Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Liek_Volan schreef:Ik kom me ook melden. Ik heb een hele brave merrie van 12 jaar. Ik durf maar niet alleen naar de binnenbak met haar. Ik zit mezelf helemaal op te fokken terwijl ze eigenlijk heel erg braaf is. Laatst ging ik een keer alleen en dacht ik: Hup, ik ga gewoon. Toen liep ik er heen en ze was helemaal onrustig. Constant hinniken, draaien, etc. Toen in de binnenbak haar zweetdeken eraf gehaald en toen stond ze constant te schuren tegen mij aan. Ik wil dat gewoon niet hebben, dus duwde ik haar weg. Op dat moment trok ze zichzelf los en ging ze in rengalop (in een net gesleepte bak) op hol. Ik erachter gaan rennen, maar dat werkt natuurlijk averrechts. Dus ben ik uiteindelijk maar op een krukje gaan zitten wachten totdat ze ophield. Toen er gewoon nog op gegaan. Maar het rare is.. Ik ben alleen bang als ik er naast loop en er niet op zit! Als ik erop zit is de angst weg. Sindsdien durf ik echt niet meer alleen en als ik met iemand samen ben loop ik als een gek te stressen en dat breng ik op mijn paard over natuurlijk..
Heeft iemand misschien tips?
@Kirstenn_ Als ik jouw verhaal zo lees, wilde Walter aangeven dat hij pijn had en wilde hij jou er niet met opzet afgooien. Misschien kun je beginnen met dingen zoals vrijheidsdressuur, longeren, etc. Dan weet je in ieder geval dat je vanaf de grond de 'baas' bent over hem. Op deze manier kun je je band met hem ook versterken en meer vertrouwen in hem krijgen!
Liek_Volan schreef:@Kirstenn_ Dat is inderdaad een verstandige keuze dan om hem een poosje op de wei te zetten! Misschien een keer een osteopaat laten komen? Het kan namelijk zijn dat die pijn met elkaar in verbinding staat. Ik weet er zelf ook niet zoveel vanaf hoor haha. Maar ik heb er een keer een laten komen en die heeft toen van alles uitgelegd. Hopelijk vind je die moed snel om het andere paard te stappen! Als het vertrouwen er eenmaal weer is, komt het helemaal goed!