Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tyrza schreef:Q, je hebt het steeds over klassiek. Daar denk ik niet over na. Ik ga tijdens het rijden echt niet denken: " oh, nu even klassiek". Ook toen ik bij Coby reed is daar nooit over gepraat.
Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik eigenlijk via Bokt erachter gekomen dat men ook wel degelijk benamingen geeft aan bepaalde methodes. In het prof cirquit wordt daar nooit een woord over gerept. Je doet het gewoon.
Dat bedoel ik met hokjes. Je probeert wat, werkt het, dan is het goed, werkt het niet, dan proberen we wat anders. Of zullen we dat de Tyrza-methode gaan noemen?
Hebben we straks weer een discussietopic
QQQQ"]
Magique even kort:
Die foto's, da's wel Rollkür en ik heb nooit iets over dwang gezegd, alleen over de psychische effecten van het in deze houding moeten werken (want zo loopt geen paard uit zichzelf).
[/quote]
Nou begin je weer over psychische effecten gebazel![]()
![]()
Hoe kan jij nou oordelen of een paard psychische schade oploopt als hij zo gereden wordt vanachter je pc'tje ? Je helpt juist het paard om op deze wijze het o zo onnatuurlijke dragen van een zadel op een rug zijn paard zo aangenaam mogelijk te maken !
[quote="QQQQ schreef:Staat er meer info op die Solange site? Als ik wat meer tijd heb zal ik die eens gaan bekijken.)
Citaat:Hier hebben we al uitgebreid besproken over de aangeduide spieren en geen verklaring is aangedragen waarom je die spieren meer zou trainen door de hals in die positie te brengen (het zijn niet de spieren vergelijkbaar met de spieren die de mens met 'crunches' traint).
Citaat:Die spieren train je gewoon door goed de achterhand aan het werk te zetten en dat doe je met èn zonder LDR (als je het goed doet...).
Eleonoor schreef:Q, je neemt wel uren de tijd om giga lange mails te maken om jou standpunt te verdedigen die jij als 'klassiek' hebt bestempeld om daarmee dusdanig te schermen dan alle andere technieken per definitie fout zijn. Neem dan even de tijd om je wel goed te verdiepen in andere technieken. Waarom dan het hokjes geest blijven volhouden. Denk jij nou bv echt dat Anky alleen LDR rijdt, en nooit stukken van 'klassiek' meeneemt in haar training? Kom nou, zo dom zal ze echt niet zijn. Kan me niet voorstellen dat er ook maar een goede ruiter die wel goed het LDR kan beoefenen echt niets anders doet dan LDR. Dat is trouwens een stukje flexibiliteit die wel bij jou mist, voor jou is het alleen maar jou omschrijving van 'klassiek' en verder niets.... Succes ermee...
Lovely schreef:Wat is dat toch vreemd, zodra men de strekking niet begrijpt, dan is de ander ineens dom.
Magique"]
Nou begin je weer over psychische effecten gebazel![]()
![]()
[/quote]
Wat ben je weer open aan het denken....![]()
[quote="Magique"]
[quote="QQQQ schreef:Staat er meer info op die Solange site? Als ik wat meer tijd heb zal ik die eens gaan bekijken.)
Lovely schreef:Dat is het effect van de manier waarop jij met iemands mening omgaat. Ik heb het niet verzonnen hoor, het is onderzocht en bewezen.
Je manier van communiceren geeft een overduidelijk beeld van jou, maar volgens mij is het niet bedoeld om tot overeenstemming te komen, of wel?
Magique schreef:QQQQ het lijkt me verstandig, dat je nu eens de voordelen van LDR gaat bestuderen![]()
Ik wil je nu niet meer on line zien, voordat je die site door en door bestudeerd hebt
magique"]
[quote="QQQQ"]Quote:
Hier hebben we al uitgebreid besproken over de aangeduide spieren en geen verklaring is aangedragen waarom je die spieren meer zou trainen door de hals in die positie te brengen (het zijn niet de spieren vergelijkbaar met de spieren die de mens met 'crunches' traint).
[/quote]
Sorry QQQQ, je begrijpt toch wel dat als je LDR rijdt de rug meer beweeglijk is, het " opbollen" Duidelijk op de foto's te zien.... Hoe meer beweeglijkheid, hoe beter voor de spieren.
[/quote]
En dan (weer) mijn quote, die van een Amerikaans discussieforum komt. Deze man citeert weer een derde die een verklaring geeft waarom lossigheid in de rug noodzakelijk is voor een goede oprichting. Deze lossigheid kan worden bereikt door LDR rijden (kon niet het hele topic copy-pasten, dus alleen onderstaande gedaan) In dit stuk specificeert hij toch echt verschillende spieren en legt hun werking uit. Dat is toch het hele punt van dit topic, Q? Onderbouwing? Don't miss an opportunity when it slaps you in the face.
[quote="jessy schreef:
Quote van een ander forum, over waarom lossigheid in de rug:Citaat:If you'll look in the January Inner Horseman, I show you the muscles that Baucher speaks of that are the"antagonists for vertical flexion of the neck." It happens to be the case that the rhomboideus and trapezius muscles, located above the vertebral chain, have far more mechanical leverage than their antagonists the longus colli and scalenus muscles located below the vertebral chain. And yet it is these weaker, less-advantageously situated muscles which act to raise the base of the neck. Therefore, it is of crucial importance for us to find a way to "switch off" any contraction in the dorsal muscles, because if the horse has any contraction there, the base of the neck will inevitably be driven downward instead of raised up to support the beautiful arching of the neck.
Magique schreef:
Je ziet ook op de foto's dat er geen sprake is van dwang of iets dergelijks.
Ik zal Jacobien wel even pb en of zij nog een toelichting wilt geven, omdat zij die foto's eerder had gepost.
Sjef schreef:The method is so to say developed for the modern hot-blooded sensitive type of horses, because these horses must be ridden with the head and not with force or extreme pressure. "That's why this method is not only horse-friendly, but also lady-friendly," adds Janssens life partner Anky van grunsven. "A woman can never educate and show a horse in top sport with force and violence. On the contrary, sha must always feel the horse and ride with minimal exertion. That's what our work accomplishes."
jessy schreef:Citaat:If you'll look in the January Inner Horseman, I show you the muscles that Baucher speaks of that are the"antagonists for vertical flexion of the neck." It happens to be the case that the rhomboideus and trapezius muscles, located above the vertebral chain, have far more mechanical leverage than their antagonists the longus colli and scalenus muscles located below the vertebral chain. And yet it is these weaker, less-advantageously situated muscles which act to raise the base of the neck. Therefore, it is of crucial importance for us to find a way to "switch off" any contraction in the dorsal muscles, because if the horse has any contraction there, the base of the neck will inevitably be driven downward instead of raised up to support the beautiful arching of the neck.
Hier gaat het dus om de ontspanning van de rug en daarmee samenhangend het aanspannen van de abdominale spieren (zoveel fysiologie heeft iedere bioloog toch wel gehad?)
QQQQ schreef:Denk je nou echt dat die kleine mannetjes van de spaanse rijschool (om die maar even als voorbeeld te nemen) het met kracht kunnen winnen van die Lipizzaner hengsten??? No way.
Citaat:Zodra het hoofd zo diep gesteld is, is er niet veel kracht nodig om 'm daar te houden.