Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
blue_sky schreef:@nandolufyou Het gekke is nu juist dat de meeste paarden juist braver worden als je ze aanpakt in plaats van gek te gaan doen. Ze krijgen het idee dat er iemand op zit die weet wat ze doet en daar krijgen ze vertrouwen van.
Ik rijd ook al een tijdje heel veel onder begeleiding. Dan durf ik inderdaad veel meer (of wordt over mijn angst heen gepraat) en lukt het allemaal veel beter.
ElanII schreef:@ladyratina: Dat doet me wel goed om te lezen dat ik kennelijk niet de enige ben die het gevoel heeft steeds opnieuw te moeten beginnen
@RM94: bij mij is het andersom bij wijze van spreken: 5 jaar rijden en 32 keer gevallen haha. Ik hoef eigenlijk ook niet te twijfelen aan mijn rijcapaciteiten: omdat ik al vroeg in mijn “carrière” een zwaar ongeluk heb gehad, heb ik nooit goed leren rijden.
@Silence: wat ontzettend goed, dat wil ik ook nog een keer doen. Ik heb even in je profiel gespiekt. Silence kende ik al, hij is leuk, maar aan Jimmy heb je ook een super leuk maatje
@Floortje: wat een geluk heb jij gehad. Kennisje van mij is vorige week dermate getrapt (in haar buik) dat ze de volgende dag is overleden… Maar vooral… wat ben jij ontzettend dapper om zo met je angst om te gaan. Het kan niet anders dan helemaal goed komen met jou en Floortje.
@Sjaar: ook voor jou dikke complimenten hoor.
@SuperLiesje: geweldig he om elkaar zo een boost te geven![]()
Zelf ben ik buiten niet bang, mijn paard is bomproof. Hij wil er nog wel eens ongehoorzaam vandoor gaan in het bos, maar daar raak ik niet meer van in paniek.
Zoals ik al eerder zei ben ik erg onzeker over mijn rijden + het feit dat mijn paard er vooral in vreemde bakken standaard een paar keer vandoor gaat. Daarbij heb ik dus enorme blessures opgelopen, maar mijn vertrouwen komt langzaam terug door de goede instructie die ik heb. Nu nog hard werken aan mijn zit, balans en het rijden zelf…
RM94 schreef:Ik geef op het moment ook weer les en 1 van de dames is ook geen held als ze iets dan spannend vind dan zeg ik gewoon geeft niets ik vind dat ook spannend en durft ze het toch en dat vind ik echt geweldig
max66 schreef:en aan ieder verslaving zitten risico' s...
Ik heb me wel eens afgevraagd wat me bezielt om nu, op mijn 44ste, weer te beginnen met rijden, na 20 jaar geen paard van dichtbij te hebben gezien. Kennelijk gaat de " verslaving" nooit over, blijft sluimeren...
Nou blue-sky, komt vast goed vanmiddag!
ladyratina schreef:RM94 schreef:Ik geef op het moment ook weer les en 1 van de dames is ook geen held als ze iets dan spannend vind dan zeg ik gewoon geeft niets ik vind dat ook spannend en durft ze het toch en dat vind ik echt geweldig
dat vind ik nou fijn, een instructeur/rice die zoiets benoemt en het ook niet erg vindt. Ik heb ook zo'n fijne instructrice. Wat niet wil zeggen dat ze me dan heel soft behandeld, soms is ze streng en trekt ze me juist over een grens heen. Misschien komt het ook omdat het een vrouw is, die zijn toch wat begripvoller bij angst (denk ik of krijg ik nu heel mannelijk bokt over me heen? sorry alvast...)