Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
angelax schreef:Ik kom me ook melden.
Een vriendin van mij zegt: Als de pony aan de teugel is komt de achterhand vanzelf. Je kan ook longeren op een rustig tempo en dat de pony met het hoofd goed loopt en dan met de zweep erachter de achterhand eronder proberen te krijgen. ( dit heeft ze gehoord van haar instructrice) Maar Dit is toch juist precies het tegenovergestelde ?
elcke schreef:Ik ben momenteel zover dat we helemaal kunnen ontspannen en tiara aan de teugel komt, ze wordt dan erg ontspannen, heb niets meer in mijn hand, maar de achterhand moet er op dat moment dan weer meer onder gaan treden. Iemand tips? Ik rij veel overgangen en figuren
elcke schreef:ja in eerste instantie is de achterhand actief en rug ontspannen en komt de krul idd als resultaat, maar dan wordt ze een beetje lui, dus moet ik weer bewuster de achterhand eronder blijven rijden, zodat ze bij mij blijft en ik lichte aanleuning hou en we dus actief door blijven rijden.
Het heeft heel lang geduurd voordat ze zich ging ontspannen en nu geeft ze zich echt helemaal dus ik ben helemaal gelukkig met die ontspanning (en de krul die er bij komt kijken) maar het is dus meer voor mij dat ik dan bewust de achterhand er onder blijf rijden en niet gewoon helemaal blij wordt en dan niet meer actief rijd,dus vandaar de tips.
angelax schreef:Zo ben ik ook bezig, proberen de achtherhand er beter onder te krijgenIk ben op zoek naar een instructrice maar het lukt nog niet echt om iemand te vinden die op die manier lesgeeft.
elcke schreef:ok dus ik ben dus wel goed bezig, maar moet niet voorzichtig te worden met haar ontspanning.
Laten we het over die proeven maar niet hebben, mijn dressuurproeven zijn ellendigdan ben ik te zenuwachtig dus die lijken nergens op...
Marchador schreef:Ik zou figuren blijven rijden en tempowisselingen doen. Vooral veel figuren om het paard bezig te blijven houden.
Ook veel belonen.
Miss_Malfoy schreef:Ik heb ook nog een vraagje....
Ik ga deze zomer 2 weekjes 't paard van een vriendin verzorgen. Het is nogal een hittepit. Op het moment dat je haar in stap laag in stelt, en dit in draf ook volhoud, is haar tempo best te controleren, dus dit was ik dan ook van plan. Het probleem is alleen, dat ze een ontzettend gevoelig mondje heeft, en het liefst achter de teugel kruipt. Ik heb er 10 minuutjes opgezeten, en ik merkte dat ze van overgangen alleen maar slechter te controleren werd. (Dus als keihard gaan draven.) Teugels strakker is ook geen optie, dan word ze kwaad. En ik vind het ook geen oplossing.
Hoe dit paardje toch netjes de bak door te krijgen? Ik heb namelijk helemaal geen ervaring met dit probleem. Kan iemand me in het algemeen even uitleggen wat voor verschillende oplossingen er hier voor zijn?
Edit: Mocht het nodig zijn wil ik er ook best een lesje aan wijden. Maar het is dus maar voor even hé.
FREDERIQUE_ schreef:Bij mijn verzorgpony lukt het niet om aan de teugel te gaan. Dus dat had ik toen aan een vriendin vertelt en die zij dat ik dan met een pasoa moet longeren en de dag daarna moet rijden want dan loopt ie mooier. En als je het vaak doet gaat ie na een tijdje gewoon aan de teugel lopen. Maar ik heb een klein probleempje. Mijn verzorgpony doet heel raar met longeren. Ik weet niet waardoor het komt, maar hij gaat me altijd aanvallen en wil nooit lopen. En op me geven moment is ie zo irritant tot ik er dan maar mee stop. Ik moet dus zowat altijd op hem rijden. Heeft iemand hier tips voor?En moet je als je met een pasoa longeert eigenlijk anders logeren ? En weet misschien iemand waar ik een pasoa kan kopen? Ik hoop dat iemand kan helpen want ik rij proefjes met hem en dan heb ik altijd een 6 voor me rechtgerichte, ontspanne en aanleuning van me gaande pony.
ietjelover schreef:mijn pony loopt nu mmeestal aan de teugel. Met haltouden stap draf maar dan de galop. In gallop heeft ze nogal snel het idee dat ze moet racen en schiet er van door. ik kan haar nu wel in controle houden maar dan moet ze nog aan de teugel en dan lukt meestal niet. heeft iemand tips hiervoor. Ik moet rouwens nu hele kleine stukjes galloperen en dan weer draven dan lukt het el maar ook dan vindt ze het moeilijk om aan de teugel te lopen.
ietjelover schreef:ik ben heeel ontspannen ik kan mijn handen bij haar oren houden en dan blijft ze lopen maar het is een springpony en heeft dus altijd mogen racen en nu is dat moeilijk afteleren