jolijn_ schreef:Mijn verzorgpony gaat sterrenkijken zodat ik geen controle meer heb. Ik heb altijd het gevoel dat hij me belachelijk maakt, hij doet het alleen als er mensen staan te kijken, of als ik les heb ofzoWat kan je daartegen doen ?
Weet je zeker dat het niet aan jou ligt? Dat je bijvoorbeeld zenuwachtig word als mensen gaan kijken en het daarom perfect wilt doen?
Is dit niet het geval, dan moet je hem maar eens duidelijk laten weten dat je daar niet van gediend bent. Dan geef je maar een keer een goede parade van links naar rechts dat ie naar beneden komt, geeft hij na meteen zelf ook loslaten en belonen. Ook al staan er mensen te kijken, durf hem er gewoon door te rijden.
Heeft je instructrice verder geen tips?
Wat kan je daartegen doen ?
maar nou loopt ze wel goed naar benede.. ik heb gewoon m'n handen stil gehouden.,. en m'n benen aangedrukt.. (licht) en dan met je handen tegenhouden.. iedereen doet altijd moeilijk met in de handen knijpjes geven en met je benen en voor een aandrukke..:S en als ie naar benede loopt.. steeds meer ontspannen..
Tuurlijk heeft ze nog wel haar streken, maar de lessen zijn erg... informatief 
. Na een jaar aan de ontspanning werken loopt mijn paard eindelijk ontspannen in stap. Maar soms gaat ze hangen of langzamer lopen zodra ze aan de teugel loopt en dan geef ik wat been, maar zodra ik wat been geef komt der hoofd direct weer omhoog. Hierdoor wil ze ook maar niet ontspannen in draf. Want telkens als ze goed loopt en ik spoor aan komt ze weer omhoog. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?