Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emie_thepony schreef:Hoi allemaal,
Mijn pony wil nooit nagevelijk lopen, ik draf loopt ze altijd met haar hoofd omhoog maar na een tijdje altijd wel wat lager en in stap zeg maar meer met haar hals gewoon gestrekt hebben jullie misschien tips? Gewoon “vragen” werkt niet
Absolem schreef:Emie_thepony schreef:Hoi allemaal,
Mijn pony wil nooit nagevelijk lopen, ik draf loopt ze altijd met haar hoofd omhoog maar na een tijdje altijd wel wat lager en in stap zeg maar meer met haar hals gewoon gestrekt hebben jullie misschien tips? Gewoon “vragen” werkt niet
In jouw geval gewoon les geven. Nageeflijkheid is een cadeautje. Geen commando.
Apple schreef:Het lijkt er op dat de discussie verloopt rondom het woord 'kado' terwijl jullie volgens mij precies hetzelfde bedoelen.
Namelijk: nageeflijkheid is geen 'trucje', maar het resultaat van hard werken en les nemen. Het is eigenlijk de 'kers op de taart' (om weer een iets andere terminologie te gebruiken
Juliawg schreef:Hallo iedereen,
een snelle vraag, hoe voel je dat je paard over de rug loopt? En hoe voelt t als je paard de achterhand draagt?
xx
Kaea schreef:Hallo allemaal
(Ik vindt het erg lastig om hier een vraag te schrijven dus als het niet helaas duidelijk is zeg je het maar)
Ik heb een vraag over verzameling
Ik berij een quaterhorse. Om verzameld te galopperen vindt ik erg lastig. Ze wil graag hard galopperen en dus echt niet verzameld. Kan iemand mij advice geven ?
En anders doorverwijzen naar een topic met het zelfde probleem. Ik kon hem niet vinden
Absolem schreef:Kaea schreef:Hallo allemaal
(Ik vindt het erg lastig om hier een vraag te schrijven dus als het niet helaas duidelijk is zeg je het maar)
Ik heb een vraag over verzameling
Ik berij een quaterhorse. Om verzameld te galopperen vindt ik erg lastig. Ze wil graag hard galopperen en dus echt niet verzameld. Kan iemand mij advice geven ?
En anders doorverwijzen naar een topic met het zelfde probleem. Ik kon hem niet vinden
als je die quarter engels rijd is dit mijn advies.
hoe ik het altijd oplos (ik rij een fries dus die scheuren het liefst ook heel hard als ze dan toch moeten galopperen ) is ik hou hem van voren tegen en geef tegelijk been, en dan sta ik weer toe.
Dus je houd m tegen, je zegt eigenlijk tegen m van hey hier blijven. En met je been voorkom je dat ze terug valt in draf.
Hou haar niet te lang tegen dus echt maar een fractie van een moment, en dan sta je gelijk je hand weer toe. Dus gewoon echt dat ze dat signaal krijgt van hey even rustig aan . This dus wel van belang dat je tijdens de galop zelf je benen ontspannen hebt en je niet stiekem klemt.
Als ze eventjes afremt en daarna gewoon weer verder hard doorgaat. herhaal je het net zolang tot het kwartje valt .
daarnaast is je uiteindelijke doel dat ze op zit gaat reageren ipv op je handen . dus als je in de galop zit. laat haar terug komen in draf op puur je zithulp . denoods leun je even heel overdreven naar achteren de eerste paar keer en gebruik je duidelijk je stem . lekker belonen als ze terug komt in draf . als je het goed doet kun je uiteindelijk door heel iets je gewicht te verplaatsen regelen dat ze terug komt in tempo .