artikel in de BIT over de slofteugel: AMEN!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:17

QQQQ schreef:
Is het zo'n ijdeltuit dan Haha! ?

Nou.. Het is niet het paard met het allerbeste karakter zeg maar.. Ook een paard met een bepaald verleden.. Scheve mond
Maar het komt er op neer dat een vreemde d'r stal niet in kan komen, en als diegene dat toch doet.. Dan is die er ook heeeel snel weer uit.. Schijnheilig Met opzadelen en dan vooral het aansingelen probeert ze je zowat door de stalmuur heen te trappen.. Verward Het borstelen heeft ze ook een gruwelijke hekel aan.. Maar als ze eenmaal voor de kar staat of onder het zadel.. Dan is ze echt geweldig.. En als ze je vertrouwd dan doet ze werkelijk alles voor je..! Maar als jij dan onredelijk gaat doen, of iets doet wat d'r niet bevalt, dan zal ze dat wel even laten merken.. Tong uitsteken Zo was m'n vader op menles, en ze wou een wending niet goed maken.. En wat doet die eikel van een intructeur dan.. Die stapt af en geeft d'r zo een klap voor d'r kop.. Celien (zo heet ze) had ik echt zelden zo tekeer zien gaan, oren in d'r nek, bek open, steigeren en echt die man proberen te raken en erop afspringen en doen.. En zoiets zal ze onder het zadel ook doen als het d'r niet bevalt, en als je d'r dan afvalt trapt ze rustig na en walst ze makkelijk nog een keer over je heen.. Bloos Dat is dus echt typisch Celien, maar àls je eenmaal d'r vertrouwens hebt en ze wilt voor je lopen, dan is ze echt geweldig..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:19

Manuutje1990 schreef:
Wat ik eigenlijk ook niet snap is dat paarden d'r eigen niet gaan verzetten tegen een slof..

Vandaar dat ik het hele topic al zeg
Bij een echte lijpo durf ik geen slof aan te doen...

Vandaar dat ik het ook nooit durfde bij vreemde paarden, je weet nog niet wat je onder je hebt

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:36

manzano schreef:
En dat is dan een voorbeeld van goed slof gebruik????

*LOL* Neeeeheeeeee natuurlijk weer een voorbeeld van slecht slofgebruik. Maar wel door een springruiter die als gegadigde geplaatst was voor de olympiade maar net niet goed genoeg was dus. Helaas voor hem, weg sponsorpaarden. Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:39

Lekker gevaarlijk is dat dan. Veel mensen willen zo iemand narijden. Hebben thuis geen solarium en weten niet eens dat de spieren van het paard van deze ruiter al enigszins verwamt zijn zo. Mensen moeten zich eens realiseren dat ze ook een voorbeeldfunctie krijgen als ze op een bepaald niveau belanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:44

nee, mensen moeten realiseren, dat ze nooit zo goed zullen rijden als de top ruiters.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:48

Tuurlijk dat ook, maar er zijn altijd mensen op zoek naar verbetering. Waarom zou je dan al die boeken lezen van al die ruiters..........Die leest ook menig gewoon ruiter in de hoop bij te leren en er beter van te worden.

floek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 01:01

Suzanne_18 schreef:
ja, dat is het geval met elke hulpteugel dat hij bij verkeerd gebruik schadelijk is. maar rond de slofteugel hangt altijd een taboe (ongeacht of je het ding goed gebruikt of niet) als je bv hier op bokt verteld dat je een slofteugel gebruikt, staat (bijna) iedereen op z´n achterste benen.

het is gewoon fijn dat er nu eindelijk eens iets positiefs over het ding gezegd word door een prof in een vakblad.

dus bij deze: je bent geen crimineel als je er een slof aan hangt (mits goed gebruik Schijnheilig )

helemaal mee eens , ik rij ook met slofteugel tijdens de les met natuurlijk een professionele begeleidster !! anders zouk het nooit doen .
en voor mijn paardje heeft hij al echt wonderen verricht OK dan!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 01:02

Kafue schreef:
:)) Neeeeheeeeee natuurlijk weer een voorbeeld van slecht slofgebruik. Maar wel door een springruiter die als gegadigde geplaatst was voor de olympiade maar net niet goed genoeg was dus. Helaas voor hem, weg sponsorpaarden. Haha!

Haha!
Jij weet overduidelijk niet waar je over praat,
echt een geval van; "De klok hebben horen luiden"

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 01:04

floek schreef:
helemaal mee eens , ik rij ook met slofteugel tijdens de les met natuurlijk een professionele begeleidster !! anders zouk het nooit doen .
en voor mijn paardje heeft hij al echt wonderen verricht OK dan!

Gesproken!! bij mij net het zelfde!! jullie mogen mij (en andere bokkers) aanvallen maar wij weten wat we doen en jullie kunnen dat niet zien Tong uitsteken

gelijk floek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 15:49

runningkawa schreef:
nee, mensen moeten realiseren, dat ze nooit zo goed zullen rijden als de top ruiters.

Of nooit zo dwingend. Lang niet alle topruiters rijden en beleren hun paard netjes, dan maar liever geen prestaties als het ten koste van het paard moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 15:51

De nep top rijd imo dwingend
de wannabees
Veel top ruiters niet
want een paard kan op dat nivo niet presteren als hij niet lekker in zijn vel zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 15:56

runningkawa schreef:
De nep top rijd imo dwingend
de wannabees
Veel top ruiters niet
want een paard kan op dat nivo niet presteren als hij niet lekker in zijn vel zit.

Nee, maar ze zijn er zeker wel en een paard hoeft ook enit altijd netjes beleerd te worden om daarna nog elkker in zijn vel te kunnen zitten. Je ziet maar wat vaak paarden die voor commerciële doeleinden een spoed-opleiding krijgen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:08

runningkawa schreef:

Nou ja ik ken zat mensen die zich topruiter noemen, dure sponsor, rijke pappa ofzo maar het niet zijn en ook nooit worden.Zo stond er bij ons op stal in een winter ook een meisje met een stinkend rijke papa. Tja Finl;and was te koud dus hoppa naar Duitsland.
Pappa loopt gewoon een topspringpaard voor d'r en dan lekker met slof erop.

Ik denk dat er zat goede ruiters zijn die gewoon de kans niet krijgen en dat er zat slechte ruiters zijn die wel de kans krijgen.

Het is wel zo dat de top geacht wordt het goede voorbeeld te geven maar dat doen ze niet allemaal. Het is vaak ook nog een geld kwestie he paarden moeten zo snel mogelijk zo goed mogelijk presteren.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:11

Sjuimpje schreef:
:D
Jij weet overduidelijk niet waar je over praat,
echt een geval van; "De klok hebben horen luiden"

En jij weet het wel? Knipoog

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:56

beetje vreemd allemaal die mensen die denken dat de slof een geschenk uit de hemel is Verward

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:09

CrOsSgIrL schreef:
beetje vreemd allemaal die mensen die denken dat de slof een geschenk uit de hemel is Verward

Idd die denken dat een slofteugel gemakkelijk is. Maar de voor en de tegenstanders staan lijnrecht tegenover elkaar en dat zal altijd wel zo blijven tenzij een groot ruiter of amazone dat ding een keer afzweert.

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:42

inderdaad!! .. nou anky help ons en gooi die slof in de prullebak! Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:45

Hahahaha nee hoor, ik ben dat volgenlingentijdperk al een jaar of 15 voorbij Haha! Haha! Haha!

Sterker nog, pas nu ik ouder wordt ben ik een slof gaan gebruiken.........

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:38

wat er ook staat in welk blad dan ook..de slof is niet goed,ja hij is alleen goed als ie goed gebruikt wordt,maarja dat is het punt..bij mijn weten hebben echt goede ruiters geen slof nodig..degene die beweren dat ze er wel 1 nodig hebben,moeten zichzelf dan maar eens heel goed onder de loep gaan nemen..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:48

slofteugel is dierenmishandeling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:49

Elisa2 schreef:
slofteugel is dierenmishandeling

en nu graag onderbouwd Haha!

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:58

Suzanne_18 schreef:
slofteugel bevorderend kan zijn voor de ontwikkeling van ruiter en paard (mits het ding juist gebruikt word)

kanzijn voor de bevordering voor het paard
nietvoor de ruiter
en daar komt nog bij dat ik helaas veelmeer zie dat het als martel wertuig word gebruikt, dan als hulp middel

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:03

omdat je je paard niet goed aanvoelt ,je doorgaat en doorgaat..en de spieren verzuren,je trekt hem op de voorhand..de meeste mensen trekken hem ook nog scheef op de voorhand..dus..voorbeenslijtage..zo'n paard gaat {bij de meeste ruiters} in 2 stukken lopen..de hele rug gaat vastzitten en wordt pijnlijk..zo'n paard gaat uiteindelijk bokken,steigeren..kreupel lopen..wordt verkocht omdat het een" rotknol" is..en die mensen kopen een nieuw paard die ze weer vrolijk gaan verpesten..we hebben net weer een paard op stal gekregen..helemaal verkloot door de slof..7 jaar en gewoon niet meer te rijden..gelukkig is het een merrie kan ze nog voor de fok gebruikt worden..anders was het de slager geworden..gewoon dierenmishandeling..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:04

O............. joh, en dat geldt voor iedereen die met slof rijd, en voor elk paard dat met een slof gerenden wordt?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:05

Ja, dat is dus zo als je 'm verkeerd gebruikt. Heeft niks met de slofteugel maar met de ruiter te maken. Zo'n ruiter zou met elke andere hulpteugel (en ook zonder extra hulpmiddelen) niet goed bezig zijn met z'n paard.