xmarliez schreef:Dit is longeren via de AR weg, als ze het paard op afstand heeft zie je dat ze een drijvende werking aanneemt, aan de hand zou ik zelf (niet meer) voor kiezen. Zoals je ziet neemt het paard enorm veel stelling aan waardoor het alleen in de hals buigt en over de schouders weg kan vallen. Dit is niet het voorbeeld van 'goed' trainen in mijn ogen. Sowieso is longeren zonder dubbele longe of bijzetteugels niet echt nuttig omdat het paard moeilijk in evenwicht kan blijven aan een enkele longe. Het is wel fijn om longeren aan te leren maar daarom is het begrip longeren ook heel lastig, iedereen verstaat er iets anders onder maar in weze is het niet meer dan een paard trainen vanaf de grond zoals je in het zadel doet maar dan zonder zit, been en hand hulpen maar met hulpen vanaf de grond. De zweep voor de achterkant (moet ook actief zijn, niet slaan maar altijd wakend net als je benen) en je hand om het paard te sturen en de bijzetteugels die werken als een hand. Je mist dus de zithulpen en daarom is correct longeren ook zo moeilijk.
Longeerbak afzetten is wel een goede, de juiste meting weet ik niet maar zal ongetwijfeld ergens op bokt te vinden zijn.
maar volgende ding:
hij is erg schrikachtig, niet van mensen maar van atributen, dus hoe laat je hem kalm wennen aan de longeersingel, zelf had ik in gedachten om hem eerst een dekensingel om te doen en hier mee los te laten (gewoon halve dag mee in de wei staan ofzo) zodat ie went aan het idee 'iets om zijn buik'