Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:20

meisje2000 schreef:
Bang dat de waarheid boven tafel komt. Dat we dan komen te zien hoe slecht je rijd of dat je alles loopt te verzinnen. En oprecht bedoelt dan hoop ik het laatste puur en alleen zodat ik dan weet dat er geen paard bestaat bij jou die mishandeld word

ga ook maar uit van het laatste. TS profiel is leeg en aangemaakt op 30-9-14. ik geloof niet dat er paardenmensen zijn die zo weinig gevoel voor het dier hebben en onkundigheid dan TS aangeeft. dus ga ik er vanaf nu maar vanuit dat TS helemaal geen idee heeft over paarden laat staan het berijden er van en dat TS gewoon geen leven heeft.

of zijn er werkelijk mensen die denken dat een instructrice die Z rijd en haar papieren heeft, iemand gaat adviseren 7x per week te longeren? ik geloof het iig niet.

ik zal het nog even volgen maar niet reageren. besteed geen aandacht aan nep situaties.

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 19:28

ulion90 schreef:
Ik longeer meerdere paarden elke dag, en die hebben de beste benen op de röntgenfoto’s
Hoe verklaar je dat dan.

Ik longeer niet alleen in de longeer cirkel maar ook veel rechtuit in de bak
Laatst bijgewerkt door ulion90 op 08-10-14 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:33

ulion90 schreef:
Dat heb ik wel en dat kan je makkelijk terug vinden. en verder ga ik er niet meer op in

Je liegt dat je barst.
Er zal geen een gecertificeerd instructeur zijn die zijn handen wil branden aan dit soort instructies.
Je praat bullshit over die zogenaamde röntgenfoto's want toen je verteld werd dat je dat met een röntgenfoto niet kan zien waren het plotseling echo's. Geen enkel paardenmens zal gewoon voor de controle alles random laten fotograferen en er echo's van maken weet je hoeveel geld dat kost?
Als je dat geld kan besteden kan je ook dat paard laten checken.
Je hebt de ballen verstand van paarden en je hebt nog nooit een paard zadelmak gemaakt of doorgereden anders zou je niet zo dom doen.
Je hebt überhaupt nog nooit een paard gelongeerd anders zou je ook over het longeren meer verstand hebben dan je nu toont...

Mijn conclusie: je bent een leek en een penny. Je hebt geen verstand van paarden en zal dat met dit gedrag nooit krijgen. Je bent 14 jaar en een ontzettende puber die graag liegt omdat ze denkt dat ze stoer is en daar walg ik van...

Mocht dit hele verhaal etc waar zijn dan niet getreurd... dan walg ik namelijk alleen nog maar meer van je...

Ik onstip dit topic!

denisesilver

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:35

Nogmaals de vraag waarom dit paard nog niet compleet nagekeken is aangezien je voor rontgen en scans genoeg geld had voor andere paarden.

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 19:39

Omdat dit paard dat nu niet nodig heeft , en als ze dat wel nodig zou hebben dan krijgt ze dat
Dat is namelijk helemaal geen probleem, maar dat heb ik hier al meerdere keren gezegd maar daar word niet naar geluisterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:41

ulion90 schreef:
Omdat dit paard dat nu niet nodig heeft , en als ze dat wel nodig zou hebben dan krijgt ze dat
Dat is namelijk helemaal geen probleem, maar dat heb ik hier al meerdere keren gezegd maar daar word niet naar geluisterd.

Maar je paard bokt, steigert en staakt tijdens het rijden en ze wil 1 kant niet op, hoezo heeft ze dat dan niet nodig? Dat het nu 1 dag goed gaat wil niet zeggen dat t meteen altiojd goed gaat.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:43

denisesilver schreef:
Nogmaals de vraag waarom dit paard nog niet compleet nagekeken is aangezien je voor rontgen en scans genoeg geld had voor andere paarden.

Het paard of de eenhoorn of wat het maar is, zal het wel niet waard zijn o.i.d. Het is maar een kleine moeite maar voor ts en waarschijnlijk teveel.
Als een paard het echt niet nodig zou hebben ben je natuurlijk snel klaar maar, je kan het wel uitsluiten en je hebt geestelijke rust.

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 19:48

Daar heb je gelijk in maar eerder zij ik ook al, dat het nu heel goed gaat met haar en als het minder zou gaan worden, dan kan ik altijd deze Optie nog gebruiken om haar na te laten kijken. voor nu is dat Gewoon echt niet nodig als sommige vinden van wel dat kan. maar wij zien niet in om haar nu te laten na te laten kijken voor niks

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:58

Nog steeds een blad voor de kop dus. Je neemt gedrag niet weg door haar erdoor heen te trainen, het gedrag zal alleen maar erger gaan worden. Je zegt nu wel ze loopt braaf haar rondjes maar gezien naar haar schema is dat niet verwonderlijk. Ze is gebroken en ze heeft het opgegeven. Opgegeven omdat jij niet wilt inzien dat je hier proffesionele hulp bij nodig hebt van da fysio ortho of wat dan ook. Ze is nu misschien rustig en misschien over een paar weken ook nog maar geloof me er komt een moment dat ze ontploft en dan heb jij een probleem. Of het arme beest omdat het afgestrafd word

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 20:05

Gelukkig denk ik niet zo negatief als jou over dit paard
30 min houdt ze makkelijk vol en ze heeft daarna nog veel engerie over.en ik kijk heus wel wat ze wel en niet aan kan
En dit is het laatste wat ik hierover zeg tegen je ;)
Laatst bijgewerkt door ulion90 op 08-10-14 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:14

Ik ben niet negatief over het paard, daar heb ik juist heel erg veel respect voor. En dan met het oog wat ze bij jou moet doormaken. Ik ben negatief over jou over hoe jij je paard behandeld.
En ze kan het wel 30 minuten volhouden qua conditie maar er is ook nog zo iets als geestelijk, houd ze het geestelijk ook vol. Het dier heeft zoveel te verwerken maar krijgt daar de kans niet voor.
Dus over het dier helemaal niets negatiefs, als ik dat paard was geweest was ik niet zo lief en geduldig geweest maar goed ik ben geen paard. negatief ben ik over jou omdat jij in mijn ogen geen enkel paard waard bent. en val maar weer lekker uit naar mij het doet me geen reet, ik ben hier omdat ik het paard probeer te helpen en jou niet meer want luisteren is absoluut niet je sterkste punt

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 20:18

Ja noem het maar helpen dat zou ik ook zeggen als ik jou was
Je helpt helemaal niet.je bent alleen maar erg negatief bezig. alles wat ik zeg is volgens jou niet goed en dat is verder allemaal prima, maar val mij er niet mee lastig zoals ik je eerder ook al Vroeg

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:24

ik dacht dat je niet meer tegen mij zou spreken, heb je niet lang volgehouden. Maarre alles wat ik zeg is waarheid want je doet het ook niet goed, ik durf toe te geven dat iemand het goed doet als dat zo is maar bij jou is dat niet het geval dus dan ga ik ook niet lief en aardig zeggen van och meid je hebt gelijk pak dat beest maar eens aan en geef haar eens goed op haar flikker dan leert ze het wel af. Nee ik probeer je te zeggen dat het beestje je iets duidelijk probeert te maken maar dat gaat er bij jou niet in. En zolang jij reageert in dit topic zal ik ook reageren. Net zolang tot het topic gesloten word of jij je ogen eens opent en je paard gaat helpen met de dingen die ze nodig heeft, en dat omdat ik het paardje niet opgeef ook al ken ik het paard niet eens dit gun ik gewoonweg geen enkel paard

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:59

de waarheid is hard he ulion.

als je echt zo goed bent met paarden zoals jij beweert dan had je wel geluisterd naar de adviezen die hier gegeven worden.
Jij wilt alles op je eigen manier doen ook al gaat het paard er aan onder door.
Oftewel ikke ikke ikke en het paard kan stikke.
Weet je gooi er inderdaad maar een slotje op want met mensen (of kinderen) zoals jij wil ik niet eens gezien worden.
Mensen zoals jij ontwijk ik liever want ik wil niet bekend staan als de vrouw die omgaat met mensen die hun dieren de vernieling in helpen.
En ook al ken ik je niet persooonlijk, zoals jij jezelf nu neerzet ben je in mijn ogen geen dier waardig, ik hoop dan ook dat dit arme dier een betere toekomst krijgt dan nu want anders ben ik bang dat ze binnen nu en een paar maanden bij de slacht terecht komt.

Bij deze ja er mag een slotje op want ik kots hiervan

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:00

Ik heb de adviezen wel aangenomen lees mijn berichten maar terug
Jij weet het allemaal beter volgens jouw. maar je hebt hier niks geschreven waar ik ook maar iets aan kon hebben. je hebt hier alleen maar vervelende opmerkingen geplaatst ik kan er niks anders van maken ;)
Laatst bijgewerkt door ulion90 op 08-10-14 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:04

welke adviezen???? tot nu toe maak je het niet beter alleen maar erger.
Het enige advies wat je hebt opgevolgd is die van je instructrice en laat dat nou de enige zeer foute zijn.
Meid je hebt een bord voor je kop en blijkbaar zal die er nooit voor weg gaan dus doe wat jij denkt wat goed is en trap dat paard nog even flink na als ze je te grazen neemt.
Want dat is wat er gaat gebeuren. Mijn advies verkoop dat dier aan iemand die geen plaat voor haar kop heeft en daadwerkelijk verstand heeft van paarden

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:06

Oh wil je mijn advies ook nog even hebbenm.
VOOR DE ZOVEELSTE KEER LAAT HAAR DOORLICHTEN OM PIJN UIT TE SLUITEN EN KIJK VAN DAARUIT VERDER. EN PAS HAAR WERKSCHEMA AAN 3 KEER PER WEEK EEN @) MINUTEN LONGEREN OF RIJDEN IS MEER DAN GENOEG VOOR DIT DIER.
mijn advies aan jou die ik ook al eerder heb gegeven maar die je waarschijnlijk niet wilt zien omdat dit niet is wat je wilt horen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:07

Je hebt je paard juist harder laten werken door haar 7 dagen van de week met bijzet te longeren, just sayin'

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:07

ik roep helemaal niet maar wat ik roep wat iedereen hier met mij roept. Dat dit paard op deze manier geen leven heeft en dat je je werkschema met dit dier drastisch moet veranderen. lezen meid dan leer je nog eens wat

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:08

Je kan dus toch normaal reageren, fijn om dat ook nog mee te mogen maken :)
Nu geef je inderdaad goed advies waar ik wat aan heb

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:09

Ik zou haar niet longeren alleen voor het rijden om haar lekker moe te maken dan zal ze vast minder bokken en stijgeren

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:09

Ik volg dit topic vanaf het begin. Heb twee of drie keer gereageerd, maar nooit antwoord gekregen en het begint me nu, na het lezen van de laatste pagina's duidelijk te worden waarom:

Ts kán niet antwoorden op gerichte vragen, omdat dit paard (en dus deze situatie) helemaal niet bestaat!
Ik geloof dat we hier in de z**k worden genomen door een 13 jarig pubermeisje dat een "stoer" verhaal wilde ophangen over een steigerend, wild paard. (Weet je zeker dat het geen zwarte Arabische hengst is..?)
Ze heeft niet verwacht zoveel tegengas te krijgen en zich nu volledig vastgeluld. Zó dom als in dit verhaal is geen enkele serieuze paardeneigenaar, dat bestaat niet...
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 08-10-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:10

denisesilver schreef:
Je hebt je paard juist harder laten werken door haar 7 dagen van de week met bijzet te longeren, just sayin'

Ik heb dit zo afgesproken en daar hou ik mij dus ook aan, jullie doen net of dit voor altijd is. maar dat is Helemaal niet zo en dat heb ik ook meerdere keren al aangeven.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:10

en dat geeft iedereen hier en heb ik ook al meerdere keren gezegd dus vanwaar is het nu ineens wel goed advies.
En bovendien ga je er dan ook daadwerkelijk wat mee doen. denk het niet eerlijk gezegd.
Dit zeggen we dus al 19 paginas lang en jij schrijft alles af met dat is niet zo dus waarom nu ineens is het goed advies.
DOE ER DAN NU OOK IETS MEE

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:12

Niemand roept hier zomaar wat. Alleen jij. Ik zie pagina's vol goede adviezen en ze komen bijna allemaal op hetzelfde neer. Sluit eerst de medische oorzaak uit een doe het wat rustiger aan.
En wat doe jij? Je slingert m nu elke dag met een longeerlijn en bijzet in de rondte. Kom op zeg, denk na...