murphy102 schreef:Alle ins en outs ken ik niet van Heuschmann.
Eén ding weet ik wel dat het wellicht allemaal wel meevalt wat hier gesuggereerd wordt over hem.
Wat er daar in die clinic is gebeurd kan ik iig bevestigen.
In de periode ná de clinic met die Fries heb ik een clinic gevolgd van Heuschmann in Reken- Duitsland, jawel ín het FN-gebouw.
Mede-sprekers waren een Ober-Bereiter van de Spaanse Rijschool en Klaus Balkenhol, .... ja, de voorzitter van Xenophon.
Dus ik vermoed zomaar dat e.e.a. in de media grootser is gebracht dan het in werkelijkheid is.
Let wel, een vermoeden, want ik ken gewoonweg niet alle feiten.
Eén ding weet ik wel, nl. dat hij vecht voor een eerlijke training van paarden.
En dan, .... Anky open en eerlijk ....?!
Natuurlijk vertelt ze niet dat zij van Sjef paarden die zich verzetten tegen de Rollkur met een tennisracket naar beneden moet meppen als zij in de staak gaan.
En natuurlijk vertelt zij niet dat paarden tot 3 uur achter elkaar in de Piaffe worden "gemanouvreerd", dat staat niet zo sjiek.
Ik denk als het erop aan komt dat Heuschmann veel meer open is en publique dan Anky.
Slim is dat natuurlijk niet, maar hij verbergt niets.
Anky daarentegen heeft brave Promotiefilmpjes nodig om "LDR" uit te leggen.
De vele video's waarop ze in het Engels o.a. uitlegde waarom de Rollkur zo geweldig is moesten uit de handel gehaald worden na het verbod daarop.
Wie is er hier hypocriet en wie is er hier misschien een "beetje dom"?
Heuschmann's vijanden bevinden zich binnen de "Moderne Dressuur". Zij hebben er baat bij dat Heuschmann op zijn gezicht gaat vanwege zijn argumenten omtrent de omstreden trainingsmethoden van Sjef en Anky.
Zo, en nu zeg ik er verder niets meer over, ongeacht de reacties die evt. volgen.
Anky een beetje dom?