midgie schreef:Nou ik heb die info al eerder gegeven hoe ik het doe, dus lees even terug
Ik blijf bij mijn standpunt dat je niet op een 2 jarig paard hoort te gaan zitten , daar kan ik niet open voor staan nooit , ook een vind ik dat je niet op een 3 jarige hoort, waarom zo een haast, zeker als je recreatief bezig ben ?
Verder stop ik in deze discussie, want mijn mening is wel duidelijk toch?
Ja jij zou niet op zon jong paard al gaan rijden en dat is je goed recht. Zelf zou ik ook niet met 3 al beginnen, zoals ook eerder aangegeven. Maar ik heb mijn paard dan ook voor de hobby en dus inderdaad geen haast met hem. Ben dus ook duidelijk in mijn mening, maar geen reden om uit de discussie te stappen, ik vind het namelijk wel interessant om te lezen waarom andere mensen het anders doen; en vooral HOE zij dat dan doen.
Wat betreft die info, het enige wat ik terug kan vinden is dat je er een met 7 jaar hebt ingereden en ervoor de oefeningen aan de hand hebt geleerd. Maar ik zie nergens iets terug over hoe vaak per week je trainde (zowel aan de hand als met het inrijden), hoe lang en hoeveel longeerwerk je gedaan hebt. Daar zou ik graag meer info over willen.