Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Heel intressant filmpje, kan me herinneren dat we het 'vroegah' in de springles bij duijvestein ook weleens zo hebben gereden.
Maar zou dit ook een methode zijn voor een fietsend paard? Of zijn losse sprongen dan eerder aan te raden?
(fietsend trouwens niet in bokt-censuurzijn benen gaan gewoon echt alle kanten op boven de sprong)
c_alsemgeest schreef:Heel intressant filmpje, kan me herinneren dat we het 'vroegah' in de springles bij duijvestein ook weleens zo hebben gereden.
Maar zou dit ook een methode zijn voor een fietsend paard? Of zijn losse sprongen dan eerder aan te raden?
(fietsend trouwens niet in bokt-censuurzijn benen gaan gewoon echt alle kanten op boven de sprong)
Elsskippy schreef:Misschien overbelast omdat iedereen kijkt.
Probeer het later wel.![]()
Marcel: Wat vind je van paarden in de springsport met hoge bloedlijn.
MarcelDufour schreef:Elsskippy schreef:Misschien overbelast omdat iedereen kijkt.
Probeer het later wel.![]()
Marcel: Wat vind je van paarden in de springsport met hoge bloedlijn.
Over het algemeen ben ik daar niet blij mee. Ze zijn vaak zo heet, en na een x aantal barrages wordt dat alleen maar erger.
Uitzonderingen daargelaten
MarcelDufour schreef:c_alsemgeest schreef:Heel intressant filmpje, kan me herinneren dat we het 'vroegah' in de springles bij duijvestein ook weleens zo hebben gereden.
Voor een paard dat fietst is de Tour de France hele goeie materie.Zonder dollen, fietsen leren ze zelden af.
Mijn meest winnende paard deed het. Als er dubbel oxer stond wist ik al bijna zeker dat ik daar over de kop zou gaan, maar als ze het niet deed, won ze bijna ieder concours wel een proef. Soms wel 3. En dan heb ik het over 1.40, 1.50 proeven.
Ruige merrie....ze piste ook, maar wat kon mij het schelen, dat gebeurde toch achter me.
kamille schreef:Bedankt voor je antwoord, ik blijf meelezen. Mijn tweede vraag was wel echt een serieuze: hoe vaak gaan paarden over de kop of onderuit met springen? Is het zeldzaam of moet je er gewoon toch rekening mee houden?
Ik denk dat je een hoop mensen maar vooral paarden helpt met dit topic. Begrip voor waarom hij iets doet, dat ze angst en onzekerheid kennen, dat weigeren door de ruiter kan komen etc.
Citaat:We zijn er al uit. We hadden het over verschillende Lucky Boys. Voor mij persoonlijk is er maar 1 Lucky Boy, en dat is de 'ouwe', zeg maar.
clarence schreef:Voor Knoopje:
Hier kan je een beetje zien wat ik bedoel. Ik heb Piet dit ook wel eens zien doen met alleen de eerste en laatste sprong en de rest balken op de grond. Sorry als iemand anders al antwoord had gegeven; het gaat nogal snel hier.
Citaat:Nee hoor, Knoopje, heel goed om advies te geven uit de praktijk. Zoals ik bij de start van het topic al schreef, is het zaak voor een ruiter om naar iedereen te luisteren, en dan filteren wat je denk dat juist is voor jou.
Op zich klopt het wel wat je schrijft, alleen houd ik er in mijn antwoorden ook een beetje rekening mee dat niet iedereen zn afstand altijd even goed ziet. Het is wel vaker dat ik een vraag krijg waar ik dan meerdere oplossingen voor weet, maar dat ik merk aan de vraagstelling dat het door een ruiter gevraagd wordt die niet altijd de goeie afstand weet te vinden. In dat geval wil ik niet adviseren om brede oxers te springen omdat dat bij een foute afstand gevaarlijke situaties op kan leveren.
Sjolvir schreef:hmm, morgen avond boel door te lezen gok ik zo, als het in dit tempo doorgaat.
Morgen paard kopen...duimen jullie mee dat ie goedgekeurd wordt?
Hier komt educatief en amusement bij elkaar.. (denkt aan laatst filmpje van Marcel zijn fietsende paard)
knooopje schreef:c_alsemgeest schreef:Heel intressant filmpje, kan me herinneren dat we het 'vroegah' in de springles bij duijvestein ook weleens zo hebben gereden.
ik moest vroegah met de pony door die inuitjes met lossehanden en zonder beugels,het ging net ook over geblindoekt zonder beugels...de eerste keer deed mijn pony het braaf de 2 de keer ging ik rechtdoor en de pony sloeg af,kreeg even een dejavu haha.
Elsskippy schreef:Marcel: Wat vind je van paarden in de springsport met hoge bloedlijn.
besita schreef:dan denk ik dat je het nog heel moeilijk gaat krijgen om helemaal aan de top mee te draaien .. er is zoveel veranderd in de springsport tegenwoordig die trage trapzakken van 20 jaar terug die halen het nu niet meer tov die bloedpaarden van nu