Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
saddledancer schreef:http://therail.blogs.nytimes.com/2011/05/17/are-horses-too-young-for-the-triple-crown/?_r=0
u vraagt, wij draaien. Wetenschappelijk onderbouwd artikel, waarin niet alleen word belicht dat onze racepaarden (thoroughbreds) dus inderdaad sneller volwassen zijn Dan Andere rassen,(en Dan heb ik het nog niet eens over het wezenlijke verschil tussen engelse en nederlandse paarden) maar ook het, wat ik al eerder benoemd heb, 'hardening' van bot en pees weefsel, waardoor jong getrainde racers later minder blessures oplopen Dan laat getrainde racers. Is het een artikel dat ook kritiek heeft? Ja. Maar ik ben er niet bang voor Om dat Te plaatsen, ik ben namelijk eerlijk, en verheerlijk de race wereld niet. Racers hebben over het algemeen Meer blessures Dan het gemiddelde recreatie paard.
maar ook recreatiepaarden kunnen flink de pineut zijn als er verkeerd mee omgegaan word, en dat hangt dus grotendeels van jezelf af.
daarbij zou ik het heel fijn vinden als je gewoon mijn berichten doorleest voordat je begint Te roepen, want daarin staan onze redenen Om vroeg Te starten ook al uitgebreid beschreven.
midgie schreef:Ja ik pik miss het slechte eruit , maar je kan ook het goeie eruit halen en dat doen de mensen die er achter staan een te jong dier te belasten,
Mag ik mijn mening hebben? , ik vind het nog steeds niet goed, wat is de gemiddelde leeftijd van deze paarden en hoe lang kunnen ze race , niet lang denk ik??
midgie schreef:Ja ik pik miss het slechte eruit , maar je kan ook het goeie eruit halen en dat doen de mensen die er achter staan een te jong dier te belasten,
Mag ik mijn mening hebben? , ik vind het nog steeds niet goed, wat is de gemiddelde leeftijd van deze paarden en hoe lang kunnen ze race , niet lang denk ik??
saddledancer schreef:midgie schreef:Ja ik pik miss het slechte eruit , maar je kan ook het goeie eruit halen en dat doen de mensen die er achter staan een te jong dier te belasten,
lees nou eerst eens mijn Andere berichten Dan joh. Ik ga mezelf niet de hele tijd lopen quoten omdat jij niet kan lezen, ik heb wel wat beters Te doen zeg. (ben namelijk ook gewoon 11 uur per dag aan het werk Om onze paardjes Te mishandelen he, vergis je niet, dierenbeulen gaat een hoop tijd in zitten) in meerdere van mijn berichten in dit topic ga ik in op hoelang deze paarden trainen, hoelang ze koersen en wat er met ze gebeurd als ze uitgekoerst zijn.
ik pik helemaal niet alleen het goede eruit, ik weet namelijk best wel dat er dingen mis zijn in mijn tak van de sport (zoals de sterfgevallen, zoals de grotere kans op belssures in vergelijking met recreatiepaarden etc.) ik ben niet bang om deze dingen toe Te geven, omdat ik weet dat het zo is, en dat we eraan werken om zulke dingen Te verbeteren. Ik weet dat mijn manier niet perfect is, maar dat is de manier van de gal ook niet, de manier van van grunsven niet, en de manier van jou ook niet. Niemand doet alles perfect, en met elke tak van de paardensport is wel wat mis. Zolang we openstaan voor wat er mis is en bereid zijn daaraan Te werken, zijn we een heel eind verder Dan mensen zoals jij, die denken dat ze alles perfect doen, de wijsheid in pacht hebben, en daar halstarrig aan vast blijven klampen.
Jij WIL gewoon niet zien hoe de race wereld echt in elkaar steekt, dat is me nu wel duidelijk. Dat vind ik prima, maar stop Dan met het verpesten van de discussie voor mensen die wel oprecht geinteresseerd zijn (en dat is niet hetzelfde als 'het ermee eens zijn' want dat vraag ik van niemand) en ga lekker met je weidepaardjes die blijkbaar het perfecte leventje hebben knuffelen, word iedereen een stuk gelukkiger van.