Nicole je moet altijd beide benen eraan houden, naar ontspanning rijden (door veel figuren etc) op de vorige blz staan ook een paar goede tips
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Aan de teugel gaat vanzelf als de rest van de hulpen goed zijn.
1. Paard moet actief zijn (niet vergissen met snel)
2. paard moet scherp aanhet been zijn
3. ruiter moet netjes zitten, anders werkt deze het paard tegen
4 de aanleuning moet correct zijn. licht contact is voldoende en een ruiterhand die netjes mee gaat met de beweging zodat het conact ook constant gelijk blijft.
Let er op dat een paard(je) wat vanzelf aan de teugel gaat, ook achter de teugel kan lopen. Les is heel belangrijk om ook te leren wat níet goed is, want achter de teugel voelt voor de ruiter niet vervelend.
NicoleHorses schreef:Hoihoi!
ik denk laat ik het maar vragen voordat ik het straks fout doe
ik ben vooral bezig (ook in de lessen) met stelling aan de teugel..
dus wat stelling vragen met de binnenteugel iets de buitenteugel erbij en binnenbeen eraan, meestal doet ie dit wel een beetje alleen hij wil niet précies in de krul, soms wel even alleen meestal gaat ie dwars lopen spelen met het bit..
tips graag?
Yamcha schreef:Ik ben niet zo'n fan van je paard op een kleine volte aan de teugel vragen, klinkt mij niet vriendelijk in de oren, eigenlijk
't Moet imo ook op de lange zijde gewoon kunnen, en dat kán ook, als je het op de goede manier doet
snippertje schreef:Mijn paarden lopen dan zelfs automatisch aan de teugel op het strand
snippertje schreef:Ik bedoel niet automatisch als een robot!!!
Ik wil zeggen dat ik dmv voltes rijden me paard losmaak/ontspan en hiermee bereik dat me paard voor het eerst aan de teugel loopt... Wanneer een paard eenmaal voelt hoe heerlijk dat voor hem loopt... Dan wil die niet meer anders en loopt hij zelfs op het strand aan de teugel!!! Automatisch... Omdat hij dat fijn vind lopen!!!
Beetje moeilijk uit te leggen een topic als deze... Ik had er ook niet aan moeten beginnen om het uit te leggen... Er zitten twee keerzijde aan een medaille beetje jammer en dom dat er zo slecht naar gekeken wordt ik wilde alleen mijn optie geven... Maar ik zaag niet!!! Ik rij mijn paarden zacht met gevoel en zo lopen en zijn zij ook!!!
elcke schreef:even vraagje dan wat voor figuren rijden jullie dan als je net begint met losrijden? ik zat even bij mezelf na te denken dat ik toch vaak wel begin met veel voltes, slangenvoltes binnenhoefslag en van hand veranderen. Stap wel lang en stap los met redelijk lange teugel
snippertje schreef:Mijn reactie op deze topic is mijn advies aan diegene die er wat mee willen doen... Ook lees ik reacties van andere mensen en ben vaak blij met adviesen die hun geven...Ik kom niet op bokt om te checken of mijn reacties wel goed worden gekeurd door een paar chicks... Dit is mijn reactie op deze topic en je kan er wat mee doen of niet...
Marij schreef:@ Miss_Malfoy; in mijn ogen is t gewoon een handigheidje om je paard er zonder trekken of duwen door heen te rijden... En dat is voor beiden vaak het fijnst.
snippertje schreef:Ik vind het nou ook niet zo vriendelijk als jij zegt dat ik zaag!!! Dit doe ik namelijk niet!
En wat ik al eerder schreef:
Mijn reactie op deze topic is mijn advies aan diegene die er wat mee willen doen... Ook lees ik reacties van andere mensen en ben vaak blij met adviesen die hun geven...
Je kan een paard bij het water brengen, maar hij moet het zelf drinken...
Hoefjes_S schreef:Ik rijd zelf elke week een behoorlijk voorwaarts paard..
Maar hoe krijg je juist zo'n paard lekker aan de teugel ?