Iedereen de beste wensen voor 2006!! Ik had een weekje vakantie, lekker veel met Volum bezig geweest, dus geen tijd voor bokt
Maar jullie hebben het ook rustig gehouden, 2 pagina’s erbij, dus dat was nog wel bij te lezen 
Jaja, de V-tjes zijn nu eigenlijk 4… Maar ik hou maar zijn officiële geboortedatum aan, dus hij heeft nog 4 maanden te gaan!
Van de week ging mijn privéles heerlijk! Hij begint nog steeds te schudden als je iets te veel aan z’n mond zit. Maar het helpt goed door de teugels netjes op maat te houden met licht contact en dan hem dan lekker voorwaarts op het been te rijden. Hij reageerde heel goed op het been en mijn zit qua tempo én voor het sturen, dus zo hoefde ik weinig met de hand te doen, want weer ontspannend werkte en hij zelf ontspannen de aanleuning op zocht.
Overgangen van draf naar stap en van galop naar draf gaan inmiddels heel kalm en ontspannen. Overgangen naar een hoger tempo willen soms nog wat rennerig gedrag uitlokken, maar ook dat gaat de goede kant op.
De sneeuw vond Volum prachtig, ik heb een paar mooie foto’s van hem gemaakt, ik hoop dat ik die morgen kan laten zien… van het vuurwerk had hij helemaal niks, de manege ligt net buiten de stad, maar de knallen waren goed te horen, maar ondanks de herrie hebben we op oudjaarsdag lekker 2 uur buiten gaan wandelen.
Gister was de sneeuw ver genoeg ontdooid om een mooie ‘nieuwjaars-buitenrit’ te maken. Was weer een fijne rit met een lekker kalm galopje. In tegenstelling tot onze buitenrit op 2e kerstdag, toen gaf Volum nog een paar knoerten van bokken op het ruiterpad