lees eens een aantal pags terug om te leren hoe het wel moet en als je dan nog vragen hebt, mag je ze natuurlijk stellen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:(schijn)overgangen
superwoman schreef:Geryon schreef:(schijn)overgangen
schijn overgangen zijn oefeningen voor de ruiterHierdoor leert deze het gevoel van terug rijden en wanneer je het paard moet aansporen
superwoman schreef:Geryon schreef:Ik ben het wel eens met dat het oefeningen voor de ruiter zijn, maar het zijn ook oefeningen voor het paard. Door correct uitgevoerde schijnovergangen krijgt het paard meer respect voor de hulpen en gaat het sneller reageren (wordt alerter).
Dan is het gewoon schakelen
Chantal_00 schreef:Bij schakelen ga je van het ene tempo naar de andere, bij een schijnovergang rijd je even terug, en nog geen paar passen later ga je weer vooruit...
Zavanellixx schreef:Ik vind dat aan de teugel echt zó irritant worden... Alle instructeurs/instructrices zijn er de hele tijd mee bezig, maar wel allemaal op de manier als hoe zij dat doen met hun eigen paarden. Ik heb met mijn pony twee verschillende lessen, maar het is elke keer weer een andere manier. Ik heb gewoon met mijn pony een soort manier gevormd, wat het beste bij hem past. Het is nog wel een beetje wennen telkens en veel oefenen natuurlijk, maar ik doe het zo: ik ga halthouden, en zorg dat me pony netjes staat (dus nageeflijk) dan spoor ik hem aan maar hou ik aanleuning zodat hij in de zelfde positie blijft en dat dan proberen zo te houden. Gaat je pony weer verder omhoog lopen, dan gewoon weer gaan halthouden en hetzelfde doen. Dus:gewoon je eigen manier vormen, en die Miss aan je instructeurs/instructrices zeggen zodat zij je er mee kunnen helpen.
Amigo20 schreef:mijn pony loopt alleen aan de teugel in stap, hij vind het heel moeilijk om zijn achterhand onder zich te brengen, maar ik doe het haast nooit dus dat scheelt weer voor mijn pony, ik zorg dat ie aan de teugel gaat lopen door mijn teugels als een soort sponsje uit te knijpen, en daarbij aan te drijven.
Geryon schreef:Wij snappen het niet? Is het dan een feit dat deze oefeningen alleen voor de ruiter zijn?
Nogmaals, ik vind van niet. Paarden leren toch écht van schijnovergangen.. Schakelen en schijnovergangen zijn imo toch ook echt wel verschillende dingen hoor. Althans, een schijnovergang zoals ík hem maak.
En ook snap ik niet waarom je die informatie geeft als quote op de laatste reactie van Chantal_00? Beetje onnodig, ze geeft gewoon een goede uitleg. Daarna is een overgang volgensmij toch echt een wisseling van gang en wisselen van tempo een tempowisseling. Met schakelen maak je korte tempowisselingen.