Ik train ook niet heel het jaar bij dezelfde maar meerdere (trainingsweek, clinics etc)
Per jaar heb ik van zo'n 4/5 mensen les, naast mijn vaste instructrice

Frisse blik is nooit verkeerd en ze vullen elkaar allemaal goed aan!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
listiglistje schreef:Ik heb nu voor mezelf lessen van Jo Willems ingepland, die vraagt wel 80 euro per uur![]()
Ik train ook niet heel het jaar bij dezelfde maar meerdere (trainingsweek, clinics etc)
Per jaar heb ik van zo'n 4/5 mensen les, naast mijn vaste instructrice![]()
Frisse blik is nooit verkeerd en ze vullen elkaar allemaal goed aan!
Anoniem schreef:Ik ben niet zo'n fan van Jo Willems. Ik vind hem behoorlijk hard voor het paard. Heb veel leerlingen van hem gezien die de paarden met de spoor hadden doorboort . Ik heb een aantal trainingen van hem gezien. Willem-Jan Schotte les(te) toch ook bij hem? Vind hem ook niet zo fijn rijden eerlijk gezegd.
Het is een hoop geld voor een lesje ListigListje. Je had beter naar Henk van Bergen kunnen gaan of naar Rien vd Schaft.
setteke schreef:Anoniem schreef:Willem-Jan Schotte les(te) toch ook bij hem?
Afgelopen zomer in ieder geval nog wel.
setteke schreef:Listiglistje, als je niet wekelijks lest (wat ik uit jouw post begrijp) hoe doe je het dan als je thuis aan het trainen bent er er bijvoorbeeld niet uit komt? Of niet meer weet hoe je het op moet lossen?
listiglistje schreef:Ik train ook niet heel het jaar bij dezelfde maar meerdere (trainingsweek, clinics etc)
Babootje schreef:Daaronder ook instructeurs gehad die echt "onzin" verkochten. Als dat dan ook nog eens de eigena(ar)es van de manege is, is in het land der blinden eenoog koning. Zo gaat het vaak hier.
vur schreef:Jeetje mina, weet je wat dhr Van Bergen kost dan?
listiglistje schreef:Echter heb ik jaren op een internationale stal gewoond en gewerkt (zowel spring/dressuur)
en daar kwamen de nodige bekende paarden en ruiters over de vloer en je komt zelf ook overal over de vloer, dus daar leer je heel veel!
Veel subtop/junioren/youngriders en internationale (LT/GP) paarden gereden,
deze waren bedoeld voor de betere handel zoals Amerika/Engeland/Japan.
Je leert op dat soort paarden wel je gevoel ontwikkelen....
Zelfs vaak op Hickstead gereden en Lingh en nog heel wat bekende paarden
Al was dat vaak wel in hun jonge jaren. Verder veel goedgekeurde KWPN hengsten op stal!
Stal was van een erkende veearts dus ook op dat vlak veel geleerd en gezien.
Lante schreef:Ik les trouwens alleen bij mijn vaste instructeur. Clinnics werken voor mij zelden. Mijn instructeur kent mij, mijn paard en we volgen een systeem. Daar past imo geen gastles of clinnic naast, dat vind ik onzinnig.
Anoniem schreef:Ben ik helemaal mee eens Simpelman.
Ik wil ook niet wisselen van instructeur. Wordt ik allen maar onzeker van en een andere instructeur weet de achtergrond van mij en mijn paard niet. Ik heb al eens paarden over de zeik zien gaan bij clinics omdat de clinicgever (toch Olympische ruiters) de paarden helemaal onderschat hadden en die helemaal over de zeik kregen.
Ik vind die prijzen voor lessen ook echt belachelijk. Ik zou liever een fijne misschien onbekende en betaalbare instructeur zoeken dan naar een 'grote' naam gaan. Het is soms moeilijk zoeken maar er zijn echt nog wel instructeurs die niet veel vragen en zeker zo goed zijn als de bekende namen.
Vur, als een clinicgever je nieuwe dingen verteld dan zit je blijkbaar niet op je plaats bij je eigen lesgever.
listiglistje schreef:vur schreef:Clinics zijn gewoon leuk. Ik heb er nog nooit iets gehoord wat ik al niet wist, maar soms vestigt het de aandacht op andere accenten van je training, waardoor je even aan het denken wordt gezet.
Precies wat ik bedoel Vur!
vur schreef:Clinics zijn gewoon leuk. Ik heb er nog nooit iets gehoord wat ik al niet wist, maar soms vestigt het de aandacht op andere accenten van je training, waardoor je even aan het denken wordt gezet.