Ik zie door de bomen het bos ff niet meer...
Ik rijd mijn e-pony nu al 3 jaar. En nog steeds loopt hij niet 'aan de teugel' of hoe je het wil noemen. Het is nu best wel frusterend want ik doe echt heel erg mijn best maar weet niet goed waar het aan ligt. Als hij lekker los zou lopen zouden we zoveel verder kunnen en beter kunnen trainen.
Het bit is twee jaar geleden aangemeten door een bitfitter en we rijden met een rambo micklem. Fysio is 2 maand geleden nog geweest en hij is losgemaakt, en er kwam uit dat zijn balans nog iets beter moet worden.
Ik doe mijn best om zo goed mogelijk te zitten en mijn handen ontspannen te houden. Zit niet heel verkeerd vind ik zelf voor een B ruiter. Ik houd nu al meer mijn buitenteugels eraan want die gooide ik eerst snel weg. Mijn pony is meestal liever lui dan moe dus ik probeer hem goed aan mijn been te houden en snel te laten reageren, dit gaat ook al beter.
Op clubles twee weken geleden liep hij in galop zó fijn... na heel wat galopperen ging hij heel lekker ontspannen en kwam die mooie ronding in zijn hals echt tot aan zijn oren. Hij ging lekker briezen en dat is zo'n fijn gevoel! Dat hij luistert naar mijn benen en dat ik een prachtige ronde volte kan rijden zonder dat hij door mijn binnenbeen valt of zijn hoofd kantelt. Maar nu is de vraag.., hoe krijg ik dat thuis ook? En in draf? Draf is écht het allermoeilijkst. In stap lukt het redelijk.
En bij mijn wekelijkse dressuurles moet ik altijd veel 'spelen' en 'kneepjes geven'wat al naar trekken neigt en waardoor ik mijn handen ook niet netjes meer bij elkaar en dan voel ik me ZO schuldig daarna.. Dus even geen dresuurles voor mij.. Toen een vrouw die 50 euro kost laten komen omdat haar website beloofde heel goed te kunnen helpen. Nou we vielen in slaapp...

Alleen een beetje je buikspieren aanspannen en springen als een kikker in het zadel. Hielp niet , en paardje werd super sloom.
Maar nu loopt hij wel thuis met zn hoofd de hele tijd in de lucht en ontspanning en lossigheid is ver te zoeken. Ik weet dus ECHT niet meer waar ik nu goed aan doe.

Iemand een tip of een goed idee?