Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:02

Jouw paard gebruikt zijn spieren niet goed want er zit een groot verschil in de ene kant op of de andere kant op, plus je paard is fanatiek aan het steigeren en bokken. Dan is er dus iets niet goed.

Daks

Berichten: 5836
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:02

laat dan eens wat zien?
Dan kunnen wij allemaal gerichter info en tips geven.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:07

M_D_H schreef:
Joolien schreef:
Wat foei ze doet iets niet volgens de regels? >;)

Dat zat ik mij ook al te bedenken.
Het is natuurlijk geen verplichting om foto's en filmpjes te plaatsen km advies te krijgen :)


Klopt, normaal is dat niet nodig. Maar aangezien TS het ook te veel moeite vindt om precies uit te leggen wat (en wanneer) er gebeurt (hebben jullie al ergens een duidelijke uitleg gezien?) zou het makkelijker voor haar zijn om gewoon eens alles op film te zetten.

Nu is het maar gissen voor iedereen en blijkbaar gissen we niet goed want volgens TS geeft vrijwel niemand de juiste tip :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:08

Ts. Wat vind je anders van een osteo of chiropractor? Dat is voor elk paard wel een fijne aanvulling. Als je zelf net begint met sporten gaat je lijf soms ook wat tegensputteren.
Mocht er dan toch een kleine blokkade zitten kunnen ze die gelijk verhelpen. Als je paard links of rechts gebogen is staat een kant van het lijf al strakker in de spieren. Dat vereist wel wat kundigheid wbt bijzetten. Na behandeling krijg je ook vaak nog een gratis advies om de training verder op te pakken voor aan de longe of aan de hand. Kan je het daarna weer rustig proberen onder het zadel. :j

Menig paard heb ik er al van zien opknappen en het kost ook niet al te veel. Zie het als een onderhouds beurtje. Net als de smid bijv.
Wel een goeie laten komen dan want er lopen wat prutsers tussen.

Ben benieuwd of dit een optie voor je is??

ulion90
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-09-14

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 14:13

Ik denk er even over na je hoort nog van mij

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:15

Dat is al vaker voorbij gekomen in het topic.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:26

Alles wat we zeggen word in de wind geslagen.
Elke dag longeren met bijzet????? hoe gek ben je?
Echt ik weet niet meer wat ik zeggen moet.
Ik weet dat ik dit niet mag zeggen maar ik hoop voor dat paard dat ze je er echt een keer afmikt en dat je ouders haar verkopen en dan naar iemand met verstand van zaken die haar goed begeleiden.
Dit paard word bij jou alleen maar naar de knoppen gereden en gelongeerd.
Sorry dat ik zo hard overkom maar dit dier word de dupe van jou blindheid.
En degene die bij de slacht eindigd of nog meer te verduren krijgt is niet jij maar je paard....
Kind haal die kleppen voor je ogen weg voor het daadwerkelijk een keer goed mis gaat en het paard de klos is.

ulion90
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 15:35

meisje2000 schreef:
Alles wat we zeggen word in de wind geslagen.
Elke dag longeren met bijzet????? hoe gek ben je?
Echt ik weet niet meer wat ik zeggen moet.
Ik weet dat ik dit niet mag zeggen maar ik hoop voor dat paard dat ze je er echt een keer afmikt en dat je ouders haar verkopen en dan naar iemand met verstand van zaken die haar goed begeleiden.
Dit paard word bij jou alleen maar naar de knoppen gereden en gelongeerd.
Sorry dat ik zo hard overkom maar dit dier word de dupe van jou blindheid.
En degene die bij de slacht eindigd of nog meer te verduren krijgt is niet jij maar je paard....
Kind haal die kleppen voor je ogen weg voor het daadwerkelijk een keer goed mis gaat en het paard de klos is.


Heel jammer dat je niet even de moeite neemt om op een normale manier te reageren
En hoe haal je het in je hoofd om dit tegen mij te zeggen :?
Dan moet je zelf echt even na laten kijken ;) want dit is echt niet oke hoor wat je hier tegen mij zij zegt.
Laatst bijgewerkt door ulion90 op 08-10-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:35

Ja wat share zegt! Het is helemaal niet zo duur, en ik dacht dat mijn paard ook niks mankeerde, ha ha, ze zat toch beetje vast aan eenkant, is echt de moeite waart! bij mij was het niet duurder dan 100(stuk goedkoper maar ligt eraan waar je gaat hihi) Ze geven ook een schema voor erna mee

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:38

ulion90 schreef:
Heel jammer dat je niet even de moeite neemt om op een normale manier te reageren
En hoe haal je het in je hoofd om dit tegen mij te zeggen :?
dan moet je zelf echt even na laten kijken ;) want dit is echt niet oke hoor wat je hier tegen mij zij zegt.


Nogmeer nieuws. Iedereen denkt het maar zij zegt het. Tenminste als ik zo vrij mag zijn. Ik weet zeker dat veel mensen in dit topic het roerend met haar eens zijn.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:39

ulion90 schreef:
meisje2000 schreef:
Alles wat we zeggen word in de wind geslagen.
Elke dag longeren met bijzet????? hoe gek ben je?
Echt ik weet niet meer wat ik zeggen moet.
Ik weet dat ik dit niet mag zeggen maar ik hoop voor dat paard dat ze je er echt een keer afmikt en dat je ouders haar verkopen en dan naar iemand met verstand van zaken die haar goed begeleiden.
Dit paard word bij jou alleen maar naar de knoppen gereden en gelongeerd.
Sorry dat ik zo hard overkom maar dit dier word de dupe van jou blindheid.
En degene die bij de slacht eindigd of nog meer te verduren krijgt is niet jij maar je paard....
Kind haal die kleppen voor je ogen weg voor het daadwerkelijk een keer goed mis gaat en het paard de klos is.


Heel jammer dat je niet even de moeite neemt om op een normale manier te reageren
En hoe haal je het in je hoofd om dit tegen mij te zeggen :?
dan moet je zelf echt even na laten kijken ;) want dit is echt niet oke hoor wat je hier tegen mij zij zegt.



Als het waar is wat je in dit topic allemaal zegt is het niet normaal wat jij met je paard doet, en vind ik haar reactie meer dan terecht.

Je zult jezelf toch echt een keer achter de oren moeten gaan krabben. Zowel met wat je met je paard doet, als jou reacties hier in het topic.

ulion90
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 15:40

miesnaom schreef:
Ja wat share zegt! Het is helemaal niet zo duur, en ik dacht dat mijn paard ook niks mankeerde, ha ha, ze zat toch beetje vast aan eenkant, is echt de moeite waart! bij mij was het niet duurder dan 100(stuk goedkoper maar ligt eraan waar je gaat hihi) Ze geven ook een schema voor erna mee


Bij wie was je met je paard geweest dan

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:42

Maar het is wel oke om een paard de vernieling in te helpen???? Dit is ook het laatste wat ik ga zeggen.
Ten eerste hoef ik mij zelf niet na te laten kijken want ik laat mijn paard nakijken als hij zoiets zou gaan doen.
Ten tweede zet ik een paard die net onder het zadel is ( en al zulke dingen laat zien) niet elke dag aan de longe met bijzet.
Ik luister naar wat een paard probeert te zeggen en daar handel ik na.
Dus een da of wat dan ook er bij om pijn uit te sluiten en als het die geen pijn heeft dan het gedrag aanpakken maar niet andersom.
Dit dier schreeuwt om hulp en niet om nog meer aan het werk gezet te worden.....
Zoek het maar uit maar ik hoop zo voor dit dier dat er naar haar geluisterd gaat worden.
En ik heb geprobeerd (net als vele anderen hier) om op een normale manier te reageren maar als daar niet naar geluisterd word en ik lees alleen maar het ligt aan het paard want het ligt niet aan mij sorry maar 99% van de tijd ligt het aan de ruiter of amazone en niet aan het dier, die probeert duidelijk te maken dat er iets is, en jij pikt blijkbaar deze signalen niet op.
Voor mij einde discussie, je denkt maar over me wat je wilt andersom doe ik het ook, maar ik weet wel van mezelf dat ik mijn paard nooit en te nimmer zo zou behandelen

ulion90
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 15:49

Je hoeft helemaal niks onaardigs meer te zeggen. want ik heb al meerdere keren gezegd dat het goed gaat met mijn paard.
Dat betekend dat je geen advies meer hoeft te geven want dat is al meerdere keren hier gedaan. en daar Ben ik dus mee bezig zoals je in mijn eerdere berichten terug kan lezen dat het nu heel goed gaat

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:51

Ken jij miesnaom toevallig ulion90?

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:52

het gaat beter??? ja het dier is waarschijnlijk gebroken van het vele zware werk wat ze moet doen. Ze heeft geen adem meer om wat te doen, dat zegt niet dat het beter gaat het zegt dat ze zich heeft overgegeven aan jou om er dan meer weer van af te zijn

ulion90
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 15:54

Axel_Valerie schreef:
Ken jij miesnaom toevallig ulion90?


Nee die ken ik niet

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:55

Jij denkt dat het goed gaat omdat ze niet meer bokt aan de longe. Dat krijg je na verloop van tijd. Paard is gebroken, waar ook het word "broke" vandaan komt. Goed gedaan joh +:)+ Dikke pluim voor jou.
Je hebt succesvol je paard mental en fysiek de vernieling in geholpen. Wees er trots op!

ulion90
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-09-14

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 15:56

Ik weet gelukkig wie het zegt

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:58

ja nu er nog wat aan doen

ulion90
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-09-14

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 16:01

Dat is al gebeurd zoals je kunt lezen in mijn berichten

Daks

Berichten: 5836
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:02

door het te breken hhaha

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:05

ulion90 schreef:
Dat is al gebeurd zoals je kunt lezen in mijn berichten



Of je leest gewoon niet goed, of je bent een ontzettende reller.
Ik denk het 2e, iedere keer maar antwoorden geven die nog meer oproer geven.

Succes met je "imaginary horse".

Wwijk23
Berichten: 342
Geregistreerd: 15-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:05

ik las wat reacties over mensen die een pessoa niet vonden kunnen ivm het steigeren. wanneer het paard voorwaarts is en er goed opgelet word kan het paard niet steigeren, bokken kan uiteraard maar daar worden ze niet slechter van. als er niet idioot op het bokken gereageerd word maar gewoon even uit laten bokken dan lopen ze met 5 minuten prima weg. ook is het niet de bedoeling om VAST te zetten met een pessoa maar om hulp en stabiliteit te bieden waardoor het paard fijn over de rug gaat lopen en uiteindelijk zal je met beleren ook veel plezier hebben aan het feit dat je een pessoa hebt gebruikt. ik merkt het zelf iig bij de jonge paarden wel.

ik irriteer me aan de onkunde die gebruikt word bij dit paard. aan het begin worden er een tig aantal stappen overgeslagen, het paard is niet ontspannen en toch word er op gestapt, het paard word in meerdere fases duidelijk overvraagt. ik snap niet waarom dat inrijden tegenwoordig zo overhaast moet hallo je werkt met een dier en die hebben ook gevoel en emotie en die emotie moet jij als ruiter aan kunnen voelen anders moet je geen jonge paarden in gaan rijden. vervolgens steigert en bokt het paard en rent weg onder het zadel en bokt. en maar afvragen hoe dat kan. dan komt er nog eens bij dat je paard scheef is maar vooral lekker door gaan en geen osteopaat laten komen.

grondwerk is de basis dat heb je geloof ik begrepen na dit topic. ECHTER NIET ELKE DAG EN ZEKER NIET MET EEN BIJZET. is het heeel moeilijk om het voor het paard leuk en ontspannend te maken? waarom in vredesnaam deze overbelasting. wat dacht je van 3 om 4, ene week 3x de week er op 4x en mocht dit net te weinig zijn ga je gewoon op 4x elke week. maar zet je paard ook eens 4 dagen stil tussendoor zodat die de tijd heeft te verwerken wat er allemaal gebeurd. en longeer niet altijd met bijzet. doe eens een keer lekker loswerken tussendoor zodat je elkaar aan kan voelen. leg eens wat balkjes neer bij het loswerken of een lage hindernis en maak er een spelletje van maar hou niet elke training zo strak het moet immers voor beide leuk zijn. als jij zo door gaat dan gaat het je echt niet lukken en zit je gewoon je paard te vergallen.

ik vraag me af hoe oud jij bent, waarom krijgen wij hier geen antwoord op? want meerdere mensen vragen dit zich af. en wat vind jij "al jaren ervaring"? al jaren op een manege gereden? altijd een eigen paard gehad? voor mij zijn mensen die roepen al jaren ervaring te hebben mensen die stage hebben gelopen op meerdere stallen van dressuur en spring stallen tot fokkerij en handelsstallen, mensen die alleen veulens kunnen halen (merrie helpen bij bevalling) en weten wat ze hierbij doen, mensen die ziektes kunnen herkennen, zien wanneer een paard niet lekker in zen vel zit, kunnen constateren als een paard kreupel is op welk been die dan werkelijk kreupel loopt, weten wanneer ze een dierenarts, tandarts of osteopaat moeten laten komen, mensen die een opleiding gedaan hebben "paardenhouderij" (echter is dat mooi mee genomen maar ervaring krijg je door praktijk het meeste), mensen die bij dit alles al ruime 6 jaar werken met JONGE paarden en een flink aantal goed ingereden paarden op hun naam hebben staan. dan heb je in mijn ogen ervaring. maar als ik dit hele verhaal zo lees denk ik dat jou ervaring wel mee valt.

Anoniem

Re: Stijgeren en bokken met opstappen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:10

Ik kan je wel wat osteos en chiropractoren doorgeven hoor TS :j Maar ligt eraan in welke omgeving je woont.