Moet ook eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen hard aan mijn eigen lijf werk, om dat soepel te maken, en denk dat mijn hulpen daardoor ook duidelijker doorkomen.
Ik voel me echt heel tevreden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Nee ik snap wel waarom je weinig mannen ziet in de paardensport. Het is continue coördinatie en multitasking
knollentuin schreef:zo net weer les gehad ,mn sokken dampen nog na![]()
veel gewerkt aan het recht houden en recht laten lopen en dan in balans blijven,niet even naar binnen of buiten vallen ,niet helpen met steun van teugel en neit jezelf opzij laten zetten. maar ook heel belangrijk niet alvast met voorkennis gaan zitten ";zo van, hier laat ie altijd zn schouder naar buiten vallen dus ik hou m vast tegen.."nee laten gebeuren en er op tijd op anticiperen,corrigeren en weer los laten,paard moet het zelf gaan leren doen. het gebeurd dan gerust dat je 335x uit de galop denderd ,maar ooit voel je dat het steeds langer goed gaat. en dat is het gave gevoel ,net even 3 passen verder komen dan daarvoor.
nu even koffiestallen doen en ga ik weer anderen lesgeven
Citaat:In galop heb ik nog niet echt een goed 'gevoel' qua halshouding, of hij komt teveel in de oprichting, die hij achter niet kan verwerken, of ik laat hem veel en veel te laag gaan.!
MyWishMax schreef:volgens mij is het ideale punt dat je alleen het gewicht van de teugels in je handen voelt?