Problemen met Baaisikkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 01:11

Ik ben als de dood dat hij - mocht hij steigeren -achterover klapt...een fiets heeft gewoon twee wielen aan de grond te houden, iets anders accepteer ik toch echt niet. Maar de laatste tijd steigert hij niet meer, wil nog wel eens het stuur richting voorwiel brengen, maar dat is alles.
Nee, hij gaat erbij liggen...hoe los ik dat nou op?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 01:16

gebruik zijwieltjes Ja kun je meteen de pessoa er onderdoor halen. I-de-aal!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 01:22

En dan kan ik toch de gogue, chambon, en de touwtjes, bijzets en dubbelen lijnen er ook bij gebruiken?
Er gaat dan sowieso een dubbele dosering Sedalin in, en tegelijkertijd de praam op de neus, volgens Dieter Schockemoelle (niet te verwarren met Paul Shockemoelle) werkt dat nog het beste!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 01:26

misschien moet dubbele longeerlijnen ook onder je zijwieltjes doorhalen, wel los contact houden want anders duiktie op zn voorwiel maar zo werk je hem wel lekker laag diep en rond los Ja

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 07:32

Ik ben bang dat ik Velo ook weer van stal moet halen. Mijn vierspan Maz, Da, Diesel en Turbo zijn in staking. Geen beweging in te krijgen.
Ik ben bang dat ik drastische maatregelen moet nemen en een geheel nieuw vierspan moet aanschaffen...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:05

Ibbel schreef:
Ik ben bang dat ik Velo ook weer van stal moet halen. Mijn vierspan Maz, Da, Diesel en Turbo zijn in staking. Geen beweging in te krijgen.
Ik ben bang dat ik drastische maatregelen moet nemen en een geheel nieuw vierspan moet aanschaffen...

Dat is gewoon afgesproken werk ........... kan niet anders ........... Boos!

En maar een oplossing terug naar de basis !!! Ja

Dus apart nemen zijwielen erop ..... opstijgen ......... en niet vergeten goede beleleiding ....die je een steuntje in de rug geeft en mee rent !!!Gewoon FLINK trappen .... Clown

Als dat lukt .... voorwaarts neewaarts rijden ..... gaat dat goed .... kun je proberen of je ze weer mee op het achterwiel kan rijden iets oprichting en evt wat verzameld werk !!!(spreek voor zich lijkt me dat je dan ook iets minder hard kunt gaan trappen dus de hulpen iets kunt gaan verfijnen )

Verder nog een tip ............ gebruik geen hulpteugels .........kan erg verstrikkend werken ...ben je nog verder van huis !!!
Laatst bijgewerkt door elllis op 11-09-06 08:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:21

En het lolligst vind ik toch wel dat dit gewoon bij rijtechnisch blijft staan Nagelbijten / Gniffelen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:21

Die van mij is zijn staart kwijt geraakt maar zijn evenwicht blijft goed, nou rij ik al wat jaren hoor dus dat scheelt ook wel denk ik.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:26

Hoera.
LEZEN!
ze heeft een vierspan. Hoezo opstijgen??

(boehaha)

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:41

Anya schreef:
Hoera.
LEZEN!
ze heeft een vierspan. Hoezo opstijgen??

(boehaha)

Anya ........ juist als je deze paarden gewoon onder het zadel rijdt worden ze weer gehoorzaam .......... meeste 4 span fietsen hebben toch wel een basis van M2 nivo onder het zadel hoor !!! Clown

Heb je trouwens die nieuwe proefjes al door gelezen pfffffffff .........

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:53

Gelukkig heeft het geholpen om mijn vierspan flink in de tang te nemen, en zit weer iets meer beweging in. Vanmiddag ga ik naar een expert op dit gebied, die mij verder gaat helpen. Ik ben erg blij, ik zit tamelijk onthand zo zonder Maz, Da, Turbo en Diesel. Ik rijd er 150 km per dag mee nl. Ja, iedere dag een endurancerit!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:02

Mén die proeven... ik ga recreatie-fietsen denk ik. Als ik die proeven zou moeten.

Gelukkig fiets ik western Haha!

@Ibbel. Das bijna de Huez, geen wonder dan je onthand bent.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:05

Heb ook een dieselafstamming Knipoog Rijd enkelspan en dan is 80 km per dag nog prima te doen!

P.s. Velo afstammingen staan niet bekend om hun goede conditie op de extreem hoge afstanden van de endurenca. Misschien is OVé een goede optie?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:30

Ove, breek me de bek niet open. Daar hebben ze hier nog nooit van gehoord. Eens in het uur komt Buus een keer langs, en dan moet ik nog eerst 3 km lopen (of Velo meenemen, maar als ik die een hele dag aan een lantarenpaal moet knopen krijg ik de FB achter me aan...)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:34

En je loopt ook het gevaar dat hij zich alsnog losrukt en de benen neemt. Nee, ik zou zo snel geen fiets een hele dag onbeheerd achterlaten...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:38

Precies, en dan kan ik wel naar station Barneveld Noord fietsen ipv naar Buus, maar daar hebben ze wel een spiksplinternieuw transferium gebouwd, maar bewaakte stalling, ho maar...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:08

Sowieso is het tegenwoordig niet echt meer aan te raden om je fiets mee naar het centrum te pakken Boos! Voor je het weet rukken ze zich los en zijn ze weg. Vroeger waren de fietsen tenminste nog allround, dressuur, springen, crossen, inspannen, centrum of buitengebied... het bleef braaf aan het werk of staan. Nu met al die bloedkikkers, die zijn zo weg...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:38

ik ben zo trots op mn dochter, die zit nu eindelijk op les, en ze durft ook al zonder zijwieltjes!! ik heb haar natuurlijk de eerste tijd aan de longe gehouden, maar haar rosje is echt superbraaf, ze is er nog geen een keer vanaf gevallen...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:29

juval schreef:
ik ben zo trots op mn dochter, die zit nu eindelijk op les, en ze durft ook al zonder zijwieltjes!! ik heb haar natuurlijk de eerste tijd aan de longe gehouden, maar haar rosje is echt superbraaf, ze is er nog geen een keer vanaf gevallen...

Juuf ............. je hebt het weer voorelkaar he Haha! Haha!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:30

Anya schreef:
Mén die proeven... ik ga recreatie-fietsen denk ik. Als ik die proeven zou moeten.

Gelukkig fiets ik western Haha!

@Ibbel. Das bijna de Huez, geen wonder dan je onthand bent.

Wat doe je ........pleasure of reining

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:38

Wel moeilijk hoor, dat spinnen onder de knie krijgen. Zo´n sliding stop is minder lastig Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:45

MIjn baaisikkel staat lekker in de wei te grazen Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:04

Iemand hier uit het dorp is er al 3 kwijtgeraakt,hij had ze namelijk bij een lantaarnpaal gezet en vergeten een bak water er bij te zetten.Toen hij terug kwam had een andere baas ze meegenomen, ja als je ze niet goed verzorgd ben je ze zo kwijt tegenwoordig.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:12

Hahahahaha, ik kom niet meer bij

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:23

Zo had ik er ooit 1 die kon echt hard lopen, maar die liet een harde scheet en had er ook gelijk geen zin meer in.Er kwamen namelijk 2 oude mensen in ren galop voorbij en ik dacht he dat kan niet die haal ik in.Ik ben toen naar een arts geweest maar die zij nee hij is echt erg moe en wil niet meer.Ik heb er toen maar 1 gekocht die minder snel liep ook al moest ik daar harder mee werken om hem aan de gang te houden.Die kon ook geen plof scheten laten dus dat scheelde weer.