Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mireille1970 schreef:Goldstar wat wil je?
marcolemar schreef:nog een keer:
de paarden die in het systeem van avg passen zijn allemaal er gevoelig, hierdoor zijn deze paarden makkelijk bang te maken,
als ik sallie soms zie en avg geeft hem een hulp dan reageerd hij daar zo heftig op!!! dat kan niet uit vertrouwen en ontspanning zijn ontstaan. waarom sallie zo overijverig is[gevoelig snel bang voor het been] is omdat hij altijd ldr is gereden en dus heeft anky alle controle over hem en zo dwingen ze ze om ze bijv. een piaffe te laten doen, als sallie in de staak gaat dan heeft dat toch geen enkele zin want dan wordt hij weer naar beneden ge..... en dan heeft avg weer alle controle over hem.
dit is mijn mening en hierbij wil ik avg niet beledigen!
het is hun systeem en het werkt schijnbaar wel aan de resultaten te zien!!!
Citaat:In dit opzicht is het, het voorgaande in ogenschouw nemende, niet verwerpelijk dat topruiters hun paarden gedurende zekere tijd op deze manier rijden.
marcolemar schreef:nog een keer:
de paarden die in het systeem van avg passen zijn allemaal er gevoelig, hierdoor zijn deze paarden makkelijk bang te maken, als ik sallie soms zie en avg geeft hem een hulp dan reageerd hij daar zo heftig op!!! dat kan niet uit vertrouwen en ontspanning zijn ontstaan. waarom sallie zo overijverig is[gevoelig snel bang voor het been]
is omdat hij altijd ldr is gereden en dus heeft anky alle controle over hem en zo dwingen ze ze om ze bijv. een piaffe te laten doen, als sallie in de staak gaat dan heeft dat toch geen enkele zin want dan wordt hij weer naar beneden ge..... en dan heeft avg weer alle controle over hem.
dit is mijn mening en hierbij wil ik avg niet beledigen!
het is hun systeem en het werkt schijnbaar wel aan de resultaten te zien!!!
marcolemar schreef:marije1984, dat heet nou achter de LL
friemel schreef:Citaat:In dit opzicht is het, het voorgaande in ogenschouw nemende, niet verwerpelijk dat topruiters hun paarden gedurende zekere tijd op deze manier rijden.
Prima! Om rust terug te brengen of explosies voor te zijn, vraag je even wat door naar beneden om van daaruit meteen weer te kijken of je naar voren kan geven, vanuit ontspanning weer de verbinding opzoeken en terug naar de LL. Maar dat is wat anders dan deze mensen doen. Deze hier lappen iedere wet der natuur aan hun laars en sturen 'op gevoel' hun paard met kin op de borst langdurig door de piste als zou dat beneficiair voor het dier zijn. Inmiddels is het argument: anders verongelukt de combinatie en dat is ook ongezond voor het paard
friemel schreef:marcolemar schreef:marije1984, dat heet nou achter de LL
En op de ongelukkige foto's tevens achter de teugel.
Citaat:Je bent weer aso. DAT is niet leuk!!
marcolemar schreef:mirreile,
wat is electrisch rijden, en hoe krijg je dat dan?
friemel schreef:Citaat:Je bent weer aso. DAT is niet leuk!!
Don't kill the messenger
Citaat:Dus of LDR zo schadelijk is? mijn paard vind het iig fijn