zeggen
lanca
Ik ben HappyH op bokt. Die H staat voor horse, en op mijn petje staat een klein antie rolkur teken, aangezien ik al permanent gebannen was voor ik überhaupt een reactie kon plaatsen. Maar dit kwam omdat Herbie ook is geregistreert. Ik durfde even geen duidelijk no rolkur teken aan.
herbie
Op Bokt weten slimme dobbel en betteke, (wat een namen trouwens ),
niet dat HappyH en ik bij elkaar horen.
Zo kan ik bij beide af en toe nog via pb nog wat uitspraken utlokken of iets dergelijks.
Ik doe me af en toe voor als vredesstichter die mensen normaal met elkaar wil laten discussiëren. ( slim he!!!! ).
herbie:
Ben er laatst nog een beetje onrust wezen stoken, onder de naam
Kudah.(maleis voor paard
herbie is getrouwd met Lanca op Bokt
KiWiKo schreef:Aqua8horse schreef:
MIsschien komt het omdat het beeld wat je hebt niet compleet is en daarom bepaalde "conclusies" verkeerd trekt.
nee aqua ik weet wat ik heb gezien, echt! ik loop lang genoeg mee, en heb hele slechte paarden maar ook hele goede paarden onder de kont gehad EN mogen aanschouwen.
Nogmaals je doet goed werk, heel goed werk. Maar er valt verder geen vergelijking te trekken met een goed gereden sportpaard.
Wat ik heb waargenomen bij jou, als persoon dan, niet als ruiter.... is een gevoel van rust, een soort van thuiskomen, Ik heb net wat meer gevoel in mn flikker dan goed voor me is soms![]()
![]()
. Ik merkte ook dat de paarden bij jou gelijk rust krijgen, dat is een pananormaal iets, en dat voelde ik ook wel, alleen is dat niet een logisch iets.