goede oefeningen 3jarige?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:59

Ook met mijn babe gaat het goed, wel een beetje frisjes. Vanochtend heeft ze lekker buiten gespeeld, los in de bak. Gisteren hebben we wat gewerkt. Toen ik er net opzat en er een paard aan de overkant van de weg/water voorbij draafde werd ze ongeveer twee keer zo groot en kwam er iets passage-achtigs uit, maar daarna ging ze braaf aan het werk. De galop gaat steeds beter, meer balans en rustiger. Voor de rest hebben we even een dipje gehad, maar gister leek het weer wat beter te gaan. De afgelopen tijd had ze wat meer moeite haar rug echt los te laten en was ze af en toe een beetje loperig/vluchterig. Dan kropt ze haar hals zo lekker op en zodra je been geeft en hand naar voren steekt om wat meer lengte te krijgen gaat ze heel hard draven, op twee benen de bocht door, nog steeds in dat "nepkrulletje" en wordt steeds strakker in haar lijf. Gister liet ze zich eindelijk weer een beetje los.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik sinds een week of twee/drie niet meer longeer voor het rijden, dus daar kan het ook aan liggen.

Rytm

Re: goede oefeningen 3jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:48

Gelukkig maar dat het weer beter gaat dan.
Utjelover, past het hoofdstel??

Vanmorgen stond Vla in de paddock, met sneeuw, heb een paar foto's op mn mobiel. Echt mooi!
Haha, ik was ook weer bezig, doe mn best om niet onderuit te gaan met mn fiets, lukt de hele weg. Rij ik het erf op, zie Vla staan, roep: "Heejjj Vlaadje!!" Let dus niet op de weg, en BOEM daar lag ik hahahahaha! Naja..ik viel niet helemaal..gleed alleen weg, mar was echt grappig..

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:00

Ik heb eerste kerstdag nog gereden, wel eerst even gelongeerd. Het rijden ging best aardig.
Ik heb er nu twee dagen niet meer opgezeten, ivm sneeuw/bevriezing. Ik kan direct merken dat het kouder is, Velvet wordt een beetje overmoedig in de omgang, dus ik moet weleens streng zijn.
Ik heb een nieuwe neusriem gekocht, zo'n mooie aansnoer van Imperialriding en een mooie deken omdat de de bucas te groot was. O, ja en een nieuw zadeldekje van HH.
Ik heb mezelf natuurlijk ook niet vergeten, met wat kleren.
Ik hoop dat ik vanmiddag nog even kan longeren, want dan kan mijn apekoppie de energie even kwijt.

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:15

Maatjuh, haha het is echt heel glad buiten hoor, pas maar op anders lig je vandaag weer haha! O het hoofdstel is prachtig

Morris, je hebt goede inkopen gedaan. Ik heb voor Volansky het hele hoofdstel van Imprialriding echt mooi hoor. Komen er nog foto's van de nieuwe aankopen??

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb alleen deze, van de deken, ik zit nu op m'n werk.

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:33

Mooi dekentje hoor!

Vevetje krijgt trouwens al een mooi nekkie

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:14

Toen ik haar voor het eerst zag, ze was net zadelmak, vond ik al dat ze een mooie hals/nek had.
En ze is nu al weer wat verder ontwikkeld.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:26

Lekker nekkie inderdaad! Mooi sprekend hoofdje heeft ze ook!

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:24

Wat een beauty is Velvetje toch! Ik mag van mezelf voorlopig even geen dure aankopen doen, maar kreeg voor kerst van mijn pleegpaard een heel mooi chocoladebruin halster van Eskadron met oranje patroontje op de neusriem en bijpassend touw. Ik heb ook een winterdeken in die kleuren en een zadeldekje + bandages, dus heb nu wel een heel setje.
Ik zal er snel eens foto's van maken.

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:01

Twinklebel, ik ben benieuwd naar de foto's.
Ik wilde eigenlijk geen merrie, maar het is er toch één geworden, maar wel een stoer wijf (vind ik zelf).

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:57

Klinkt wel heel gaaf Twink!! Foto's!

@ Morris: Op de foto's vind ik het ook wel een stoer wijf ja, leuk is dat! Beter dan zo'n tuttebel.

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:09

Ach, ik wilde na Tos (schimmel, merrie, en nog niet zadelmak toen ik haar kocht) geen merrie meer, een donkerbruine, en ruin waar ik zo mee weg kon rijden.. En wat heb ik nu weer? Eh, een merrie, schimmel, die nog niet zadelmak was toen ik haar kocht.

Maaitjuh, is Vla nou al gekeurd?

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 09:00

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, of Vla al gekeurd is?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:33

Nee want de kopers zijn op vakantie, komen volgende week terug en dan wordt ie gekeurd. Dus k heb nog een weekje (ongeveer).

Rytm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:26

Vandaag toch weer even Vla rijden.
Gister had ik geen tijd, moest er al 3 doen, en ik wil eigenlijk het bij het afscheid van vorige week houden.. maargoed..vandaag toch nog maar eventjes.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:09

Wheeeeeeeeeeeeh ik ben helemaal alleen in dit topic!

Maarre..nu gaat Vla ineens niet meer zeker weg. :S
Het zal wel..

Hij ging prut vandaag. Muur en muurvast, zn hele rechterkant.
Springen en kloten.. geen aandacht voor mij.

Na 30 min eindelijk ietsje beter. Maarja..

Kan een keer gebeuren..laten we het daar mar op houden.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:31

Das vreemd Maaitjuh, wel fijn voor jou, heb je nog wat langer. Maar aan de andere kant maakt het het weer moeilijker lijkt me.
Balen dat ie vandaag zo klote liep, maar misschien had ie zijn dag niet. Wie weet heeft ie goede voornemens voor 2006.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:35

hoi,
Ik zou lekker een paar grote wendingen rijden.
Laat hem eerst maar even op z'n eigen benen lopen!
Succes

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:37

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Maaitjuh, hoezo gaat Vla nou misschien niet weg? En mag jij hem dan blijven rijden? Dat zou wel leuk zijn.

Vandaag zijn onze driejarigen officieel vierjarigen geworden. Ik weet niet of Vienna dat doorheeft en denkt dat ze nu wel stoer is, of dat ze vandaag haar slechte voornemens voor het nieuwe jaar liet zien, maar ze was vandaag zo gek als een deur. Gigantisch druk en loperig, zeuren om een kabouter die volgens haar bij het bankje naast de bak zat en zelfs de eerste serieuze bokken sinds ze onder het zadel is. Omdat ze erg druk was ben ik vrij snel gaan galopperen, daar wordt ze normaal wel rustiger en losser van. Er kwam iemand de bak binnen met een pony terwijl ik op de volte galoppeerde, en ze vouwde haar hoofd ongeveer naar buiten, omhoog om er eens uitgebreid naar te kijken, dus ik gaf een tikje achter mijn binnenkuit, zo van even opletten. Daar was ze het dus niet mee eens en er kwam dus een rotbok uit. Ik dacht echt dat ik ging vallen, hing al half opzij, maar kon me nog net aan haar speknek beethouden. Erg fijn, anders was ik denk ik tegen de muur gevlogen. Daarna heb ik haar nog maar even flink aan het werk gezet, ik heb denk ik wel drie kwartier met haar gewerkt. Vind ik eigenlijk veel te veel, maar ik kon haar moeilijk zo druk op stal zetten

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:48

Niet eens over nagedacht.
Vandaag is Viento dus officieel 4, al is ie dat stiekem nog niet.
Topic op slot hier.

Balen dat Vienna geen goede voornemens had. Gelukkig heb je haar er flink door kunnen rijden. Heeft ze wel nodig als ze praatjes krijgt.

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:03

Ach, tussen het wegspringen, bokken en kabouters kijken door liep ze eigenlijk super. Lekker los door haar lijf, en ze was weer goed te buigen, wat de laatste twee weken wat minder ging. En het was ook niet zo gek dat ze fris was, ik had haar woensdag voor het laatst gereden, daarna heeft ze alleen nog maar losgelopen, omdat de bak niet te rijden was. Normaal jaag ik haar dan nog wel eens een beetje op, maar dat durfde ik niet, met die bevroren bodem.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:49

Ja stom hea, nou voor mij is Vladimir nog gewoon 3 hoor. Hij is al zo jong in zn koppie.. dus..
Vandaag heb ik hem laten uitrazen in de dressuurbuitenbak. Zn vriendje waarmee hij in de opfok stond mocht in de paddock naast hem dus hij ging extra showen. Heb dr een filmpje van, zal even kijken of ik hem kan plaatsen.

Zoo, die Vienna heeft het ook te pakken. Ze wou zeker ook eventjes knallen.
Hoe reageerde die van jullie erop? Vla stond met grote ogen te kijken hoorde ik, helemaal niet bang. Had ik ook niet verwacht haha..zo bijdehand als hij is.

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:15

Alle 3-jarigen (nu 4 jarigen) bezitters, een goed nieuwjaar gewenst!!!

Velvet heeft alweer een weekje niet veel gedaan, ivm de bevroren grond. Hopelijk kan ik vandaag haar nog even aan de longeerlijn doen.

Vladimir gaat toch nog niet weg? Wat gek joh? Is er iets tussen gekomen?

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:17

Bij ons stonden ze lekker op stal, en ze staan achteraf, dus weinig geknal gehoord. Maar nu moet ik zeggen dat ze zo aan herrie gewend zijn omdat er nog veel gebouwd wordt op stal. Dus geloof niet dat ze snel onder de indruk zijn.

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:32

Allemaal een heel super 2006, en maar hopen dat het goed gaat met alle V'tjes!!