paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:43

Cinnepin schreef:
Zamora schreef:
Niemand kan blijkbaar iets goeds zeggen ;)

jawel, maar lees eerst even voor je reageert, hoef ik niet steeds hetzelfde te zeggen, erg iritant is dat ;)

je pakt alleen het gene eruit waar je lekker op kan zeuren. Met de rest doe je niks.
Ik gaf je toch als tip je lessen een keer te filmen?? Voor jezelf dan, leer je hartstikke veel van.
Zoals Rose ook al zei heb ik dat vaak bij haar proefjes gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:45

VivaLaVida schreef:
Hoe kan het komen dat ze daarna zich tegen het bit is gaan verzetten dan?

van iemand anders op jouw paard snap ik het dat diegene dat niet wil.. maar jij op je eigen paard en dan ook nog een mooie foto nee...

waarom ze is gaan verzetten geen idee, maar meerdere mensen samen met mij hebben vana;lles geprobeert ( en heb tussen neus en lippen door ook eens aan de va agevraagd, vergeten te vermelden ghier, ) en allemaal zeiden ze probeer bitloos, en het ging gewoon beter geen spanning meer,
en voor de rest is er niemand op bokt, die zowel mijn paard met en zonder bit heeft gereden, diegene die dat wel hebben gedaan ( die mijn verhaal dus ook hadden kunnen bevestigen ) zitten niet op bokt.
Dat is mn beste vriendin, en een oude brijrijder van balou, ja en peter maar die dnek ik niet kundig genoeg :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:45

geerke schreef:
dus jij vind dat ze zonder bit goed loopt?
Van die foto krijg ik de indruk dat ze zwaar op de voorhand loopt ,hetgeen meer gevolgen voor haar gezondheid heeft (hoefkatrol)dan 'met de neus op de borst'.

vivalavida...jij vind ook dat ze goed loopt bitloos?
heb ik er dan zo weinig verstand van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:46

Zamora schreef:
je pakt alleen het gene eruit waar je lekker op kan zeuren. Met de rest doe je niks.
Ik gaf je toch als tip je lessen een keer te filmen?? Voor jezelf dan, leer je hartstikke veel van.
Zoals Rose ook al zei heb ik dat vaak bij haar proefjes gedaan.

dan heb ik daar overheen gelezen ( topic is zo druk :P )
ik zal wel kijken wat ik doe qua foto's en les, ik heb niet altijd iemand bij me voor foto's en filmen hoor :P

Anoniem

Ach, I rest my case..... verder kan bijzetten met longeren veel ellende voorkomen, je maakt je paard sterk op de punten waar het sterk moet worden, zet ze beter op de achterhand waardoor je de voorhand ontlast en kwalen als hoefkatrolontsteking en artrose tegengaat.
Ik raad je alleen nog aan, voordat je zaken als CORRECT gebruikte slofteugels veroordeelt (die ik overigens niet nodig zou hebben bij een Fjordje maar dat even terzijde) en correct bijzetten, verdiep je dan eens in de werking ervan, alvorens je het ongefundeerd veroordeelt.

Anoniem

het enige wat ik kan bedenken is een wolfstandje of vastzitten in de rug door een slecht zadel/verkeerde training..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:48

geerke schreef:
geerke schreef:
dus jij vind dat ze zonder bit goed loopt?
Van die foto krijg ik de indruk dat ze zwaar op de voorhand loopt ,hetgeen meer gevolgen voor haar gezondheid heeft (hoefkatrol)dan 'met de neus op de borst'.

vivalavida...jij vind ook dat ze goed loopt bitloos?
heb ik er dan zo weinig verstand van?

nee absoluut niet. in mijn ogen gaat ze op de voorhand en de achterhand doet weinig. ik had een andere foto waar de pony met bit nageeflijk en actief loopt geplaatst maar die moest weggehaald worden van de TS..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:48

wolfkiesje is eruit gehaald, en ook op mn nieuwe stal waar ik nu sta ( sinds december ) heb ik eens een bitje geprobeert, ( een jaar na t trekken van t wolskiesje dus kan t daar niet meer aan liggen ) en ook toen gelijk die spanning weer ( en rijd ook al een halfjaar boomloos, dus kon t ook nie aan mn vorige zadel liggen )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:49

VivaLaVida schreef:
het enige wat ik kan bedenken is een wolfstandje of vastzitten in de rug door een slecht zadel/verkeerde training..

of alles wat je daar zegt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:49

Nou vooruit, Vivalavida, een boomloos zadel is ook niet heilig..... er zijn zat paarden die er gewoon niet goed op lopen, doordat de druk verdeling niet optimaal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:50

VivaLaVida schreef:
geerke schreef:

nee absoluut niet. in mijn ogen gaat ze op de voorhand en de achterhand doet weinig. ik had een andere foto waar de pony met bit nageeflijk en actief loopt geplaatst maar die moest weggehaald worden van de TS..

ja omdat je zonder toestemming geenm fot's mag plaatsen en ik daar ook gezeik op had, en niet omdat ik die foto niet wou zien ( mag hemz elf overigens ook nie plaatsen ben de fotograaf niet :P )

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:50

Of de spanning zit tussen jou oren (handen)

De laatst geplaatste foto liet even iets anders zien dan wat TS in gedachte had
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 09-02-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:51

VivaLaVida schreef:
geerke schreef:

dat kan met de lessen nog komen, er staan ook foto's waar ze met de achterhand verder onder treed dat op foto1 en de foto die jij plaatste en datw as bitloos ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:51

Uhu, als je zelf zo gespannen als een veer met een bit komt aanzetten breng je die spanning moeiteloos op je paard over.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:53

kijk eens in haar mond...misschien is het wolfskiesje weer aangegroeid....bij mijn paard is het ook ooit getrokken door een beun de haas,alleen die heeft het niet volledig verwijdert,dan groeit het gewoon weer aan.
Of als je pech hebt gaat het ontsteken....
Het wolfstandje zit voor de kiezen,je kunt het zo voelen..

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:53

nee tandarts is pas nog op stal geweest ( was niks aan de hand met dr bekkie ;) gene halen en geen wolsdingen en alles correct ) ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:54

Cinnepin schreef:
dan heb ik daar overheen gelezen ( topic is zo druk :P )
ik zal wel kijken wat ik doe qua foto's en les, ik heb niet altijd iemand bij me voor foto's en filmen hoor :P

kan me voorstellen, vind het jammer dat ik van mezelf maar van 1 (western)les foto`s heb.
Begin heb ik ook bitloos gereden maar voor het verfijnen toch een bitje erin gehangen(en dat maakte echt verschil). Nu ik niet meer les rijd ik haar gewoon bitloos buiten.

edit: topic gaat idd hard, zijn al weer aantal berichten voor me :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:55

Cinnepin schreef:
ja omdat je zonder toestemming geenm fot's mag plaatsen en ik daar ook gezeik op had, en niet omdat ik die foto niet wou zien ( mag hemz elf overigens ook nie plaatsen ben de fotograaf niet :P )

nou als je het zo bekijkt kan ik wel je hoofd onzichtbaar maken en aan sammiej toestemming vragen :Z maarja geen zin in.
snap alleen niet waarom je niet DIE foto hebt geplaatst en dan die bitloze dr onder. dan krijg je een eerlijker antwoord dan wanneer je een foto van een baggermoment plaatst..
ik zou dr niet moeilijk over doen hoor.. t is een mooie foto dus :)

@je laatste berichtje naar mij: ik heb nog geen foto gezien dat bonito zo lekker actief en nageeflijk loopt bitloos? heb je die geplaatst in dit topic? anders heb ik m misschien gemist namelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:56

suleilitha schreef:
Nou vooruit, Vivalavida, een boomloos zadel is ook niet heilig..... er zijn zat paarden die er gewoon niet goed op lopen, doordat de druk verdeling niet optimaal is.

ze kunnen heel slecht liggen ja :)
maar denk dat haar lesgeefster daar ook wel naar heeft gekeken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:59

Ja, vast wel..... en die kan het weten ;)
Maar goed kwa zit en houding denk ik dat Cinnepin zelf ook meer baat zou hebben bij een goed passend boomzadel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:00

VivaLaVida schreef:

Sinds wanneer is een lesgever een algeheel paarden expert?
Als je wilt weten hoe een zadel ligt, dan haal je daar een expert bij... en dat is vaak iemand anders dan een instructrice.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:02

Tja..... toch moet je van een kundige instructrice kunnen verwachten dat die kan zien of een zadel wel of niet goed past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:02

VivaLaVida schreef:
suleilitha schreef:

klopt ;) als t zadel niet lekker lag ahd ze dat idd wel gezegt, ze heeft er naar gekeken en vond t idd goed liggen!
waar ken jij mn lesgeefmensje van eigk? via dat paardje van merel? die komt daar vandaan geloof ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:03

suleilitha schreef:
Tja..... toch moet je van een kundige instructrice kunnen verwachten dat die kan zien of een zadel wel of niet goed past.

oh dus past em zadel niet hahahaha tis steeds weer wat anders als je mn lesgever maar kan afkraken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:04

VivaLaVida schreef:
Anoniem schreef:

nou als je het zo bekijkt kan ik wel je hoofd onzichtbaar maken en aan sammiej toestemming vragen :Z maarja geen zin in.
snap alleen niet waarom je niet DIE foto hebt geplaatst en dan die bitloze dr onder. dan krijg je een eerlijker antwoord dan wanneer je een foto van een baggermoment plaatst..
ik zou dr niet moeilijk over doen hoor.. t is een mooie foto dus :)

@je laatste berichtje naar mij: ik heb nog geen foto gezien dat bonito zo lekker actief en nageeflijk loopt bitloos? heb je die geplaatst in dit topic? anders heb ik m misschien gemist namelijk..

omdat ik al eerder zei daar had ze t verzet nog niet dus kan je t niet vergelijken, ze liep daar net onder t zadel ;) en ik heb die foto's zelf niet meer, mijn pc is eens gecrasht geweest enw eg alle fotós