Lara_Silver schreef:Ik trek wel degelijk op een fiets, anders krijg ik hem echt niet om hoor. Ik zet de beweging in met kant van het stuur die de bocht moet maken en niet zoals op een paard, met de buitenteugel, geheel andersom dus, voor mij. Daarom dat ik het een bagger tip vind omdat als mij zo les gegeven zou worden met metaforen, ik er niets meer van zou snappen. En met mij nog meerderen, op stal hier vonden ze het ook maar raar er niet te vergelijken met paardrijden. Zal wel er aan liggen dat we allemaal dezelfde instructrice laten komen.
Tsjah, er leiden meerdere wegen naar Rome, zoals eerder ook al werd gezegd. Een mening kan geen enkele weg minder goed maken dan de ander, zeker in de paardensport niet wanneer er constant een happy athlete beoogd wordt.
Niet elke ruiter kan zich een theoretische uitleg meester maken. Een metafoor is dan één van de mogelijkheden die een instructeur heeft om iets duidelijk te maken. Vaak gaat het dan ook om de kern van de vergelijking en niet om de letterlijke vergelijking.