Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kadankovitch schreef:maar dit dier heeft zeker wel een aageboren (maar meer of minder ontwikkeld) drang een hogere plaats te verwerven in de rangorde, daarom zal een paard ook weleens duidelijk trachten het opgelegde werk te sabotteren, waarschijnlijk zonder exact te weten waar dit toe leidt.
Citaat:problemen met je paard? ........bedenk dan dat een paard alleen maar gebruik maakt van de mogelijkheden die jij hem biedt.
Kadankovitch schreef:dat het natuurlijk de kunst van de ruiter/africhter is het dier niet of zo weinig mogelijk de kans te geven deze onwil te ontwikkelen.
superwoman schreef:Voor de boekbespreking zou je een ander topic moeten aanmaken. (is eigenlijk al eerder aangegeven)
Een link zou je hier kwijt kunnen, zodat iedereen van dit topic het ook kan vinden
superwoman schreef:Nette manege!
Meeste maneges kunnen of willen dat niet allemaal betalen.
Vaak zijn de D.A kosten hoger dan de opbrengst van de pony namelijk![]()
Als je alleen receatief wil rijden - buitenritten etc - dan zou ik alsnog aanraden om hem goed te laten keuren incl ront-foto's. Voor zwaarder werk zou ik eerder een andere pony zoeken.
Annepoes schreef:hoi bokkers,
ik ben een pony van 16 jaar. ze is vrij actief maar wil zowel met longeren (met bijzet) als me rijden niet loslaten. Ik zit constant in gevecht met haar. Alleen in galop op de rechterhand wil ze loslaten.. hebben jullie tips?
Annepoes schreef:hoi bokkers,
ik ben een pony van 16 jaar. ze is vrij actief maar wil zowel met longeren (met bijzet) als me rijden niet loslaten. Ik zit constant in gevecht met haar. Alleen in galop op de rechterhand wil ze loslaten.. hebben jullie tips?