Aqua8horse schreef:schaapjuh: Welke vraag bedoel je precies. Ik heb namelijk gekeken en het is me niet helemaal duidelijk.
Kan kloppen, stond ook niet oppag 11 maar op 8 (raak soms in de war met pag.nrs)
Was ook niet een vraag maar een reactie waarop niemand reageert... niet dat dat zo'n ramp is maar misschien kan het een bijdrage leveren
schaapjuh schreef:Ik ga me ook even bemoeien in dit gesprek
Impuls is beheerste drang naar voren. Dus het paard moet in balans zijn tussen voorwaarts bewegen en stilstaan. Dat betekend dat je net zo makkelijk kunt vertrekken als kunt terugnemen. Zo zijn er paarden die je heel makkelijk aan het lopen krijgt maar moeilijker terug te nemen zijn. Ook zijn er paarden die moeilijk in beweging te krijgen zijn maar wel méteen willen stoppen. Impuls is wanneer 'go' en 'whoa' in evenwicht zijn, dus als voor beide een gelijke energie nodig is.
Mijn 'go' en 'whoa' hulpen zijn weer heel anders dan hoe jullie ze geven
'Go' : focus naar hetgeen waar je heen wilt (vooruit dus) en strek je ellebogen naar voren, 'life up'
'Whoa': focus naar nergens (naar beneden dus), 'life down' , gewoon stoppen met rijden en niks doen.
Niks geen teugel- en beenhulpen dus.
Wat je net zei over dat impuls een paard betekend die altijd voorwaarts is, kan ik niet bij. Go en ho zullen in evenwicht moeten zijn, anders ook geen impuls.
Zeg ik ergens dat dat niet zo is dan? Als het paard niet in balans is, is de go en ho niet in evenwicht, dus ook geen impuls.