Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:14

Bij nader inzien slik ik mijn commentaar even in...

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:19

Neon schreef:

die over de mora bedoel je?

meisje2000

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:21

die bedoelt ze ja Wwijk23

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:31

ulion90 schreef:
Die heb ik eraan zitten zodat ik zelf de hoofd en hals houding kan bepalen
Voor de veiligheid zit er een paniekhaak aan. mocht ze omhoog gaan dan is de bijzetteugel zo los Gemaakt.

Hmm...
Even voor mijn beeldvorming.
Hoe denk jij bij je paard te kunnen komen, zodat je de paniekzaaier los kunt trekken, als ze omhoog komt?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:54

geerke schreef:
denisesilver schreef:
Mag ik vragen wat er zo mis is met dit paard loongerelateerde met pessoa ? Eerlijke vraag, ik weet het niet :Y)

:') jij post vast via je mobiel...

:')

Iedereen in ieder geval bedankt voor het antwoorden :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:31

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je 7x longeert op advies van je instructrice.
Of verzin ik nu iets?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:18

ulion90 schreef:
meisje2000 schreef:
Alles wat we zeggen word in de wind geslagen.
Elke dag longeren met bijzet????? hoe gek ben je?
Echt ik weet niet meer wat ik zeggen moet.
Ik weet dat ik dit niet mag zeggen maar ik hoop voor dat paard dat ze je er echt een keer afmikt en dat je ouders haar verkopen en dan naar iemand met verstand van zaken die haar goed begeleiden.
Dit paard word bij jou alleen maar naar de knoppen gereden en gelongeerd.
Sorry dat ik zo hard overkom maar dit dier word de dupe van jou blindheid.
En degene die bij de slacht eindigd of nog meer te verduren krijgt is niet jij maar je paard....
Kind haal die kleppen voor je ogen weg voor het daadwerkelijk een keer goed mis gaat en het paard de klos is.

Heel jammer dat je niet even de moeite neemt om op een normale manier te reageren
En hoe haal je het in je hoofd om dit tegen mij te zeggen :?
Dan moet je zelf echt even na laten kijken ;) want dit is echt niet oke hoor wat je hier tegen mij zij zegt.

Ik denk dat ze net heeft opgesomd wat heel veel van ons denken :)

Plus, je kan wel zeggen hoe haal je het in je hoofd, zelf doe je ook een persoonlijke aanval.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:25

Wwijk23 schreef:
ik las wat reacties over mensen die een pessoa niet vonden kunnen ivm het steigeren. wanneer het paard voorwaarts is en er goed opgelet word kan het paard niet steigeren, bokken kan uiteraard maar daar worden ze niet slechter van. als er niet idioot op het bokken gereageerd word maar gewoon even uit laten bokken dan lopen ze met 5 minuten prima weg. ook is het niet de bedoeling om VAST te zetten met een pessoa maar om hulp en stabiliteit te bieden waardoor het paard fijn over de rug gaat lopen en uiteindelijk zal je met beleren ook veel plezier hebben aan het feit dat je een pessoa hebt gebruikt. ik merkt het zelf iig bij de jonge paarden wel.

ik irriteer me aan de onkunde die gebruikt word bij dit paard. aan het begin worden er een tig aantal stappen overgeslagen, het paard is niet ontspannen en toch word er op gestapt, het paard word in meerdere fases duidelijk overvraagt. ik snap niet waarom dat inrijden tegenwoordig zo overhaast moet hallo je werkt met een dier en die hebben ook gevoel en emotie en die emotie moet jij als ruiter aan kunnen voelen anders moet je geen jonge paarden in gaan rijden. vervolgens steigert en bokt het paard en rent weg onder het zadel en bokt. en maar afvragen hoe dat kan. dan komt er nog eens bij dat je paard scheef is maar vooral lekker door gaan en geen osteopaat laten komen.

grondwerk is de basis dat heb je geloof ik begrepen na dit topic. ECHTER NIET ELKE DAG EN ZEKER NIET MET EEN BIJZET. is het heeel moeilijk om het voor het paard leuk en ontspannend te maken? waarom in vredesnaam deze overbelasting. wat dacht je van 3 om 4, ene week 3x de week er op 4x en mocht dit net te weinig zijn ga je gewoon op 4x elke week. maar zet je paard ook eens 4 dagen stil tussendoor zodat die de tijd heeft te verwerken wat er allemaal gebeurd. en longeer niet altijd met bijzet. doe eens een keer lekker loswerken tussendoor zodat je elkaar aan kan voelen. leg eens wat balkjes neer bij het loswerken of een lage hindernis en maak er een spelletje van maar hou niet elke training zo strak het moet immers voor beide leuk zijn. als jij zo door gaat dan gaat het je echt niet lukken en zit je gewoon je paard te vergallen.

ik vraag me af hoe oud jij bent, waarom krijgen wij hier geen antwoord op? want meerdere mensen vragen dit zich af. en wat vind jij "al jaren ervaring"? al jaren op een manege gereden? altijd een eigen paard gehad? voor mij zijn mensen die roepen al jaren ervaring te hebben mensen die stage hebben gelopen op meerdere stallen van dressuur en spring stallen tot fokkerij en handelsstallen, mensen die alleen veulens kunnen halen (merrie helpen bij bevalling) en weten wat ze hierbij doen, mensen die ziektes kunnen herkennen, zien wanneer een paard niet lekker in zen vel zit, kunnen constateren als een paard kreupel is op welk been die dan werkelijk kreupel loopt, weten wanneer ze een dierenarts, tandarts of osteopaat moeten laten komen, mensen die een opleiding gedaan hebben "paardenhouderij" (echter is dat mooi mee genomen maar ervaring krijg je door praktijk het meeste), mensen die bij dit alles al ruime 6 jaar werken met JONGE paarden en een flink aantal goed ingereden paarden op hun naam hebben staan. dan heb je in mijn ogen ervaring. maar als ik dit hele verhaal zo lees denk ik dat jou ervaring wel mee valt.

Bedankt voor de reactie over de Pessoa, ben er zelf met longeren een grote voorstander van :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:27

Slina schreef:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je 7x longeert op advies van je instructrice.
Of verzin ik nu iets?

Nee, je hebt gelijk dat schreef ze

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:27

Neon schreef:

??? Pb! Alsjeblieft?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:30

Ik ook!

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 18:39

Slina schreef:
Of verzin ik nu iets?

Dat klopt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:39

Misschien ook tijd voor andere instructie?

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 18:51

Axel_Valerie schreef:
Misschien ook tijd voor andere instructie?

Nee want daar is niks mis mee

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:58

Ts, mag ik nog antwoord op mijn vraag waarom je geen foto's en filmpjes plaatst? :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:58

Iemand die je adviseerd 7 dagen per week te longeren zou geen instrukteur mogen zijn... Dus er is zeer zeker iets mis mee

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:01

knollentuin schreef:
Iemand die je adviseerd 7 dagen per week te longeren zou geen instrukteur mogen zijn... Dus er is zeer zeker iets mis mee

Mijn mening :j

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 19:03

Thesserd schreef:
Ts, mag ik nog antwoord op mijn vraag waarom je geen foto's en filmpjes plaatst? :+

Die plaats ik niet.na al die onaardige berichten heb ik daar geen zin meer in ;)
Laatst bijgewerkt door ulion90 op 08-10-14 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:05

Maar TS als je zelf zegt dat je goed rijdt, hoef je geen commentaar de verwachten toch? :)

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 19:06

denisesilver schreef:
Maar TS als je zelf zegt dat je goed rijdt, hoef je geen commentaar de verwachten toch? :)

Daar ben ik ook niet bang voor hoor,en dat is ook niet de reden dat ik het niet wil plaatsen

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:07

Bang dat de waarheid boven tafel komt. Dat we dan komen te zien hoe slecht je rijd of dat je alles loopt te verzinnen. En oprecht bedoelt dan hoop ik het laatste puur en alleen zodat ik dan weet dat er geen paard bestaat bij jou die mishandeld word

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:12

Wat is dan de reden TS, je zegt immers "na die onaardige reacties"

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:16

Schei toch uit. Ik geloof niet eens meer dat er een paard is. Volgens mij is dit allemaal verzonnen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:17

Dan is ze wel echt geniaal geweest :+

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 19:17

meisje2000 schreef:
Bang dat de waarheid boven tafel komt. Dat we dan komen te zien hoe slecht je rijd of dat je alles loopt te verzinnen. En oprecht bedoelt dan hoop ik het laatste puur en alleen zodat ik dan weet dat er geen paard bestaat bij jou die mishandeld word

Als ik de filmpjes wel plaats, dan zit ik niet op jouw commentaar te wachten die kloppen namelijk van geen kanten
Dat ik mijn Paard 7x per week tijdelijk longeer dat kan best ;)