Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horsies7 schreef:Is het voor sommige paarden lastig op wat mee opgericht te lopen door hun bouw?
Ik rijd nu regelmatig op een leuke pony. Ze loopt over het algemeen goed nageeflijk, maar haar neus is dan zegmaar ter hoogte van haar bovenbeen ongeveer. (Het hoogste punt zit dus ook niet vlak achter de oren) Ze vind/ vond het wel wat moeilijk om haar bekken te kantelen maar met tempowisselingen ed. gaat dat ook al steeds beter.
Als ik haar wat hogen probeer in te stellen dan kruipt ze óf achter de teugel, óf ze steekt haar neus in de lucht. Nu zei laatst iemand dat dat komt door haar bouw, dat ze een smalle halsaanzet heeft?
Doe ik misschien iets verkeerd, of kan het komen door haar bouw?
Ik vind het overigens geen probleem hoor, maar ik vroeg het me af!
0407Tamar schreef:... Als je bezig bent vwnw te rijden en je frunnikt wat aan die teugels en hij zakt al iets...
maralyn schreef:Darkofoitzik, als ik het goed schrijf, rijd ook met een belg van 1,80.
Deze rijd hij zonder enige extra druk, op een gewone trens aan de teugel.
Doet tevens halsstrekken als lichte oprichting, vanuit gedreven impuls naar voren.
Helene83 schreef:maralyn schreef:Darkofoitzik, als ik het goed schrijf, rijd ook met een belg van 1,80.
Deze rijd hij zonder enige extra druk, op een gewone trens aan de teugel.
Doet tevens halsstrekken als lichte oprichting, vanuit gedreven impuls naar voren.
En dat kan ook zeker.. ik zeg alleen dat de bouw van trekpaarden in het algemeen een beetje anders is.. waardoor het soms wat meer tijd nodig heeft.. daarbij heeft Kiwi zelfs vergeleken met andere trekpaarden een erg korte, hoog aangezette nek.. waardoor het laten zakken hiervan meer tijd vergt.
Ik rij haar nu een half jaartje en ik vind dat we mogen zeggen dat we de goede kant op gaan.
Helene83 schreef:Juiste manier van stuwing van het achterbeen werkt nagevelijkheid in de hand... ook met het trekken moet een paard zijn lijf goed gebruiken..
kimmylhh schreef:Milkberry, bedankt! Is het dan slecht als je een paard rijdt zonder dat hij aan de teugel loopt?