Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat heb ik in dit topic nog niet gezien, ik weet wel dat jij erg persoonlijk kan worden A8h... vooral in je oh-zo-vriendelijke pb's...
Aqua8horse schreef:Ach ja persoonlijk worden is geen kunst en zijn er voordelen aan....ik weet het niet misschien is het ook gewoon easy!
Mireille1970 schreef:Nou er zijn er een heel stel die het wel degelijk beheersen, maarrrrrrrrrr (EN DAT LIGT NOOIT AAN EEN RIJSYSTEEM) dan moeten het wel mensen zijn die zichzelf moeten KUNNEN beheersen...
Weet wat je doet EN waar je mee bezig bent!!!
!!!Mireille1970 schreef:Paardrijden is bewust zjin van wat je voelt, wat je doet, waarom je dat doet en waarom je paard dan zo reageert...
EN heel veel geduld en liefde hebben...
Aqua8horse schreef:Ik zie geen LDR op wedstrijden. En ik zie Anky ook nooit zo rijden op wedstrijden terwijl zij haar paarden wel zo traint....
Volgens mij bestaat er geen nep LDR, we hebben het over het rijden achter de LL en daar valt LDR ook onder, overigens ook dat wat jij beschrijft.
Kom op Friemel, ik ben ook geen paardendokter maar ik kan toch een lekkere boterham verdien aan paarden die oa ook LDR getraind zijn! (let op ik zeg oa!)
Aqua8horse schreef:Als easy de nieuwe definitie is voor het rijden met hulpteugels en LDR (ongeacht of het goed of slecht is).....dan komt het oude spreekwoord " Daar waar de rijkunst ophoudt te bestaan, beginnen de hulpteugels" toch meteen weer als paal boven water naar boven?
Ik vind het eigenlijk heel erg moeilijk Tyrza schreef:Citaat:Alle oefeningen die wel gevraagd worden zijn geen trainingsdoelen Aimee.
Lijkt mij van wel. Wijken kan bv prima gebruikt worden in de aanloop van schouderbinnenwaarts.
Tevens kan ik wijken ook in galop gebruiken. Travers is een mooie oefening in de aanloop van een keertwending, appuyement of pirouette etc etc
die duidelijk pro LDR zijn maar absoluut niet uitleggen of kunnen uitleggen waarom zij dan pro zijn en wat het voordeel is.