Klassiek lijntje pro Aqua

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

friemel

Re: Klassiek lijntje pro Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 17:53

Ik denk dat juist de tegengas/discussiehouding meer een drempel voor je zelf opwerpt dan je denkt. Discussie is een vermoeidende en uiterst zinloze bezigheid. Net als overtuigingen vormen, uitwisselen en vasthouden. En zie het resultaat: 99 van de 100 discussieert er op los en snapt er niks van, 1 doet niet aan vechten en verstaat Aqua wel. Het gaat heus niet over dommigheid maar over basishouding. Als jouw houding je niet het resultaat brengt waar je op hoopt, dan zou ik m'n attitude maar eens snel gaan wijzigen.

Deze tip van Friemel was nog gratis, de volgende wordt betaalservice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:57

mijn aditute is ook ooit vriendelijk geweest, maar na 2 jaar niet meer
heb je goed gecontateerd
wauw, knap hoor

en ik word er niet moe van hoor

En als er hier iemands attitude moet veranderen, is dat toch niet van 99 personen en die ene is perfect??

jee...pfff..als je dat denkt.....

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:57

Billy schreef:
Heel eerlijk gezegd vind ik het er steeds meer op lijken dat Aqua8horse, Friemel en HappyH (orse? aqua heeft het steeds over haar gelukkige paarden) een en dezelfde persoon zijn.
Kan iemand misschien eens een ip check doen?
Lijkt me erg interessant.

Als deze Aqua 2 schaduwaccounts zou hebben als hierboven vermeld, dan had ze de permanente ban vast al te pakken

Ik kan met 99% zekerheid zeggen dat zowieso Aqua en Friemel 2 verschillende personen zijn...

Daarnaast kan ik me ook best vinden in de opmerking van Friemel wat betreft het trekken van een lijn en even opnieuw beginnen. Verstand op 0 en zonder vooroordelen lezen en proberen te begrijpen. Het is op zijn minst het proberen waard. Maar ik blijf van mening, dat videofragmenten een hoop kunnen verduidelijken...

Ook voor dit bericht geldt weer, let niet op mij. Ik ben Menno maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:59

ach inbellen en je hebt steeds een ander ip..helaas

Citaat:
Ontopic: Als jij zo'n revolutionaire methode had Aqua dat je er alle paarden blij en gelukkig mee kon maken, en je zou die niet op een begrijpelijke manier dmv duidelijke tekst, plaatjes video's en clinics met anderen delen, dan zou je niet half het paardenmens zijn wat je pretendeert te zijn.

idd, als je zoveel op hebt met het paard, dan verander de manier van uitbreng wel, allleen al voor de liefde van al die honderde paarden die nu zo slecht gereden worden.

maar na 2 jaar geen steek veranderd, dus of de dierenliefde zo hoog zit??

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:05

Runningkawa, ik zie je vooral vragen aan jezelf stellen en niet zozeer aan Aqua. Realiseer je je dat zelf ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:06

nee, leg eens uit?

over een uurtje lees ik wel wat jij ineens uit mijn berichten toverd, maar vast heel wat andere dingen dan de rest van bokt

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:09

Friemel ga jij nu ook al vragen negeren??

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:26

runningkawa schreef:
nee, leg eens uit?

over een uurtje lees ik wel wat jij ineens uit mijn berichten toverd, maar vast heel wat andere dingen dan de rest van bokt

Geen paniek als je het over een uurtje nog niet begrijpt, Runningkawa. De meeste mensen doen er hun hele leven over

Piepelotje schreef:
Friemel ga jij nu ook al vragen negeren??

Piepelotje, ik heb ze gezien en negeer je niet. Maar het zijn meteen nogal wat vragen zeg. Als ik die allemaal goed wil beantwoorden dan ben ik de hele avond bezig . En wat voegt het eigenlijk toe wie of wat Friemel is? Mag Friemel niet gewoon Friemel de schaduwheks blijven? Ik heb in mijn verslag de informatie gegeven die ik met jullie wil delen. Als ik meer wil delen dan kom ik daar zelf wel mee.
Stop mij maar gewoon in het meest dichtstbijzijnde hokje. Ik voel me overal wel thuis

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:37

Maar dan niet meer zeggen dat er geen onbeantwoorde vragen meer zijn, he Friemel?

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:59

shadow0 schreef:
Maar dan niet meer zeggen dat er geen onbeantwoorde vragen meer zijn, he Friemel?

Heb ik dat gezegd? Of stond er nog een subtiele toevoeging inzake fatsoenlijk bij?

Wellicht heeft iemand tijd en zin om alle mooie vragen op te speuren en overzichtelijk op een rijtje te zetten? Ik persoonlijk heb weinig trek in zo'n klus. En dan moet je ook nog eens bedenken of en hoe je Aqua opnieuw kunt motiveren om haar antwoorden hier te delen, mocht je dat willen.
Als ik haar was zou ik mijn tijd niet aan dit forum verprutsen maar wie weet kun jij haar zo gek krijgen, Shadow0?

Ik wens je veel succes, in het belang van de paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:00

Geef dan eens een voorbeeld friemel, waaruit jij dat opmaakt
Denk dat staat er na een uurtje wel, maar nee

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:03

heb je geen fotos Friemel.... Het liefst van Before and After

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:07

Tjee friemel kan je in hokje manegeruiter (niks mis mee) stoppen maar ook in Z 2+ ruiter. Dit geeft gewoon heel veel verschil in je waarneming.
En dat is voor een heleboel hier vragenstellers neem ik aan ook belangrijk.

We zijn allemaal al eens voor niks gereden naar een "superpaard" dat als je daar komt..............?????

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:08

Nee Kiwiko dat zal wel niet,

En Friemel mijn interpetatie staat recht tegen over die van jou, dat is niet mijn probleem, ik heb het zo ervaren en kan het niet veranderen, En ook ik ben daar niet de enige in,

Het enige wat je doet is aqua de hemel in prijzen maar andwoorden geven ho maar,
Ook ik heb de nare bij smaak dat jullie een en dezelde zijn, Maar goed dat is mijn mening en wat me gewoon weg opvalt,

En aqua erg zwak dat je nu weer van een clinic afziet, je had immers zelf een topic geopent en het daaar in geoppert, Dus wij reageren daar op niet meer en niet minder, en als je ooit van gedachten veranderd blijft mijn aanbod staan, en zal dan ook met veel intresse kijken en mijn vooroordelen aan de kant zetten,

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:23

Sjonges heb me net door het topic heen geworsteld..

Ik ken hier bijna niemand op bokt. Heb wel eens wat pb's gewisseld met aqua maar ook wel met anderen. Ik Heb absoluut geen mening over de manier waarop aqua werkt want ik weet het niet.

Ik wil wel zeggen dat ik het petje af vind dat aqua zoveel geduld kan opbrengen om steeds haar standpunt naar voren te brengen.
Of ze dit dan wel of niet duidelijk maakt voor iedereen dat is een tweede. Kan aan haar manier van schrijven liggen of aan de manier van lezen van de lezer. Ook daar geen mening over.

Ik denk wel dat het een keuze is geweest van aqua om haar manier van omgaan met paarden hier neer te zetten en dus op haar manier een bijdrage wil leveren aan iedereen die iets wil leren met paarden.
Of je hier iets mee kunt als leerling is een tweede. Maar ik denk dat openstaan voor een ander niet verkeerd is. Je kunt immers (bijna) overal wel een punt uit halen waar je het wel mee eens bent. De rest waar je niks mee kan laat je weg.. Zo ontwikkel je een uitgebreid referentiekader waar iedereen en ook jijzelf iets uit kunnen leren.

Ik vind het wel erg goed om kritisch te blijven kijken naar een methode. Als iets niet duidelijk is staat het vrij om te vragen en natuurlijk zou ik daar persoonlijk een zo goed mogelijk antwoord op willen geven.
Het kritisch blijven kijken betekend dat wanneer er een nieuw oog op valt of een nieuw persoon naar de methode gaat kijken er steeds nieuwe vragen naar voren komen. Die vragen zullen voortkomen uit het referentiekader dat ieder in de paardenwereld op zijn of haar manier heeft geleerd en wel of niet heeft opgeslagen.

De manier waarop kawa omgaat met dit aqua verhaal staat ook iets voor te zeggen. Ze blijft proberen op haar manier om te begrijpen wat precies het moraal van het verhaal is. En is ook bereidt (goh wat een lastig woord ) hetgene wat ze begrijpt en wat haar aanstaat toe te voegen in haar manier van omgaan.
Jammer is wel dat het een beetje negatieve ondertoon krijgt. Het geduld dat je probeert op te brengen siert je meer ..

Friemel. Je verslag van aqua wordt in twijfel genomen omdat je in het begin van dit topic al duidelijk aangaf veel voor haar manier te voelen.
Je was duidelijk voor haar en zette de toon door het met alles voor haar op te nemen. Denk dat ze goed in staat is het voor zichzelf op te nemen.

Toch fijn dat je de moeite hebt genomen te gaan kijken.
FIjn voor ons zou zijn als je duidelijk kon vertellen wat het verschil maakte met je eigen rijden. (je hebt dat al voor een gedeelte gedaan) Maar benoem ook de fijne details als je wil. Vanaf het moment van opzadelen tot het moment van uitstappen. Wat gebeurde er met je paard? Wat gebeurde er met jou? Wat gebeurde er met aqua wat was haar mening over je paard?

Geef een klein strootje om aan vast te houden. Dan hebben de mensen in dit topic misschien weer moed om verder te gaan lezen en een poging te gaan doen het nogmaals te begrijpen.

Nou ja dit is mijn uitgebreide en nogal saaie mening. Ben benieuwd naar verder reacties...

groet,
joyce

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:26

Na het afwijzen van een clinic of beeldmateriaal of normale antwoorden die voor domme bokkers te begrijpen zijn.
vraag ik me af of het toegestaan blijft om deze methode te blijven spammen in bijna elk rt topic.

Mods?

Citaat:
De manier waarop kawa omgaat met dit aqua verhaal staat ook iets voor te zeggen. Ze blijft proberen op haar manier om te begrijpen wat precies het moraal van het verhaal is. En is ook bereidt (goh wat een lastig woord ) hetgene wat ze begrijpt en wat haar aanstaat toe te voegen in haar manier van omgaan.
Jammer is wel dat het een beetje negatieve ondertoon krijgt. Het geduld dat je probeert op te brengen siert je meer ..

Weet je wat het stomme is?
dat ik voor mij ook niet goed voelt.
Toch komt er helaas de laatse tijd niet veel anders meer uit, daar ben ik me geheel van bewust

En dat vind ik erg, maar elke keer probeer ik het weer aardig, maar elke keer word ik weer sikkeneurig door de antwoorden

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 19:39

KiWiKo schreef:

Nog niet. Hopelijk komt dat er nog een keer van. En wat dan nog? Denk je dat ik die hier neer zou zetten? Leg mij eens uit wat ik daar aan heb?

Ik ben al helemaal klaar op dit topic, was dat niet duidelijk?

Wat jullie verder met mijn posts doen, dat mag je helemaal zelf weten. Wij van Friemel raden jullie aan om Friemel in de Foei te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:41

runningkawa schreef:

nogmaals
jij begint erover, dus ook B zeggen

leren ontwijken van vragen en ook ontwijkende antwoorden geven, dat word zeker ook in Creil geleerd?
is dat les cursus 1?

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 19:48

runningkawa schreef:

nogmaals
jij begint erover, dus ook B zeggen

De pest is, runningkawa, dat je zelf B moet zeggen in het leven. Jij alleen kan jouw persoonlijke puzzel leggen. Je hebt er geen bal aan als je dat door mij of wie dan ook laat doen. Prikkelt mijn vraag je daar niet toe, vergeet hem dan of stop hem in een door jou te kiezen hokje.

runningkawa schreef:
leren ontwijken van vragen en ook ontwijkende antwoorden geven, dat word zeker ook in Creil geleerd?
is dat les cursus 1?

Ah, ik zie dat je dat al gedaan hebt. Goed zo, runningkawa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:52

Ach morgen weer naar een zweverige cursus, dus komt goed friemel

maar leuk dat jij gewoon maar wat roept zonder antwoorden, want de puzzel in mijn leven, daar ben ik zeker mee bezig
Maar jij hebt geen idee hoe , wie en wat ik ben, dus weer wat lucht gepraat van jou kant.

dat stukje puzzel word wel bij elk bericht duidelijker
En vast niet bij mij alleen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:58

friemel schreef:
KiWiKo schreef:

Nog niet. Hopelijk komt dat er nog een keer van. En wat dan nog? Denk je dat ik die hier neer zou zetten? Leg mij eens uit wat
ik
daar aan heb?

Ik ben al helemaal klaar op dit topic, was dat niet duidelijk?

Wat jullie verder met mijn posts doen, dat mag je helemaal zelf weten. Wij van Friemel raden jullie aan om Friemel in de Foei te zetten.

Jij hebt er ook niks aan.,........... hooguit de ongelovigen

Ik ben nog steeds van mening....... PUT YOUR MONEY WHERE YOUR MOUTH IS. Laat het zien.

De weerstand tegen het laten zien is zo ontzettend groot en wordt door zulke onbenullige redenen gestaafd dat het enige dat mensen eruit op kunnen maken is ........... DAT ER NIKS IS!

Clinic komt er niet, waarom niet........ geen zin in! Ik geef geen kliniks omdat ik dan af ga als een gieter!

Foto's worden niet geplaatst........ en als er wel fotos worden geplaatst moeten ze direct verwijderd worden.......... ZELFS IK PLAATS FOTO"S

Aqua heeft gezegd dat ze alleen rijtechnisch correcte fotos wil plaatsen, kan dat betekenen dat het rijtechnisch niet bij haar correct is???? anders hadden mensen allang foto's kunnen en mogen laten zien!

Neehoor, de weerstand tegen het geven van een openbare clinic door aqua komt imo omdat ze te hoge verwachtingen heeft geschapen??? misschien bang is voor eventueel terecht commentaar??? misschien is ze wel bang dat ze in een situatie terecht komt die zij ook niet kan redden en op die manier afgaat????

Wees een vrouw, laat zien wie je bent en geef een clinic met opgeheven hoofd. OF hou voor altijd je mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:02

helemaal mee eens Kim
Goed verwoord, precies zoals ik het ook denk
En ik verwacht vele met ons

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 20:03

KiWiKo en runningkawa: kunnen jullie niet veel beter met elkaar en met "de rest van bokt" gaan spelen dan met mij?

Joycje: ik vind je verhaal niet lang en niet saai. Wat nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:05

friemel, kun jij niet beter met aqua een eigen site openen en daar met elkaar gaan spelen?
heb je tenminste 1 aanhanger
En geen lastige vragen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:06

RK: Je promoot de ontwikkeling van een paranormaal-subforum in je onderschrift...kan je dat ook allemaal begrijpen dan? En kan jij dat ook allemaal uitleggen? En kan jij dat ook allemaal volgen?

Ik vind het zeker een leuk initiatief, maar ik begrijp niet zo goed waarom iemand die op alles een antwoord wil daar juist mee komt. Zeker in die werled zijn dingen niet te verklaren, terwijl het effect duidelijk merkbaar is.

Nee, ik heb zeker geen last van de kritiek die hier gegeven wordt op mijn methode en op mij. Waarom? Omdat ik toch aan alle paarden die ik gedaan heb (ongeveer 180) het effect heb gezien en aan een aantal nog dagelijks zie. Bovendien snap ik de theorie en kan ik alle problemen met een niet medische oorzaak in kaart brengen om ze vervolgens op te kunnen lossen. Waarom zou ik me ergeren aan kritiek van mensen die dat niet willen geloven en niet gezien hebben?
Nee, ik heb er dus geen enkele moeite mee dat mensen mij ongeloofwaardig vinden of iets dergelijks.

KiWiKo: Zou jij wel een clinic geven als je er zelf geen behoefte aan hebt? Nou, ik in ieder geval niet. Zeker niet een clinic voor mensen die geen respect voor mij hebben terwijl ik juist het welzijn van de paarden hoog in het vaandel heb. En te hoge verwachtingen? Wat bedoel je precies? Het lijkt me dat je probeert te impliceren dat ik niet durf, nou dat heb je mis hoor! Van durven is geen sprake, ik sta voor wat ik zeg. Maar zoals ik al gezegd heb, als er met respect gereageerd gaat worden wil ik misschien nog wel antwoord geven en misschien word ik dan gemotiveerd om een clinic te geven. Het ligt dus aan jullie!!!