Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mireille1970 schreef:De impuls bouw je op door het paard te leren om rechtgericht voorwaarts te zijn, door het schakelen, het continu voorwaarts houden, bij het schakelen hand weg, eenmaal het goede tempo hand aan, niet hand terug, hand aan. Het voorwaartse moet dan blijven... Eenmaal het voorwaartse erin kun je een brug vormen tussen zit en hand (niet met been, je been blijft alleen waken voor het geval er impuls of tempoverlies mocht optreden). De brug zorgt voor het zitten en het "bollen" van de rug en rond worden van de bovenlijn van staartimplant tot neus...
Zep schreef:Je geeft dus 1 keer een hulp om een voorwaartse reactie te krijgen, en het paard houd vervolgens uit zichzelf die voorwaartse drang vast, zonder inmenging van de ruiter. Er is dus wel degelijk sprake van impuls.
Op die manier kun je dus ook met je hand inwerken zonder je been te gebruiken (je kunt zelfs je been compleet afsteken) omdat je dus "terug"werkt in die voorwaartse impuls.
Jacksel schreef:Aqua, ik zou graag eens willen aanvoelen wat jij dan bedoelt met jouw methode. Ik heb alleen voor mensen gestudeerd en reageerde dan ook op jouw opmerking over mensen en heb daarin laten zien dat wat jij zei niet altijd op hoeft te gaan, het klopt dat ik deze theorie niet voor paarden ken (en helaas ook nooit meer zal kunnen leren aangezien ik gestopt ben met de opleiding fysiotherapie)...
Ik heb veel moeite met het inzien dat de methode die jij aanprijst klopt, maar misschien heb jij wel gelijk, ik heb jouw methode nog nooit kunnen zien/ervaren en kan er dus niets over zeggen.
jip schreef:Aqua8horse schreef:Maar als jij dat denkt vind ik dat prima, waarom kan je het niet prima vinden dat ik denk dat het wel revolutionair is?
Het is ook een revolutionair systeem................... voor Creil![]()
Maar (inter)nationaal gezien is het niet revolutionair.
Aqua8horse schreef:schaapjuh: Maar is er dan wel evenwicht tussen Go & Ho als je alleen een ophouding maakt?