Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WildWings schreef:hwn schreef:Maar wat bedoel je dat het probleem verder ligt? Denk je aan iets medisch? Want mij zou dit eigenlijk verwonderen, gezien de souplesse van zijn bokkesprongen.
Souplesse van bokkesprongen zegt helemaal NIETS daarover. Ik ken een paard wat de prachtigste en soepele bokkesprongen kon maken.. maar ook een heerlijke bosrit, met of zonder zadel en met of zonder bit rustig ontspannen en netjes kon lopen, pasje wijken, hindernisje meepakken, etc, etc. Die bleek naast artrose in de hals kissing spines in 9 (!) wervels te hebben. Oeps.
Maar gelukkig heeft heel bokt rontgenogen en weten ze dat het geen pijn is. Slof eromheen, zweep tussen de oren, flink in de mond trekken. Gekke sadistische trekjes hebben veel mensen hier, kicken jullie erop om een paard pijn te doen? Een andere reden kan ik me voor sommige debiele suggesties hier niet bedenken... Machtsvertoon, bah.
terpentijn schreef:Dat iemand goed te paard blijft zitten (kan blijven zitten) vind ik nog geen criterium om ook goed paard te rijden. het paard doet dit niet DOOR de rennende paarden maar grijpt deze als een excuus aan om onder serieus werk uit te komen. Het paard doet het volgens de filmpjes ook in de springbak en op buitenrit.
Het is simpelweg niet onder controle, en veegt de vloer aan met de amazone.
anne_bento schreef:Ik heb echt respect voor jou zit, je lef en je doorzettingsvermogen.
Zelf was ik daar allang niet meer opgestapt, wat een grappenmaker heb jij onder je kont zeg![]()
Ik ben benieuwd of je iets aan de tips hebt gehad en hoe het nu met jullie gaat.
Klopt het dat ik ergens las (heb van de week het topic doorgelezen, ben het even precies kwijt) dat hij apart staat zonder andere paarden? Als dat zo is zou ik daar eens mee beginnen om dat aan te passen. Ik ga verder geen tips geven in deze moeilijke situatie, wil je alleen heel veel succes wensen, ik hoop dat jij en je paard hieruit gaan komen en je een oplossing kunt vinden om weer fijn met je paard samen te werken.