Babootje schreef:Ik geloof dat je roekeloos autorijden kunt vergelijken met zoiets als dit. Als je niet wilt dat het paard bij de slager eindigt zul je moeten besluiten om hem in de tuin te zetten. Ik denk (nee, ik ben ervan overtuigd) dat je met dit paard hele grote ongelukken gaat krijgen. Ik wil niet afdoen aan je capaciteiten, maar meisje, dit paard heeft een steekje los. Dit ga je niet oplossen. Dit is geen terugval, dit is HET probleem. Je hebt nog "nul" vooruitgang geboekt. Voor jezelf (en voor anderen) denk hier heel goed over na. Vraag advies aan professionals en neem dan een besluit. Voor jou is dit paard levensgevaarlijk.
In mijn ogen is dit niet HET probleem, het is een uiting van een probleem, waar ts op dit moment druk bezig is om dat recht te zetten. Ja, naar buiten in dit stadium van de correctie was in mijn ogen geen goed plan. Dat paard misschien niet helemaal aan de eisen voldoet die ts aan hem stelt, namelijk veilig buitenritten maken, kan heel goed. Maar moet een paard dood omdat hij niet voldoet aan de eisen die de eigenaar aan hem stelt? Ik vind dat je wel heel snel bereid bent om een leven weg te gooien, alleen omdat er wat hobbels in de weg zitten. Misschien is ts wel bereid om haar doelen bij te stellen? Als paardlief werken in de rijbak weer leuk gaat vinden, zit er misschien nog wel een sportcarriere in, en hoeft hij nooit meer een buitenrit te maken. Legio paarden die daar niet geschikt voor zijn en nooit geschikt gemaakt kunnen worden.

. Puur uit eigen ervaringen, wetend dat sommige paarden helaas niet meer om te turnen zijn en een steekje los kunnen hebben (gekregen?). En ja, om een hoop ellende, komende gevaarlijk situatie's en event. kosten te voorkomen, is er dan maar 1 oplossing. En ja, snel een leven weggooien? gezonde (in de kop), gemakkelijkere, veiligere paarden zat dus ja...(maar dat zal wel een lompe boerse gedachten zijn van mij, volgens velen
)
. Ze wil dat dit paard geen druk (meer) van iemand (ts in dit geval) met rijden ervaart in de hoop dat hij hierdoor het rijden weer leuk gaat vinden
) weer helemaal gelijk (in mijn ogen