Projectje.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

Re: Projectje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:33

Pling nu begrijp ik het Clown
ik zal even een paar foto's zoekenen per pb sturen. Ze zijn wel niet heel recent.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:44

geeft niks Haha! ik zou het leuk vinden om ze te "beoordelen" want ik denk namelijk dat je het beter doet dan je zelf denkt........

nageeflijk is niet persee in de krul Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:53

Afbeelding

Kiek dames en heren, ook dit is al nageeflijk!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:12

Ik vraag me dan wel serieus af wat je verstaat onder niet nageeflijk...
(ja tem deze post ook maar meteen)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:13

ergens iets gefrustreerd Hinke??? mijn hemel, jij wil echt een maagzweer op je 30ste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:17

KiWiKo schreef:
@ Dorien......... hate to burst your bubble............ maar een paard wat net onder het zadel is, is al nageeflijk....... en die hebben echt geen spieren Lachen

Je hebt verschillende gradaties in nageeflijk zijn Lachen en nageeflijkheid is niks anders dan een gevolg van correct rijden Lachen

Nageeflijk kan neus wat voor de loodlijn zijn, neus op de loodlijn en dan gaat het steeds een stapje verder naar de oprichting toe.......

nageeflijk is niks meer of minder dan het bit accepteren en in meer of mindere mate de activatie van achteren omzetten in een correcte lichaamsbeweging waardoor het hoofd juist gedragen word door het paard Lachen

Dát is nageeflijkheid. (mooie schriftelijke les "paardrijden voor dummies" Kiwiko, je hebt het prachtig verwoord, zelfs iemand die niets van paarden weet, moet dit kunnen snappen!!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:19

Hinke schreef:

Check je profiel maar even.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:37

Kiwiko: wat heb je dat geweldig verwoord!!!!!!

suleilitha schreef:

*proest*

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:38

Wat ik me nou afvraag is hoezo je dit topic blijft verzieken Hinke.

Je antwoorden slaan echt nergens op.
De beste stuurlui staan aan wal. Vork
En ga eerst bij je zelf vragen of je het allemaal goed doet.
Heb ook dat filmpje van die ijslanders gezien van je.
En het verbaasd me gewoon hoe vaak iemand die balk goed moet leggen in een paar minuten tijd. Cool
En meer zeg ik er niet over. Vork

Inderdaad nagevelijk hoeft niet meteen in de krul te lopen zijn.
Als het neusje al lekker naar beneden komt heb je met voornammelijk jonge paarden al veel bereikt.
En je kunt al zo veel verpesten met die jonge dingen.
En wat naar mij idee de grootste fout is dat mensen de paarden tegen gaan houden als ze willen lopen en alleen maar in die monden zitten te trekken.
Laat ze maar gaan en ze gaan vanzelf rustiger doen en dan uitgebreid belonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:42

Jojojojo!!!!!!!!!!
Ardo-Iggy, je snapt me volkomen!

Het verhaaltje begint ook eigenlijk met aanleuning, daarvan is de foto een paar posts terug een goed voorbeeld. Paard op foto loopt net iets met neus voor de loodlijn.
Ik vraag bij een jong paard eerst aanleuning wat ik ook altijd krijg, de nageeflijkheid komt dan al snel!
Op een buitenrit hoeft een paard van mij niet super nageeflijk te lopen, mits er maar aanleuning is.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:03

Hinke schreef:

Afbeelding
Je leert dit paard goed de sterren te bewonderen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:06

Even foto analyseren, ik zie geen aanleuning, geen acherbeengebruik en het dier wordt niet aan elkaar gereden.
Verder zie ik een beenligging van de ruiter die ik niet thuis kan brengen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 05:51

DL_ schreef:
Kiwiko: wat heb je dat geweldig verwoord!!!!!!

suleilitha schreef:

*proest*

ROFL

Maarre, iemand met zo'n ava neem ik niet serieus hoor Vork

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 08:35

Boven de fotos van 'het profiel in kwestie staat "inrijden". Dus ik neem aan dat het dat ook is.

Ik vat die strijd tussen de dames in dit topic totaal niet. En voor buitenstaanders die blijkbaar het achtergrondverhaal niet kennen is het mega-irritant. Heb tot nu toe meegelezen omdat ik het interessant vond, 1 reactie geplaatst over Parelli omdat ik dat terecht vond (geen reactie terug gehad voor zover ik kan zien), maar het begint nu een beetje op moddergooien over en weer te lijken. Dus ik ga maar weer eens in andere topics kijken en veel plezier met het elkaar over en weer onderuit halen.

Het had zo'n leuk topic KUNNEN zijn. Maar helaas.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:27

Jammer hannahFrouk dat je dat zo ziet, want ik zie in het profiel van desbetreffende persoon iemand een paard beleren die zo oncorrect erop zit, dat je niet kunt verwachten dat het paard ooit nageeflijk zal worden. Alvorens je een paard goed wilt kunnen laten lopen zul je er toch echt zelf goed op moeten zitten. Deze dame heeft dus waarschijnlijk eenmaal (dit paard) ingereden (kan het niet inrijden noemen maar zadelmak gemaakt, want van rijden is geen sprake) en vind zichzelf heel erg goed... Volgens haar is het hele inrijden (en dan heb ik het dus niet voer haffies, maar over de paarden met een lekkere porties bloed erin Knipoog ) een kinderspel en stelt het niks voor. Ben blij dat zij in ieder geval een haffie heeft en geen "bloed"paardje, dan was het waarschijnlijk heel anders afgelopen...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:22

Ik ben het eens met HannaFrouk.
Ik snap dat gekat niet. (En wat er over pb gebeurd is sowieso al privé en moet niet openbaar verder uitgevochten worden.)
Ik vind het erg laag om foto's uit iemand z'n profiel te halen en daar dan commentaar op te geven.
Het meerendeel van de mensen die hier gereageerd hebben, hebben niet eens foto's in hun profiel staan. (Ik ook niet trouwens Clown )
Dus hoe die rijden, weten we al helemaal niet. En toch slagen we er over het algemeen in respectvol op elkaars posts te antwoorden.
Ik heb bijvoorbeeld ook een paar vragen en opmerkingen gepost, terwijl niemand weet hoe ik op m'n paarden zit? En toch werd daar netjes inhoudelijk op gereageerd.
Waarom is dat niet voor iedereen mogelijk?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:29

ik snap wel waar het verkeerd ging hoor Lachen Op het moment dat iemand hier gaat zitten verkondigen dat je helemaal geen begeleiding nodig hebt of les nodig hebt om een jong paard te beleren.......... en daar zelfs nog grof in wordt ook... dan kan ik me voorstellen dat mensen die dus paarden moeten corrigeren (soms kan dat ook nog eens een behoorlijk gevaarlijke klus zijn) omdat de eigenaren daar precies hetzelfde over dachten iets aangebrand reageren Lachen

Kan ik me wel voorstellen Lachen

Als dan deze betweter foto's in haar profiel heeft staan van een haf die (als deze zo doorgereden word, de 10 niet haalt) compleet uit elkaar loopt met een ruiter erop die echt zit als een beginner..... dan slaat de verbazing helemaal alom toe Lachen

En als die mevrouw dan blijft volhouden dat les en begeleiding niet nodig zijn.......... tja, dan zakt mijn broek ook ergens een keer af.......

Van mij mogen alle foto's in mijn profiel tot uit den treure besproken worden, als ik dat niet zou willen dan had ik ze niet in mijn profiel gezet Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:34

Toch zou ik het plaatsen ervan even overleggen met de eigenaar van een profiel.
Desalniettemin snap ik je gezever hier ook niet, Hinke. Bloos

Laten we gewoon blij zijn dat er iets met het probleem wordt gedaan, Sul doet haar best en d'r knollie kan al zowat een piaffe lopen. Haha!

mbt Buikspieren (detour geeft toestemming):
Mijn eerste Volbloed was een afgetrainde met een hertenhals. Na 4 jaar trainen mbt Lozeman zag ze er zo uit als op de eerste twee foto's.
Wacht, plaats ze zelf wel. Tong uitsteken
Ze had buikspieren maar ik had hulp nodig en ben jaren aan het k*tten geweest, want ben geen dressuurtalent. Clown

Maar een goodwill, motivatie en je aanpassen zijn wel vereist (man, wat hebben we als een kermisattractie door die bak heen gesprongen, wat heb ik gevloekt, hebebn we een paal geramd, heb ik een nek in mijn gezicht gehad, heb ik haar vervloekt naar de slager en wat waren we eigenljk knettergek op elkaar, echt waar)..

Niks mooiers dan samen met een expert en je paard heerlijk groeien naar iets moois! Haha! Hopeljik leest eigenaar van dit paard het ook. Meisje van paard: Jouw dier is een grote schat, maar geen ding.
Ga naar Sul, maak gebruik van haar hulp, trek je haar heerlijk directheid niet aan en wees trots op het feit dat het zo'n eerlijk dier is. Sterkte. Ach gut

Afbeelding
Afbeelding

Zelfs mijn website is aan haar geweid ,z e liep hier los en ging mee naar mijn werk om te snoezelen met "mijn"autisten. Wat een moordwijf was zij. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:41

Detourtje... je raakt me even met je laatste zin! Ook ik ben zoooo trots dat dat beessie zo eerlijk is. Ze laat weliswaar nog elke keer goed merken dat ze opstijgen doooodeng vindt. Rillen, paar stappen opzij, met hele bolle oogjes kijkend... en dan zit er helaas niks anders op dan er in een milliseconde opstappen, ze moet hier doorheen en doorzetten is de enige manier. Maar met haar eerlijkheid en gouden karakter wil ze daarna echt zo hard voor je werken!!!! En... eerlijk is eerlijk, ik heb zelf een heeeel best peerd, maar die heeft niet de instelling wat dit dier heeft.

Edit: Reader's Choice was prachtig!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-08 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:43

gaaf he zulke paarden!!! Man wat kan je trots zijn op zo een dier Lachen super Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:44

En zo eentje is het gewicht in goud dubbel en dwars waard, zoiets raakt je toch? Sjonge voel me nu echt zo'n sentimentele doos..

Maar wat liep dat paardje van mij op de voorhand, wat heb ik een fouten gemaakt. En het feit dat het in Ierland al zo klikte en de goodwill er van beide was heeft een rol gespeeld, denk ik. Als die chemie er niet was geweest had ik het misschien wel opgegeven, hoor!

Daarom moet dat meisje als de duvel aanzichzelf gaan werken of het dier aan jou doneren of het verkopen.
Da's trouwens ook eerlijker naar haarzelf.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:45

Ja, Sul, zij was prachtig Ach gut , sterker nog (oei, alle kerels , familieleden etc. moeten het afleggen want nu komt er een Penny uitspraak pur sang Clown Bloos ): Zij is het beste wezen wat mij in mijn leven overkomen is. Ookal vonden anderen haar een rotbok. Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:49

Als er geen chemie is, kun je vaak wel ophouden, dat heb ik wel geleerd. Ik ben ook een sentimentele doos hoor. Ik zie weer de foto van mij als jong ding op die bloederige kleine bruine merrie, die kleine rotmerrie die mij het rijden heeft bijgebracht, die mij blauwe plekken bezorgde, met mij op de rug van de verkeerde kant over een triple sjeesde, die vanuit het niks over anderhalve meter waaide met mij in het zadel, ikke janken, tandjes door de lip. Die ouwe trut waarmee ik om het hardst deed met een meid op een veel grotere half arabier, en zij liep hem er elke keer uit. Samen vlogen we, samen konden we de wereld aan, soms niet met elkaar maar zeker niet zonder elkaar. En die ene heel speciale, die heb je maar eens in je leven. Zo een om in te lijsten.
He jakkes, ik word ook sentimenteel.
En iedereen vond haar een rotbok en niemand wou haar hebben, behalve ik.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:51

We kunnen wel een topic wijden aan dat ene speciale paard he? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:53

Ja. Zeker weten Knipoog