Aimee schreef:QQQQ, die score vind ik eerlijk gezegd belabberd. Bovendien, wanneer men mijn statieken goed leest, kan worden geconstateerd dat de 'klassiekers' wel meer berichten hebben geplaatst, maar minder met een beduidende inhoud. Is dat bescheiden?
Misschien wel, misschien niet:
Ik zie veel mensen terug komen met dezelfde punten (van beide kanten). Denk als je daar rekening mee gaat houden dat de statistiek nog wat anders uit zou vallen (dus NOG minder nuttige plaatsingen!!
)
Mensen die hun paard "ook wel eens wat dieper" instellen, bedoelen daar meestal niet persé direct LDR mee (zoals op de anky foto hierboven).
Eigelijk lopen er 2 discussies wat door elkaar:
1. Het Weiler verhaal (wat iedereen nu gaat bestellen
) dat een vraagteken zou stellen bij ELKE mate van achter de loodlijn rijden, maar waarbij verwacht kan worden dat het vermoedde effect sterker zal zijn bij toepassen van LDR in de mate als hierboven vermeldt.
2. Het spieren verhaal: Met de nog altijd niet duidelijk beantwoorde vraag of LDR nou zo'n groot voordeel brengt in de spierontwikkeling, en zo ja, op welke spieren dit nou zo'n groot effect zou moeten hebben.
Daar bovenop komt dan nog het psychische verhaal.
Punt 2 en het psychische verhaal komen vooral aan bod op Theresa's site.
Voor het Weiler verhaal is het wachten op een objectieve "vertaling" die begrijpelijk is voor de leek en de proefopzet duidelijk maakt voor iedereen. Welke objectieve, duits sprekende (paarden-)patholoog voelt zich geroepen?