Hermelientje schreef:Jullie wel? En zo zijn er wel meer van die dingen die je dan ziet en dat is toch gewoon een aanvulling op wat je al weet.
Jawel, maar dat geldt natuurlijk ook voor het eens been geven om te kijken of ie nog wel wakker/attent is op het been. Of uberstreichen om te checken of ie nog wel de hand wil volgen.
Of om een oefening een paar x door te rijden en dan net even anders. Het is belangrijk dat het paard op jou(w hulp) wacht en niet voor je uit gaat. Niet "zomaar" rond te rijden maar steeds bewust zijn waar je mee bezig bent. Vaak is je paard attenter dan dat je zelf bent en is het belangrijk om zijn belangstelling bij jou te houden dan bij zijn omgeving. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik (komt ie weer) aanleuning zo belangrijk vind.
Hermelientje schreef:Ik heb juist geleerd in het bedrijfsleven dat je erg moet oppassen met mensen die te verdedigend zijn over hun eigen toko, zoals instructeurs die beledigd zijn als je eens les van iemand anders wilt hebben of stallen die geen instructeurs van buiten toelaten.
Pff ja dat is waar. En inkomstenderving kun je ook op een andere manier oplossen. Ik vind het kunnen kiezen voor een eigen instructeur een groot goed. Maar dat is bijna nergens. Jammer.
Hermelientje schreef:Een goede lesgever kan zich aan de leerling aanpassen.
En aan de mogelijkheden van het paard en de combinatie als geheel.
Hermelientje schreef:@vur
Naar aanleiding van de twee teugels moet ik opeens denken aan een opmerking van Jeanette Haazen toen ik eens bij een clinic van haar ging kijken. Ze zei: ik ben niet zo van dat binnen- en buitenteugelverhaal. Ik ben meer van het fijne gevoel dat je heel simpel op twee teugels rijdt. Kijk en dat is nou een opmerking waar ik heel veel aan gehad heb, dat wil ik ook!
Mooi dat ze dat zo zeggen, maar dan ook nog graag goed uitleggen hoe je daar komt